Gå til innhold

FU: Den veste boka


Gjest Joppe

Anbefalte innlegg

Jepp, har lest den og likte den godt! Har en svakhet for den type romaner, jeg - et annet eksempel i samme genre er Kairotrilogien og andre bøker av Naguib Mahfouz. Vet ikke hva det er, antagelig stemningsbeskrivelsene. At det florerer med personer gjør ikke så mye når handlingen fenger!

Verre da, med f.eks. Bødrene Karamasov.. BÅDE x antall personer OG treg handling. *svette* Som du påpeker - sommerlektyre er det i alle fall ikke!

http://www.fullthus.com/bok/

Naguib Mahfouz har jeg absolutt sansen for, også andre bøker med relativt stort persongalleri og mange sider. Vet ikke helt hvorfor jeg kræsja med den passende unge mannen, de siste 100 sidene var forresten ok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    22

  • Tanya1365380060

    13

  • Dorthe

    9

  • Lionn

    7

Mest aktive i denne tråden

Mange.

Men bla

Insektsommer av Faldbakken

Salme ved reisens slutt av Fossnes Hansen

Parfymen av en eller annen

Oi, sier du det? Salme ved reisens slutt likte jeg veldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker jeg led meg gjennom "huset med den blinde glassveranda" av Herbjørg Vassmo på ungdomskolen. Mulig det er en bra bok, men den fenget ikke meg som tenåring iallefall.

Kanskje jeg skulle lese den en gang til?

Ja, hele triologien er veldig bra så den burde du prøve å lese en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Sofies Verden.

Det er den eneste boka jeg ikke har kommet igjennom, men jeg ga meg faktisk ikke før etter ca 2/3.

Helt enig, faktisk den eneste boken jeg også har gitt meg på, eller aldri fullført, selv om jeg prøvde å ta det opp igjen flere ganger..den er for "treg" rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanya1365380060

Det må være Beatles av Lars Saabye Christensen. Jeg _måtte_ i tillegg lese den for det var pensum på videregående, men siste halvdel leste jeg bare annenhver linje omtrent.

Oi, jeg synes den er kjempebra jeg-en av de beste faktisk! Leste den på rekordfart husker jeg.. Jaja, smaken er forskjellig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller, aller verste møkkaboka jeg noen sinne har lest er "Muskat" av Kristin Valla.

For å sitere Dorothy Parker: "Dette er ikke en bok man bare kan legge fra seg. De bør kastes med stor kraft".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies Verden.

Det er den eneste boka jeg ikke har kommet igjennom, men jeg ga meg faktisk ikke før etter ca 2/3.

Ja! Den er vanvittig oppskrytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, faktisk den eneste boken jeg også har gitt meg på, eller aldri fullført, selv om jeg prøvde å ta det opp igjen flere ganger..den er for "treg" rett og slett!

Det blir for mye filosofi for meg. Jeg har aldri vært interessert i sånt.

Jeg sliter for øvrig litt med å komme gjennom Don Quijote på det nåværende tidspunkt, men det er mer pga latskap enn at boka ikke er god..

Så jeg kommer nok gjennom den sånn før eller senere, selv om det er den tykkeste og største boka jeg har vært borti noengang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg husker jeg led meg gjennom "huset med den blinde glassveranda" av Herbjørg Vassmo på ungdomskolen. Mulig det er en bra bok, men den fenget ikke meg som tenåring iallefall.

Kanskje jeg skulle lese den en gang til?

Nei.

De har en høy plass på verstinglista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Det blir for mye filosofi for meg. Jeg har aldri vært interessert i sånt.

Jeg sliter for øvrig litt med å komme gjennom Don Quijote på det nåværende tidspunkt, men det er mer pga latskap enn at boka ikke er god..

Så jeg kommer nok gjennom den sånn før eller senere, selv om det er den tykkeste og største boka jeg har vært borti noengang :)

Den har jeg ikke lest eller hørt om en gang..eh,burde jeg det? Hvor lang er den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naguib Mahfouz har jeg absolutt sansen for, også andre bøker med relativt stort persongalleri og mange sider. Vet ikke helt hvorfor jeg kræsja med den passende unge mannen, de siste 100 sidene var forresten ok :-)

Hehehe.. lyset i tunnelen og alt det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg ikke lest eller hørt om en gang..eh,burde jeg det? Hvor lang er den da?

Den er i hvertfall på over 1000 sider, og det er også store sider.

Det er den boka som er kåret til tidens beste bok, og den er noen hundre år gammel, dog heldigvis oversatt til norsk slik vi snakker språket vårt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Den er i hvertfall på over 1000 sider, og det er også store sider.

Det er den boka som er kåret til tidens beste bok, og den er noen hundre år gammel, dog heldigvis oversatt til norsk slik vi snakker språket vårt i dag :)

Wow, det var utrolig mange sider-flink gutt du!:) Men spm er vel om du klarer å gjennomføre det..? Noe kveldslesing blir det vel ihvertfall ikke tid til så travel som du er med både runk og aftenbønn..;)

Men hvor langt er du kommet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...