Gå til innhold

FU: Den veste boka


Gjest Joppe

Anbefalte innlegg

Wow, det var utrolig mange sider-flink gutt du!:) Men spm er vel om du klarer å gjennomføre det..? Noe kveldslesing blir det vel ihvertfall ikke tid til så travel som du er med både runk og aftenbønn..;)

Men hvor langt er du kommet da?

Jeg er ikke sikker, jeg... ca 200 sider eller noe sånt, tenker jeg... Det er vanskelig å lese den på senga, for den er for stor, men fin å ha på vakt.

Nå er det forresten anbefalt å bruke noen måneder på den boka, for den vil visstnok berike mitt liv rimelig radig, så jeg leser den helt i henhold til vanlig praksis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    22

  • Tanya1365380060

    13

  • Dorthe

    9

  • Lionn

    7

Mest aktive i denne tråden

Tanya1365380060

Jeg er ikke sikker, jeg... ca 200 sider eller noe sånt, tenker jeg... Det er vanskelig å lese den på senga, for den er for stor, men fin å ha på vakt.

Nå er det forresten anbefalt å bruke noen måneder på den boka, for den vil visstnok berike mitt liv rimelig radig, så jeg leser den helt i henhold til vanlig praksis! :)

Selvfølgelig gjør du det-keep telling yourself that;)

Neida, syns du er flink jeg. Jeg har ikke lest bøker på veldig lenge nå, har liksom ikke hatt tid, men får vel ta det opp igjen når høsten, og etterhvert, vinteren kommer. Er mer leselysten da av en eller annen grunn! Har du noen anbefalinger til den tid forresten?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør du det-keep telling yourself that;)

Neida, syns du er flink jeg. Jeg har ikke lest bøker på veldig lenge nå, har liksom ikke hatt tid, men får vel ta det opp igjen når høsten, og etterhvert, vinteren kommer. Er mer leselysten da av en eller annen grunn! Har du noen anbefalinger til den tid forresten?:)

Tja... Alt av Gunnar Staalesen.

Halvbroren og Beatles av Saaby Christensen.

Ja, da har du en del å starte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Tja... Alt av Gunnar Staalesen.

Halvbroren og Beatles av Saaby Christensen.

Ja, da har du en del å starte med :)

"Beatles" har jeg allerede lest-en av de beste syns jeg, helt klart! "Halvbroren" har jeg hørt om, men har ikke lest den, og Gunnar Staalesen har jeg ikke hørt om engang...så jeg får vel ta sats på noe av de sistnevnte:)

Forresten, mens vi snakker om bøker..hva syns du om Aris "Trist som faen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Beatles" har jeg allerede lest-en av de beste syns jeg, helt klart! "Halvbroren" har jeg hørt om, men har ikke lest den, og Gunnar Staalesen har jeg ikke hørt om engang...så jeg får vel ta sats på noe av de sistnevnte:)

Forresten, mens vi snakker om bøker..hva syns du om Aris "Trist som faen"?

Trist som faen er noe av det mest elendige jeg noensine har lest, og en "bok" man leser ut på 45 min (jeg tok tiden..) kan knapt kalles for en bok.

Har du hørt om Varg Veum? Det er kompisen til Staalsen, og bøkene om han kan du trygt leste, samt triologien om Bergen i dette århundret :)

Halvbroren er meget bra, men alle er ikke helt enig i det legger jeg merke til, i motsetning til Beatles som jeg vel aldri har hørt annet enn lovord om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Beatles" har jeg allerede lest-en av de beste syns jeg, helt klart! "Halvbroren" har jeg hørt om, men har ikke lest den, og Gunnar Staalesen har jeg ikke hørt om engang...så jeg får vel ta sats på noe av de sistnevnte:)

Forresten, mens vi snakker om bøker..hva syns du om Aris "Trist som faen"?

Det finnes vel ikke noen som ikke har hørt om Staalesen? Gratulerer, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Trist som faen er noe av det mest elendige jeg noensine har lest, og en "bok" man leser ut på 45 min (jeg tok tiden..) kan knapt kalles for en bok.

Har du hørt om Varg Veum? Det er kompisen til Staalsen, og bøkene om han kan du trygt leste, samt triologien om Bergen i dette århundret :)

Halvbroren er meget bra, men alle er ikke helt enig i det legger jeg merke til, i motsetning til Beatles som jeg vel aldri har hørt annet enn lovord om!

Helt enig, har aldri vært borti noe verre!Leste to kapitler, og det var det, var bare nødt til å legge den fra meg altså..dessuten skjønte jeg ikke poengene i smånovellene heller, så da kommer man jo ikke langt..

Har også hørt blandede kritikker om Halvbroren, men det hindrer ikke meg i lese den, når jeg endelig får gjort det..:)

Varg Veum har jeg heller ikke hørt om, men stoler på deg når du sier at det er trygt å lese hans skriverier:)

Nå får jeg mye lesestoff å velge mellom nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, har aldri vært borti noe verre!Leste to kapitler, og det var det, var bare nødt til å legge den fra meg altså..dessuten skjønte jeg ikke poengene i smånovellene heller, så da kommer man jo ikke langt..

Har også hørt blandede kritikker om Halvbroren, men det hindrer ikke meg i lese den, når jeg endelig får gjort det..:)

Varg Veum har jeg heller ikke hørt om, men stoler på deg når du sier at det er trygt å lese hans skriverier:)

Nå får jeg mye lesestoff å velge mellom nå!

Ja, hvis du faller for Veumbøkene (dette er for øvrig krim) så har du nok lesestoff en god stund framover, da han har skrevet relativt mange bøker om denne privatetterforskeren!

Men gå for halvbroren også. Jeg vil i det minste anbefale den på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Ja, hvis du faller for Veumbøkene (dette er for øvrig krim) så har du nok lesestoff en god stund framover, da han har skrevet relativt mange bøker om denne privatetterforskeren!

Men gå for halvbroren også. Jeg vil i det minste anbefale den på det sterkeste :)

Da går jeg for den først og fremst, for den har jeg hatt lyst til å lese en stund nå, og så får jeg ta de andre senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da går jeg for den først og fremst, for den har jeg hatt lyst til å lese en stund nå, og så får jeg ta de andre senere:)

Høres lurt ut!

Christensen har også noen novellsamlinger som er meget godt lesestoff!

Ja.. Erlend Loe er også svært dyktig i forhold til å få folk til å le, og jeg kan også anbefale L på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i hvertfall på over 1000 sider, og det er også store sider.

Det er den boka som er kåret til tidens beste bok, og den er noen hundre år gammel, dog heldigvis oversatt til norsk slik vi snakker språket vårt i dag :)

Du må komme deg igjennom den da, jeg leste den da jeg var 15 år. Ikke at jeg husker så mye da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg igjennom den da, jeg leste den da jeg var 15 år. Ikke at jeg husker så mye da.....

Jeg liker det jeg har lest, så jeg kommer meg garantert igjennom den.

Det er bare det at jeg har begynt på et par andre bøker også, så det går litt tregt om dagen.

Vet lissom ikke hvilken jeg skal lese, og da blir det til at jeg ikke leser noe...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det jeg har lest, så jeg kommer meg garantert igjennom den.

Det er bare det at jeg har begynt på et par andre bøker også, så det går litt tregt om dagen.

Vet lissom ikke hvilken jeg skal lese, og da blir det til at jeg ikke leser noe...

:)

Jeg lå på sykehuset noen mnd da jeg var 15 år og det er utrolig hva jeg kom igjennom den gangen.

Nå har jeg alltid vært en lesehest da bortsett fra når jeg har småbarn, da blir det stort sett bare hjemmets bokklubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slår meg på panna*

Nok en møkkabok jeg har fortrengt!

Har du noen ide om hvordan sånt makkverk kan bli antatt?

Det der kunne vi pinadø gjort bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på sykehuset noen mnd da jeg var 15 år og det er utrolig hva jeg kom igjennom den gangen.

Nå har jeg alltid vært en lesehest da bortsett fra når jeg har småbarn, da blir det stort sett bare hjemmets bokklubb.

Jeg får sånne perioder hvor jeg leser veldig mye, men nå er det litt labert til tross for at jeg ofte sitter på nattevakter og har god tid...

Menmen... det kommer nok en ny periode sånn etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sånne perioder hvor jeg leser veldig mye, men nå er det litt labert til tross for at jeg ofte sitter på nattevakter og har god tid...

Menmen... det kommer nok en ny periode sånn etterhvert :)

Jeg venter fremdeles på neste periode. Den siste gode boka jeg leste var Engelen på den syvende trinn. Ellers har det vært mest ræl.

Har du noen gode lettleste å anbefale? Har lest Staalesen og Saabye Christensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...