Mamta Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Sitter her og mimrer ett år tilbake i tid... Da var vi akkurat kommet hjem med vår andre gudegave fra India. Ei nokså sjenert og veldig skjønn, men bestemt lita dame, som klamret seg fast til Mamma - Aai uansett hvor hun måtte befinne seg. Storebror var stolt og kry og fortalte til alle som ville høre om sin nye lillesøster! Han hadde fått være med på sin første tilbakereise til India, en reise som hadde gjort dypt inntrykk på en 5 - åring. Og lykken over å være tobarnsmamma var for meg mye mer overveldende enn jeg på forhånd hadde kunnet forestille meg! *** Idag løper eller sykler lillesøster omkring i nabolaget og prater villig vekk med de hun møter. Og innimellom husker hun på Mamma - Aai, og kommer løpende for å gi en kos, vise frem hva hun har funnet eller laget... Så hender det jo innimellom at den begynnende 3 års trassen (eller var det den avtagende 2 års trassen?) manifesterer seg...og da trøster mor seg med at viljestyrken vil hun få bruk for senere;-) Storebror har begynt i første klasse denne uka og er på alle måter en klok, flink og energisk skolegutt. Også han har sine meningers mot, noe han har god bruk for i den store verdenen han nå er blitt en del av. Søskenkjærligheten er stor, selvom det gnistrer litt innimellom også. Og den første lillesøster spør etter når hun står opp, er storebror - og vice versa. Når jeg så hører hennes trillende latter blande seg med hans hjertelige, kan man formelig se morshjertet svulme... Vi har feiret hjemkomsten for ett år siden - og Raksha Bandhan idag, den indiske Bror & Søster - festivalen. Disse falt iår på samme dato, noe som ga ekstra mening til feiringen. Raksha Bandhan dreier seg om å knytte bånd mellom søster og bror, symbolisert ved rakhi - båndet, overrekkelse av mynter og søtsaker. Storebror og lillesøster har ingen biologiske bånd som knytter dem sammen. Isteden har de legale bånd, beseglet av norske og indiske myndigheter. Nå har de også knyttet rakhi - båndet som "binder dem sammen i ånden" for tid og evighet. *** Dere som venter på at det store skal skje, har masse å glede dere til! Hilsen fra en småsentimental 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68842-tilbakeblikk-og-raksha-bandan-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Så heldig du er. Eller kanskje jeg skal si dere, for hva er vel bedre enn å vokse opp med en mor som så tydelig elsker sine barn og er så stolte av dem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68842-tilbakeblikk-og-raksha-bandan-litt-langt/#findComment-325063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 *snufs, snufs* Du får sagt det, Mamta! Ellers synes jeg "Hugmee" sa det så fint, så jeg skal ikke komme med en reprise... Klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68842-tilbakeblikk-og-raksha-bandan-litt-langt/#findComment-325365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.