Gå til innhold

noen som vet??


Gjest ruy

Anbefalte innlegg

Heisann!!

hvor mye kcal og gram fett inneholder:

1) en skillingsbolle

2) en scones

3) en stykke gulrotkake

Har kantine på jobben, og der er det mye godt-så jeg lurer på hva er sunnest av disse?:)

håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke tvil om at scones er det sunneste alternativet du nevnte. Utover det vet jeg ikke eksakt hva kaloriinnholdet i skillingsbolle og gulrotkake er, men du kan sikkert sammenligne det med en sjokolade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke tvil om at scones er det sunneste alternativet du nevnte. Utover det vet jeg ikke eksakt hva kaloriinnholdet i skillingsbolle og gulrotkake er, men du kan sikkert sammenligne det med en sjokolade....

takk for svar!

men d er vel ikke saa mye fett i en skillingsbolle som sjokolade vel? og gukrotkake inneholder bra fett?

trodde scones inneholdt mye fett jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

men d er vel ikke saa mye fett i en skillingsbolle som sjokolade vel? og gukrotkake inneholder bra fett?

trodde scones inneholdt mye fett jeg....

Gulrotkake inneholder ikke noe bedre fett enn annen bakst, det er jo fortsatt smør i den, selv om den heter _gulrot_kake :)

Det gode fettet, de fler-/umettede fettsyrene, finnes stort sett i fisk og grønnsaker (avocado f.eks)

Det er mye fett i scones og skillingsbolle også, men p.g.a kornet er scones'en bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkake inneholder ikke noe bedre fett enn annen bakst, det er jo fortsatt smør i den, selv om den heter _gulrot_kake :)

Det gode fettet, de fler-/umettede fettsyrene, finnes stort sett i fisk og grønnsaker (avocado f.eks)

Det er mye fett i scones og skillingsbolle også, men p.g.a kornet er scones'en bedre.

når jeg mnete bedre fett så tenkte jeg sef ikke på fettet i gulroten...jeg bruker olje i den kaken, de nadre brukes det smør! det var det jeg tenkte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg mnete bedre fett så tenkte jeg sef ikke på fettet i gulroten...jeg bruker olje i den kaken, de nadre brukes det smør! det var det jeg tenkte!

Okei.. Trodde det var snakk om noe ferdig fra kantinen på jobben, jeg. Når du baker selv så vet du jo selv best hva ingrediensene er :)

Jeg mente ikke fettet i gulroten, men smøret i kaken.. Mange tror jo at gulrotkake er sunt fordi det er gulrot i den. Olje er like fett som smør forøvrig, men det er et noe sunnere fett, men ikke direkte _bra_ slik f.eks fiskefett og noen plantefetter er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...