Gå til innhold

Bilder av Aurora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• thaimor

2

• Lanka

2

• bringrid

2

• midnattsol

1

Mest aktive i denne tråden

Hei May Lis

Gratulerer med Aurora , hun er bedårende og veldig tidlig ute med språket også ikke bare motorikken. Fin hjemmeside.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå med på at hun skal ta alle vaksinene på nytt. Stoler ikke det norske helsevesenet på kinesisk medisin??? De ligger langt foran oss på mange plan i Kina selv om de ofte omtales som et utviklingsland.

Lykke til videre med Aurora!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327186
Del på andre sider

Gjest May Lis

Hei May Lis

Gratulerer med Aurora , hun er bedårende og veldig tidlig ute med språket også ikke bare motorikken. Fin hjemmeside.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå med på at hun skal ta alle vaksinene på nytt. Stoler ikke det norske helsevesenet på kinesisk medisin??? De ligger langt foran oss på mange plan i Kina selv om de ofte omtales som et utviklingsland.

Lykke til videre med Aurora!

Hei!

Aller først må jeg bare få si at jeg setter pris på å lese innleggene dine. Det er gøy å høre fra en bestemors side også. :-) Auroras besteforeldre forguder henne, hun har sjarmert dem helt i senk. Det er fint med besteforeldre.

Legen sa rett ut at de ikke stolte på vaksinene tatt i Kina, så vi må ta alt om igjen. En annen i vår gruppe hadde fått vite av sin lege at de skal bare fortsette det norske vaksinasjonsprogrammet fra nå. Så vi får høre hva de sier på helsestasjonen. Det er jo de som tar vaksinene og der har vi ikke vært ennå.

jeg håper hun slipper unna med færrest mulig nålestikk i alle fall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327198
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Aller først må jeg bare få si at jeg setter pris på å lese innleggene dine. Det er gøy å høre fra en bestemors side også. :-) Auroras besteforeldre forguder henne, hun har sjarmert dem helt i senk. Det er fint med besteforeldre.

Legen sa rett ut at de ikke stolte på vaksinene tatt i Kina, så vi må ta alt om igjen. En annen i vår gruppe hadde fått vite av sin lege at de skal bare fortsette det norske vaksinasjonsprogrammet fra nå. Så vi får høre hva de sier på helsestasjonen. Det er jo de som tar vaksinene og der har vi ikke vært ennå.

jeg håper hun slipper unna med færrest mulig nålestikk i alle fall.

Hei May Lis

Har du spurt denne legen om han har vært i Kina eller hva han bygger sin mistro på?

Jeg var i Kina i år og har også besøkt et sykehus. Jeg fikk stor tillit til helsepersonellet. Sykehusene er ikke gratis slik som her, man betaler for alle vaksiner, men kineserne er veldig opptatt av barn og barns helse.

Jeg var også hjemme på privat besøk hos en lege, og han fnyste av alle krav til vaksiner av hepatitt B osv av asiatiske barn i Norge, eller når bare en av foreldrene er fra Asia.

I Kina utdannes leger i det vanlige vestlige medisinerstudiet, egne universitet utdanner leger i tradisjonell kinesisk medisin med bl.a akkupunktur og homeopati. Til disse universitetene med tradisjonell kinesisk medisin er det tilstrømning fra hele verden.

Jeg traff faktisk en lege fra Colombia som ville utdanne seg videre i akkupunktur.

Vi ble begge svært begeistret over at han var fra samme hjemby som to av mine barnebarn. Gjett om han fikk se mange bilder av dem og har fått mange mailer fra Norge om de skjønne to etterpå. Han er så glad for å høre og se at de har det så bra hos oss, besøker oss vel om noen år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327309
Del på andre sider

Gjest May Lis

Hei May Lis

Har du spurt denne legen om han har vært i Kina eller hva han bygger sin mistro på?

Jeg var i Kina i år og har også besøkt et sykehus. Jeg fikk stor tillit til helsepersonellet. Sykehusene er ikke gratis slik som her, man betaler for alle vaksiner, men kineserne er veldig opptatt av barn og barns helse.

Jeg var også hjemme på privat besøk hos en lege, og han fnyste av alle krav til vaksiner av hepatitt B osv av asiatiske barn i Norge, eller når bare en av foreldrene er fra Asia.

I Kina utdannes leger i det vanlige vestlige medisinerstudiet, egne universitet utdanner leger i tradisjonell kinesisk medisin med bl.a akkupunktur og homeopati. Til disse universitetene med tradisjonell kinesisk medisin er det tilstrømning fra hele verden.

Jeg traff faktisk en lege fra Colombia som ville utdanne seg videre i akkupunktur.

Vi ble begge svært begeistret over at han var fra samme hjemby som to av mine barnebarn. Gjett om han fikk se mange bilder av dem og har fått mange mailer fra Norge om de skjønne to etterpå. Han er så glad for å høre og se at de har det så bra hos oss, besøker oss vel om noen år.

Legen virket som om hun hadde god kjennskap til adoptivbarn. Det er dit alle kommer på helseundersøkelsen. Hun sa at barna fra Kina og Sør-Korea som oftest var veldig friske og sunne. Lite underernæring og -stimulering. Så vi tok det som et signal om at hun hadde vært borti mange barn derfra.

På "vårt" barnehjem var bestyrerinnen utdannet barnelege og hun virket som om hun hadde god peiling på det hun drev med da gruppen møtte henne dagen etter overleveringen. Så om det var opp til oss, hadde vi stolt på at Aurora har fått det hun skal ha av vaksiner. Men vi får høre på helsestasjonen om det virkelig er nødvenig.

Artig med han legen du møtte. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327369
Del på andre sider

Så nydelig hun er! Samtidig ser hun så kvikk og oppvakt ut også. Jeg kjenner så igjen denne gode, spennende tiden med et bitte lite menneskebarn i huset. Alt er så nytt og annerledes, alle tanker og følelser kværner rundt dette lille miraklet som man på en så forunderlig måte har fått i sin varetekt. Kan livet by på noe mer?! :)

Du har laget en så fin og koselig side synes jeg - flotte bilder og tekst. Samtidig må jeg skryte litt av åpningsbildet på *adopsjon* - det mannen din har laget. Det er bare _vakkert_!!!

Kos dere videre. Det er _nå_ tiden flyr ifra en (i motsetning til før, kanskje :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327403
Del på andre sider

Annonse

gogo1365380358

Gratulerer så mye med Aurora. Hun er ei nydelig lita jente. Jeg må også skryte av den flotte hjemmesiden din med så mye nyttig og bra informasjon om adopsjon. Jeg har fulgt dere på hjemmesida og gledet meg hver gang den har blitt oppdatert med nytt i adopsjonsprosessen deres.

Vi skal også adoptere fra Kina, men må først bli godkjent av Bufa. Regner med at det skjer i mnd. skiftet okt/nov. Vi har hentet ut mye nyttig info fra siden din til vår egen adopsjonsprosess. Tusen takk :)

Kos dere videre med Aurora - hun er virkelig en hjerteknuser, og lykke til i fremtiden

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327493
Del på andre sider

Flotte sider, nå gleder jeg meg til fortsettelsen med hentereisen.

Du skrev at kanskje hun ble sen i språkutviklingen. Vår tulle var nesten ett år da hun kom til oss, men hun er nå 1 1/2 år senere minst like god til å snakke som jevnaldrene.

Ser det har vært litt snakk om vaksiner. Vi fikk beskjed på helsestasjonen om å fortsette på det som var påbegynt i Kina.Det har vi gjort og jeg håper det er riktig - det hadde vært kjedelig om hun ikke har fått det hun skal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69075-bilder-av-aurora/#findComment-327600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...