Gå til innhold

Bilder av Aurora

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• thaimor

2

• Lanka

2

• bringrid

2

• midnattsol

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest May Lis

Jeg glemte å skrive at jeg sitter og jobber med den fine adopsjonsboken som jeg kjøpte av deg for lenge siden. Skatten sover søtt i vognen sin utenfor vinduet, og det er mye mer morsomt å skrive adopsjonsbok enn å vaske opp og rydde :-)

Jeg fikk også nettopp besteforeldreboken i posten, som jeg har tenkt å gi til de to bestemødrene i dåpen. De skal være faddere, og jeg vil gi dem hver sin bok å fylle ut til skatten skal konfirmeres. En idé til andre også!!

Nok en hilsen fra

Hei! Vi kan godt møtes! Kan du ikke sende meg en mail da? Adressen finner du på hjemmesiden. :)

Gjest kinamamsen

Legen virket som om hun hadde god kjennskap til adoptivbarn. Det er dit alle kommer på helseundersøkelsen. Hun sa at barna fra Kina og Sør-Korea som oftest var veldig friske og sunne. Lite underernæring og -stimulering. Så vi tok det som et signal om at hun hadde vært borti mange barn derfra.

På "vårt" barnehjem var bestyrerinnen utdannet barnelege og hun virket som om hun hadde god peiling på det hun drev med da gruppen møtte henne dagen etter overleveringen. Så om det var opp til oss, hadde vi stolt på at Aurora har fått det hun skal ha av vaksiner. Men vi får høre på helsestasjonen om det virkelig er nødvenig.

Artig med han legen du møtte. :)

Vår datter hadde ikke fått de vaksinene som sto oppført på hennes vaksinasjonskort da hun kom fra Kina, så vi startet all vaksinering pånytt etter at Helsestasjonen hadde kontaktet Folkehelsa og fått info og instrukser der om hvordan de skulle gå fram. Vi var ikke så glade for at hun skulle få flere vaksiner enn nødvendig, men valgte å følge rådet fra ekspertisen.

Jeg tviler ikke på kompetansen til det kinesiske helsevesen, og at de er langt framme, men jeg må nok dessverre innrømme at i vårt tilfelle viste prøvene som ble tatt av vår datter her hjemme at ingen av vaksinene som sto oppført i den fine boken var tatt. Det er nok ikke alle barnehjem som har ressurser til å følge opp de barna som de har i sin varetekt på alle områder, så jeg er ikke sikker på om alle helserapporter og vaksinasjonskort alltid stemmer.

Det er nå min oppfatning og erfaring.

Lykke til med sjarmtrollet. Stikkene har gått helt fint her hos oss - det har nok vært verre for mamma'n enn for jentene :-))))

Legen virket som om hun hadde god kjennskap til adoptivbarn. Det er dit alle kommer på helseundersøkelsen. Hun sa at barna fra Kina og Sør-Korea som oftest var veldig friske og sunne. Lite underernæring og -stimulering. Så vi tok det som et signal om at hun hadde vært borti mange barn derfra.

På "vårt" barnehjem var bestyrerinnen utdannet barnelege og hun virket som om hun hadde god peiling på det hun drev med da gruppen møtte henne dagen etter overleveringen. Så om det var opp til oss, hadde vi stolt på at Aurora har fått det hun skal ha av vaksiner. Men vi får høre på helsestasjonen om det virkelig er nødvenig.

Artig med han legen du møtte. :)

Jeg ser kinamamsen nevner sprøytestikk! Det finnes noen fine bedøvelsesplaster (tror det heter embla-plaster) som hjelper veldig godt. Jeg hadde dem på minstemann da han skulle ta blodprøver, men... som den "teite" mamman jeg er hadde jeg bare plastret den ene armen. Nå rota de fælt for å finne blodårer, og jeg skal si vi fikk se effekten av plasteret når legen måtte bytte til den plasterløse armen *skrekk og gru* Regner med at emblaen er like effektiv ved vaksiner ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...