Gå til innhold

Er dere flaue over yrke deres?


Gjest Siljaa

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at de fleste her tvier seg med å fortelle hva de jobber med. De fleste har sikkert drittjobber uten krav til utdannelse(vaskejobb/butikk)Eller kanskje mange rett og slett er arbeidsledige? D må jo være en grunn til at de har så mye tid til å være her på DOL? Selv er jeg jussstudent. Tørr dere fortsatt ikke å si hva dere driver med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • Solsikke

    6

  • jacob

    5

  • spirito

    5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er slettens ikke flau. Jeg er serviceelektroniker, og jobber i forsvaret. Trives godt der blandt alle gutta.

Har for tiden permisjon, og er hjemme med min lille sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men verden er _altfor_ liten...

Jeg har 3-årig høyskoleutdanning innen økonomi.

Vil prakisere i det yrket et par år til, for deretter å finne en nisje eller finne på noe glupt som gir masse penger og lite jobbing..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er pedagogikkstudent og vaskedame :-)

Sånn sett er jeg kanskje nederst på rangstigen.

Det er bare det at jeg liker å ha lønning framfor studielån. Da er det liksom mine egne penger jeg sløser bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på ingen måte flau over yrket mitt. Jeg jobber som administrasjonssekretær på en veldig hyggelig arbeidsplass. Og du må mer enn gjerne kalle det en drittjobb da jeg ikke har noen formell utdannelse utover videregående skole. Selve jobben hadde ingen krav til formell utdannelse da jeg søkte på den. Jeg ble, av 35 søkere, foretrukket fremfor søkere med mer erfaring og utdanning enn meg. Det er en jobb jeg trives veldig godt i, blir verdsatt i, og jeg tjener helt ok.

Heldigvis finnes det arbeidsplasser der arbeidsgiver er villig til å satse på folk med realkompetanse og ikke bare ser lenger enn nesa rekker - nettopp slik jeg føler du gjør når du kaller vanlige jobber for "drittjobber for folk uten utdanning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nå

Jeg synes det er fryktelig flaut å være arbeidsledig sosialhjelpsmottaker. Attpåtil høyere utdannet .. i disse nedgangstider er det flere med meg, men det er fremdeles like flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at vaskere og butikkansatte har så mye tid å bruke her inne. Det er vel heller folk som jobber foran en PC det meste av dagen som er her inne. Og de er som regel høyt utdannede.

Ingen vil si hva de driver med da de prøver å være anonyme. Men sjekker en alle spor kan en godt finne ut hvem folk her inne er.

Er sivilingeniør selv og liker å være her inne når det er lite å gjøre på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Windsong

Jeg er lærer, og er ikke flau over det, selv om du såklart rager over meg på rangstigen.

Jeg begynte akkurat på en komprimert hjelpepleierutdanning som tar to år. Finnes ikke flau over det (forhåpentligvis) kommende yrket mitt, selv om det kanskje står lavt på rangstigen. Noen MÅ faktisk gjøre den jobben også, den er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Veldig flau. Jeg er sørviskoordinator for et bittelite kabeltvselskap på vestlandet, og er opprinnelig låsesmed, fargekonsulent, finmekaniker og IT-konsulent. Var det noe mer da tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellapella

Jeg har ikke noe yrke, jeg går fremdeles på videregående (allmennfaglig studieretning), til tross for at jeg er 20 år gammel.

Og ja, jeg er drittflau, og hater meg selv for det. Vet jeg er et forkastelig menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg da svart på ørten ganger her, og jeg er ikke det minste flau - selv om utdannelsen min begrenser seg til videregående skole. Jeg kan da ikke fatte at noen skal ha grunn til å være flau over jobben sin, så lenge de gjør en god jobb der de er.

I tilfelle du lurer: jeg har en svært sammensatt stilling i en liten bedrift der jeg jobber med blant annet data, produksjonsplanlegging og salg. Variert og ikke kjedelig, men ganske forvirrende og slitsomt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er flaue over yrket sitt er uforståelig.

Når folk ikke vil si hva de driver med, så kan det være de er redde for å bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte akkurat på en komprimert hjelpepleierutdanning som tar to år. Finnes ikke flau over det (forhåpentligvis) kommende yrket mitt, selv om det kanskje står lavt på rangstigen. Noen MÅ faktisk gjøre den jobben også, den er viktig!

Jeg er sykepleierstudent og stolt av det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Hmmmm .. Kanskje på tide å pusse støv av alle vitsene om djevelens likemenn (advokatene)?

Selv syns jeg ikke det er noen vits å fortelle hva yrket mitt er hvis det ikke har relevans til innleggene jeg skriver. Er forresten ikke mange dagene siden jeg røpet mer eller mindre direkte i et innlegg hva jeg er. :-)

Siste året har jeg vært hjemmeværende med sønnen min, har nettopp begynt å jobbe igjen.

Flau over yrket mitt? Nope, ingen grunn til det. Men flau på vegne av alle dem som vet så mye bedre enn meg hvordan jeg skal utøve yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...