Gå til innhold

Er dere flaue over yrke deres?


Gjest Siljaa

Anbefalte innlegg

Kommer vel an på hvilken funksjon man har det, vel?

Nei, stort sett ikke. Det kommunale systemet er destruerende for alle våkene arbeidstakere, uavhengig av sektor og nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • Solsikke

    6

  • jacob

    5

  • spirito

    5

Mest aktive i denne tråden

Har et Ally McBeal yrke, og stortrives!

Lang utdannelse, ja, men verdt det.

Kanskje jeg er sekretæren din da? For det er mitt yrke - litt kortere utdannelse, men jeg trives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jordmor, og er faktisk veldig stolt av det :)

Verdens beste jobb synes jeg at jeg har.

*misunnelig*

Håper jeg kan si det samme om noen år selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen er flaue over yrket sitt er uforståelig.

Når folk ikke vil si hva de driver med, så kan det være de er redde for å bli gjenkjent.

Er det uforståelig at folk er flaue over yrket sitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg er sekretæren din da? For det er mitt yrke - litt kortere utdannelse, men jeg trives!

He-he, ja det er jo mulig..

Men foreløpig er jeg kun fullmektig, må jobbe litt før all praksis er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det uforståelig at folk er flaue over yrket sitt??

Ja, det synes jeg. Man skal ikke være flau over en ærlig jobb, og det er tragisk når noen er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*misunnelig*

Håper jeg kan si det samme om noen år selv. :-)

For meg var det iallefall en årelang drøm som ble virkelighet.

Den dagen jeg kunne kalle meg jordmor, var det nesten uvirkelig. Jordmor, det var jo bare en drøm, kunne da ikke være meg som virkelig kunne kalle meg det?

Og det er like flott hver gang, selv med smerteskrik, hysteriske fedre og slitne mammaer.

Men noen ganger går det ikke som planlagt, og det er en ting jeg aldri klarer å venne meg til. Det å måtte si til en mamma at barnet hennes ikke lever, er grusomt. Det er faktisk så ille at jeg noen ganger ikke vet hvor lenge jeg orker å holde på.

Det skjer heldigvis ytterst sjelden, så jeg koser meg med de gode opplevelsene, og ikke minst, mine egne 3 barn.

Lykke til til deg, Kie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det iallefall en årelang drøm som ble virkelighet.

Den dagen jeg kunne kalle meg jordmor, var det nesten uvirkelig. Jordmor, det var jo bare en drøm, kunne da ikke være meg som virkelig kunne kalle meg det?

Og det er like flott hver gang, selv med smerteskrik, hysteriske fedre og slitne mammaer.

Men noen ganger går det ikke som planlagt, og det er en ting jeg aldri klarer å venne meg til. Det å måtte si til en mamma at barnet hennes ikke lever, er grusomt. Det er faktisk så ille at jeg noen ganger ikke vet hvor lenge jeg orker å holde på.

Det skjer heldigvis ytterst sjelden, så jeg koser meg med de gode opplevelsene, og ikke minst, mine egne 3 barn.

Lykke til til deg, Kie!

Tusen takk :-)

Forresten; er det veldig tøft å komme inn på jordmorutdanninga?

Hvordan er det med opptak?

Hva ser de på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @nonymousen

Så fint for deg at du stiler så høyt at du kan hovere over de "stakkarene" som bare har drittjobber... Vel, èngang vil du vel innse at du selv kanskje får verre skittentøy å håndtere enn den som jobber på vaskeri.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er torpedo.

Selvsagt er jeg ikke flau over det. Fin arbeidstid, mye gryn, en hel haug med volla keber som ruler streeten, på utgikk etter meg og my man, og ellers har jeg en fleksibel arbeidstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg at du stiler så høyt at du kan hovere over de "stakkarene" som bare har drittjobber... Vel, èngang vil du vel innse at du selv kanskje får verre skittentøy å håndtere enn den som jobber på vaskeri.

:)

Jus er et åpent studium ved de fleste universiteter i Norge så alle som har studiekompetanse kan jo studere det. Det er liksom ikke noe å skryte av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest @nonymousen

Jus er et åpent studium ved de fleste universiteter i Norge så alle som har studiekompetanse kan jo studere det. Det er liksom ikke noe å skryte av da.

Nei, det var liksom poenget mitt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er komponist, musiker, kreativ-ett-eller-anna under rehabilitering. eg har alt for lang utdanning, og alt for høgt studielån, og har mange ganger ønska at eg heller hadde null utdannelse etter vgs og ein ok betalt såkalt drittjobb heller enn detta våset eg driver med som knapt gir meg penger overhodet.

men flau? nei, kofforiallverden skulle eg være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det iallefall en årelang drøm som ble virkelighet.

Den dagen jeg kunne kalle meg jordmor, var det nesten uvirkelig. Jordmor, det var jo bare en drøm, kunne da ikke være meg som virkelig kunne kalle meg det?

Og det er like flott hver gang, selv med smerteskrik, hysteriske fedre og slitne mammaer.

Men noen ganger går det ikke som planlagt, og det er en ting jeg aldri klarer å venne meg til. Det å måtte si til en mamma at barnet hennes ikke lever, er grusomt. Det er faktisk så ille at jeg noen ganger ikke vet hvor lenge jeg orker å holde på.

Det skjer heldigvis ytterst sjelden, så jeg koser meg med de gode opplevelsene, og ikke minst, mine egne 3 barn.

Lykke til til deg, Kie!

Den dagen en jordmor venner seg til å fortelle en mamma at barnet hennes ikke lever skulle hun sluttet i jobben for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå for tiden er yrket mitt hjemmearbeidende. Og det er jeg stolt over! Glad jeg har muligheten til å være hjemme med mine to hjerteknusere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...