Gå til innhold

Faens fyr!


Amiga

Anbefalte innlegg

Gjest Aandily

Huff.. Da synes jeg du ikke skal prøve å holde ut til de er 18. Nå kjenner jeg ikke historien din, men ta kontakt med alt du tror kan hjelpe deg. Alltid bedre å kontakte for mye enn for lite.

Så lenge han er så lite voksen at han ikke vil snakke om ting, synes jeg ikke det skal gå ut over deg. Stå på!!

Ønsker deg masse lykke til:0)

Klem fra

en annen ting.. skaff deg en advokat. Det koster litt penger, men du har familie i Norge? Kanskje de er villige til å bidra litt.. evt med en avbet. ordning!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Amiga

    44

  • Lionn

    19

  • Zirine

    5

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Huff.. Da synes jeg du ikke skal prøve å holde ut til de er 18. Nå kjenner jeg ikke historien din, men ta kontakt med alt du tror kan hjelpe deg. Alltid bedre å kontakte for mye enn for lite.

Så lenge han er så lite voksen at han ikke vil snakke om ting, synes jeg ikke det skal gå ut over deg. Stå på!!

Ønsker deg masse lykke til:0)

Klem fra

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke har så store muligheter der du er til å komme deg ut av situasjonen, men sender deg uansett varme tanker og klemmer.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke har så store muligheter der du er til å komme deg ut av situasjonen, men sender deg uansett varme tanker og klemmer.

*klem*

Takk. *reklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig helt umulig for deg og barna å forlate landet uten farens samtykke? Jeg mener, du er jo i Spania og ikke i Iran. Har du kontaktet advokat og undersøkt ALLE muligheter? Det går da knapt an å fungere under slike forhold.

Forstår at barna er født og oppvokst der, men det er da ikke uvanlig at barn flytter fra et land til et annet. Dessuten kan de jo allerede språket.

Håper du gjør noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig helt umulig for deg og barna å forlate landet uten farens samtykke? Jeg mener, du er jo i Spania og ikke i Iran. Har du kontaktet advokat og undersøkt ALLE muligheter? Det går da knapt an å fungere under slike forhold.

Forstår at barna er født og oppvokst der, men det er da ikke uvanlig at barn flytter fra et land til et annet. Dessuten kan de jo allerede språket.

Håper du gjør noe!!!

Ja nettopp, jeg er i Spania og de har utleveringsavtale med Norge. Hvis jeg drar er det bare for han å anmelde meg for kidnapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at du lengter til Norge, men lurer på noen ting.

Synes du det er riktig å ta med deg barna? Barna har både en far og en mor - de har rettigheter, det har du, men også faren. De har skole der, venner - og familie, selv om det ikke er din familie.

Hvordan hadde du tenkt at det skulle løses praktisk? Hvor ofte skulle barna få se sin far hvis du tok dem med og flyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du lengter til Norge, men lurer på noen ting.

Synes du det er riktig å ta med deg barna? Barna har både en far og en mor - de har rettigheter, det har du, men også faren. De har skole der, venner - og familie, selv om det ikke er din familie.

Hvordan hadde du tenkt at det skulle løses praktisk? Hvor ofte skulle barna få se sin far hvis du tok dem med og flyttet?

Jeg lengter etter å dra på ferie til Norge, det er han som vil at jeg skal flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp, jeg er i Spania og de har utleveringsavtale med Norge. Hvis jeg drar er det bare for han å anmelde meg for kidnapping.

Ja, men hvis du først er kommet deg til Norge så må man da kunne hjelpe deg der?!

Kan du ikke kontakte de rette menneskene i Norge (de som hjelper kvinner i lignende situasjoner) på forhånd og høre hvilke muligheter du har?

Regner med at du fortsatt er norsk statsborger, er barna også det? I såfall må da Norge hjelpe til i slike saker?

Helvetes gubbe sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal du ikke. Men jeg skal vedde på at du har mailvenner du kan fortelle dette til. Dessuten har du vel familie i Norge du kan ringe til. Det er sikkert bedre å fortelle det i et lukket "forum" enn å smøre det utover et åpent forum, som jo dol er.

Og det snakke Lionn om som smørere hele kroppen sin utover hele dol:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lengter etter å dra på ferie til Norge, det er han som vil at jeg skal flytte!

Jeg har lest mange innlegg av deg hvor jeg mener å ha sett at du ønsker å ta med deg barna og flytte til Norge, og hvor du har vært meget frustrert over at han ikke vil la deg ta med barna. Tar jeg feil?

Vel, hvis det bare er ferie det dreier seg om, så blir det jo noe annet. Jeg mener å ha lest et sted at det har du full rett til - med barna, hvis du gjennom et skriv kan garantere at du vil vende tilbake etter en viss tid. Jeg vil imidlertid ikke insistere på at jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis du først er kommet deg til Norge så må man da kunne hjelpe deg der?!

Kan du ikke kontakte de rette menneskene i Norge (de som hjelper kvinner i lignende situasjoner) på forhånd og høre hvilke muligheter du har?

Regner med at du fortsatt er norsk statsborger, er barna også det? I såfall må da Norge hjelpe til i slike saker?

Helvetes gubbe sier jeg!

Det er ikke så lett, både jeg og faren har de samme rettighetene og det ville blitt lagt vekt på at de er oppvokst og har nærmiljøet her. Dessuten så mener han at jeg skal dra alene, ikke med barna. Jeg har hele tiden hatt planer om å bli her til den yngste fyller 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det snakke Lionn om som smørere hele kroppen sin utover hele dol:D

En vesentlig forskjell Solsikke. Jeg henger ut meg selv. Amiga henger ut sin mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett, både jeg og faren har de samme rettighetene og det ville blitt lagt vekt på at de er oppvokst og har nærmiljøet her. Dessuten så mener han at jeg skal dra alene, ikke med barna. Jeg har hele tiden hatt planer om å bli her til den yngste fyller 18 år.

Og når den yngste fyller 18 bestemmer hun selv hva hun vil?

Er det aktuelt for deg å flytte til Norge etter at alle er 18 - og barna ønsker å bli i Spania?

Håper du får løsrevet deg fra denne mannen etterhvert iallfall, uansett hvor du velger å bo. Du har jo livet foran deg, jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vesentlig forskjell Solsikke. Jeg henger ut meg selv. Amiga henger ut sin mann.

Selvsagt, men ingen av oss blir vel noen gang å treffe Amigas mann vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mange innlegg av deg hvor jeg mener å ha sett at du ønsker å ta med deg barna og flytte til Norge, og hvor du har vært meget frustrert over at han ikke vil la deg ta med barna. Tar jeg feil?

Vel, hvis det bare er ferie det dreier seg om, så blir det jo noe annet. Jeg mener å ha lest et sted at det har du full rett til - med barna, hvis du gjennom et skriv kan garantere at du vil vende tilbake etter en viss tid. Jeg vil imidlertid ikke insistere på at jeg har rett.

Jo jeg har ønsket mange ganger at jeg bare kunne ta med meg barna og flytte men det har aldri vært planen min at jeg skulle gjøre det uten at han også flytter. Og siden han ikke vil har jeg i de siste 2 årene bestemt meg at jeg skal vente til Elena fyller 18 år.

Ikke fordi jeg har så lyst til å fortsette på dette viset, men nettopp for ikke å skille de fra en av foreldrene siden avstanden er så stor.

Det er større muligheter for jobb i Norge enn det er her og det er faen meg ikke normalt at to stykker skal gå å trø i hverandre 24 timer i døgnet!

Men nå er det jo han som presser på og jeg aner ikke hvorfor, det er jo umulig å få et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...