Gå til innhold

såre brystvorter


Gjest søster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære søster.

Er det tatt sår og melkeprøve av deg for å være sikker på at du ikke har en bakteriell infeksjon? Sårhet de første ukene etter fødsel har ofte de smme symptomene som sopp med sviiing og brenning. Enkelte kvinner har så hardnakkede tilfeller med sopp at de må bruke Mykostatin i flere måneder. Samtidig må barnet behandles og man må være nøye med hygienen. Du sier ikke noe om hvor lenge du har vært behandlet, hvor ofte og om barnet blir behandlet.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke hatt sopp, men såre brystvorter. Brukte en salve som heter Lansinoh. Den brukte jeg til snuppa var 8 uker. Da smurte jeg etter hver amming, nå bruker jeg den bare om natten. Den er ganske dyr, men den varer lenge. Kan også brukes på insektbitt, tørr hud, leppene. Fåes kjøpt på noen apotek og BabyShop. Behøver ikke å vaskes av før amming. Dersom du blir kvitt soppen og fortsatt har såre vorter anbefaler jeg denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...