Gjest batteri Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 kan folk være så vennlige å begynne å si pene ting til hevarndre, gi komplimenter, istedet for å komme med stygge bemerkninger om ett eller annet som angår utseende? jeg tror jeg husker hver eneste stygg bemerkning som har gått på utseende jeg har fått i løpet av mitt liv...det eneste jeg ikke har fått hørt noe stygt om er vel håret og øynene. likevel får jeg høre at jeg er pen av gutter...jeg forstår meg ikke på en dritt i denne verden. om en jente er pen,betyr det ikke at folk skal gå å lete extra godt etter feila hennes, for så å fortelle henne det...jeg tror hun,ihvertfall viss det er en med lav selvtillit, er klar over dem selv. jeg har foreksempel ikke hørt at noen har sagt til en ganske rund jente at "du er jo feit"...eller til,unnskyld uttrykket, ei stygg jente...men selv opplever jeg, som liksom skal være så "pen" og få drittkommentarer. kan dere ikke bare la være og si sånn til noen?se dere selv i speilet og tenk på alt andre kunne ha sagt til deg av negative ting...så finner dere/du kanskje ut at nesa di eller tennene dine faktiskt ikke er så mye bedre. vil du høre positive ting av andre, får du &(/&¤ la være og slenge dumme kommentarer som går på utseende til andre også. hører jeg en til som sier jeg har ett eller annet som ikke er som det skulle vært i trynet mitt, kommer jeg ikke til å ta imot ett eneste lite kompliment jeg får resten av livet.SÅ KAN DE ØDELEGGE RESTEN AV SELVTILLITEN MIN DE SOM ØNSKER!!!!!1 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69425-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linna Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 slutt å vær overopptatt av utseendet ditt du, så går det sikkert bra ps, det er ikke sant at runde jenter ikke får høre det, det får de, akkurat slik tynne gjør osv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69425-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/#findComment-330312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest myk og pen Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 du tar faen meg feil når du sier at de runde ikke får høre det. i mitt samfunn kan du ikke være pen og rund samtidig engang. det virker som du lever et ganske greit liv dersom dette er din største bekymring (det virker som det er det hvertfall) 100000 kroner på at det er lettere å være tynn og pen enn rund og pen, og 1 milliard på at det er lettere å være pen enn stygg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69425-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/#findComment-332217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har en ekstremt utseendefiksert vennegjeng. Det hadde jeg ikke holdt ut!! Jeg har venner og bekjente som ikke gjør annet enn å glane og kommentere andre folk. Da går det som oftest på kropp. De er dessuten flinke til å angripe de "pene". Alle veit jo at ingen er perfekt, av og til kan det virke som om de gjør ALT for å bevise dette ved å finne feil på de som er penere. Jeg har det inntrykket at jenter er verst mot hverandre...Når de ser noen som er penere enn seg selv tror jeg de angriper vedkommende med å lete etter feil og mangler, kanskje for å heve seg selv...? Jeg veit ikke, men er overbevist om at det har noe med misunnelse å gjøre. Men det er utrolig kjipt å bli overvåka på den måten, alt du sier blir veid tusen ganger mer enn andres ord- og det er hardt å drepe fordommer. Har du dårlig selvbilde skal det mye til før du har bevisst det ovenfor andre. Er du pen har du god selvtillitt, liksom. Det er ofte sånn, men det er også helt feil i mange tilfeller...klart det gjør noe med selvbildet ditt å bli rakka ned på på den måten. Men jeg tror ikke det går an å diskutere hvem som har det verst av de pene og de stygge, de tynne og de feite. Vi lever i forskjellige miljø og opplever ting forskjellige. Kunne alle bare akseptere hverandre og se "det vakre i mangfoldet"... -sukk- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69425-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/#findComment-332602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.