Gå til innhold

dissosiativ lidelse/omsorgsevne

Anbefalte innlegg

Gjest adoptivmamma

Jeg er også enig at slike mennesker ikke burde hatt barn, hvor har du fått noe annet fra?

Syns bare at ekstrem tilfeller burde enten anmeldes og jeg kjenner ingen jeg ikke synes er gode foreldre. I så fall hadde jeg ikke kjent dem godt nok til og kunne uttalt meg.

Min personlig mening er at psykisk misshandling, må anmeldes på lik linje som fysisk misshandling. Være seg om det er adoptivforeldre enn andre.

Jeg tror ikke verden er sort/hvitt, personlig kjennner jeg ingen som misshandler barna sine og takk og lov for det. -Hvor kjenner dere disse barnemisshandlerne fra?

Jeg synes det sier like mye om dere, som kjenner barnemisshandlere som den som misshandler.

Syns det er faretruende at Adoptivmamma kjenner alle disse menneskene, og ikke bare vet om.

Glad hun tydligvis har anmeldt noen forhold,

Mvh en som ikke i det hele tatt føler at dette gjelder meg, men syns det er spesiel at man kjenner utduglige foreldre.

Jeg jobber med barn og ungdom med spesielle behov - og deres familier. Mange av disse barna er adoptivbarn. NOEN av disse har familier som ikke har noen forståelse for barnas problemer, men kaller dem altså utakknemlige og tillegger dem negative egenskaper bl.a. pga. rase osv. osv.

Jeg kjenner også mange adoptivfamilier gjennom diverse adopsjonstreff o.l., og NOEN snakker til barna på en måte som jeg reagerer på, og mener er helt uakseptabelt uansett hvilken situasjon man er i. Alle kan si ting man ikke bør i gitte situasjoner. Men ting som går på rase- egenskaper og adopsjonen (f.eks.: Tenk hvordan det hadde gått med deg hvis du ikke hadde kommet til oss", "Hvis du ikke gir deg nå sender vi deg tilbake til...." mener jeg er skadelig for barna.

Du mener tydeligvis man skal ta avstand fra mennesker man mener handler feil.Jeg er av en helt annen oppfatning. Jeg mener alle mennesker er verdifulle og har positive sider. Jeg tar avstand fra handlinger jeg ikke liker, men jeg tar ikke avstand fra personene. Jeg er dessuten langt fra feilfri selv, og er glad jeg allikevel har mange gode venner.

Som sagt tidligere reagerer jeg på at mange mener det er en kvalitetssikring at man er godkjent som adoptivforeldre (vi har bevist at vi er gode og vel kvalifiserte foreldre) og at mange uttrykker at de stoler på at myndighetene alltid gjør riktige vurderinger - og kommer fram til riktige konklusjoner. Det er ikke mulig - spesielt ikke med det systemet vi har i dag.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...