Gå til innhold

Legeattest og sånn

Anbefalte innlegg

I hvor stor grad blir man "gransket" i godkjenningsprosessen ? Skal "de" ha utskrift av legejournaler fra mange år tilbake, eller baseres godkjenning på intervjuer og legeattest ?

Er mild grad av klaustrofobi + snev av flyskrekk grunn nok til å bli nektet. Jeg tar bare heis når jeg må, og må gjøre pusteøvelser når jeg flyr.... Jeg synes det er bagateller, men det synes kanskje ikke de fra sosialkontoret ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69470-legeattest-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lege attesten blir skreven medan du er der hos legen; politiattesten må du søkje etter. det er ein utvida attest. egenerklæring må du sende inn, men den skriv du sjølv.

Det er di evne som omsorgsperson dei ser etter, men lurer du fælt på desse tinga, er det nesten best du tar kontakt med adopsjonsforumet du har valgt og spør dei, eller ringer til BUFA, dei kan òg svare på våre spørsmål. Og det er no dei som skal godkjenne oss.

Håper dette hjalp litt

Mette68

Vi kom hjem fra Kina for snart en uke siden. Mamman til et av de andre barna hadde rett og slett slik flyskrekk at hun ble hjemme!! Ingenting på denne jord hadde fått henne til å sette seg i et fly.

Pappan hadde med seg en kusine av mamman. Det gikk helt greit.

Lykke til!

Hei, litchi!

Godkjenningen baserer seg på sosialrapporten som sosial-/ barnevernskurator utarbeider etter samtaler/ hjemmebesøk hos adoptivsøkerne.

Søkanden skal også vedlegges bl.a. egenerklæring om helse og legeerklæring. Altså trenger man ikke journalutskrifter! Letta nå?

Forøvrig kan vel neppe klaustrofobi og flyskrekk forhindre en godkjenning. D burde i så fall ikke jeg vært godkjent, jeg tar nødig heis,altså!

;-)

Lykke til og klem fra

Annonse

Hei på deg. Det er ikke lite vi (adoptiv) foreldre på dette forumet må tenke på og grue oss til. Det er noe som ikke er helt riktig. Enige? Jeg liker ikke å fly, og jeg unngår heis hvis det er mulig. Jeg må jo si at jeg fortjener å bli mamma for det! Og det gjør du også. Garantert. Jeg jobber i det daglige med barn og foreldre. Og det er ingen av de gravide mammane som stiller spørsmålstegn i forhold til om de er eller kommer til å duge i rollen som mamma eller pappa. Alt er selvfølgelig for dem og for alle innstansene de er innom i løpet av svangerskapet sitt. Hvorfor kan ikke vi som skal adoptere få glede oss litt mer i og under prosessen? Jeg kan ikke tenke meg at mennesklige fobier spiller noen rolle når det gjelder å bli godkjent.Jeg kan ikke tro at de ulike sos.kontorene eller Bufa er så "firkantet" Stå på videre og kos deg med drømmene dine.

klem fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...