Gå til innhold

mat før og etter terning


Gjest meeg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 23 år, og ønsker å gå ned i vekt (har som så mange andre altfor mye spesielt på magen - hater bilringer/dansehåndtak!, og også lår og litt rumpe), samt stramme opp kroppen min. Jeg spiser sunt, la om kostholdet mitt for en tid tilbake - og begynte å trene. I denne forbindelse lurer jeg på hva skal jeg spise - før og etter trening?? Jeg trener ca 2 ganger i uka, og ofte litt sent på kvelden (mellom 19 og 21-22). Håper noe har noen forslag.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rufus1365380371

Hei du

Kombinasjonen sunt kosthold og trening er absolutt det beste når man ønsker å gå ned i vekt. Kroppen din vil bare etter noen uker bli fastere og du vil merke at du får muskler som erstatter fettet.. det er jo en motivasjon i seg selv!!

Du skriver ikke hvilken form for trening du har begynt med, men det er alltid lurt å kombinere styrketrening med kondisjonstrening. Med styrketrening for du fastere kropp og kondisjonstreningen vil hjelpe deg med å øke fettforbrenningen.

Når det gjelder mat før og etter trening er det viktig først og fremst at du får i deg nok vann....husk å drikke mye vann i løpet av dagen ( 2-3 liter ), og drikk 1/2-1 liter under treningen. Det vil intensivere treningen din.

Få i deg en skive eller to før treningen ( ca 1 time før treningen ) Etter treningen er det viktig at du får i deg karbohydrater 1 banan feks. I og med at du trener såpass sent ville jeg ikke spist så mye mer. Men igjen, husk nok vann!!!

Lykke til med videre utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Kombinasjonen sunt kosthold og trening er absolutt det beste når man ønsker å gå ned i vekt. Kroppen din vil bare etter noen uker bli fastere og du vil merke at du får muskler som erstatter fettet.. det er jo en motivasjon i seg selv!!

Du skriver ikke hvilken form for trening du har begynt med, men det er alltid lurt å kombinere styrketrening med kondisjonstrening. Med styrketrening for du fastere kropp og kondisjonstreningen vil hjelpe deg med å øke fettforbrenningen.

Når det gjelder mat før og etter trening er det viktig først og fremst at du får i deg nok vann....husk å drikke mye vann i løpet av dagen ( 2-3 liter ), og drikk 1/2-1 liter under treningen. Det vil intensivere treningen din.

Få i deg en skive eller to før treningen ( ca 1 time før treningen ) Etter treningen er det viktig at du får i deg karbohydrater 1 banan feks. I og med at du trener såpass sent ville jeg ikke spist så mye mer. Men igjen, husk nok vann!!!

Lykke til med videre utfordringer!

Tusen takk for fint svar :)

(og må rette meg selv...mente selvfølgelig TRENING - ikke terning.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mickey Devine

Tusen takk for fint svar :)

(og må rette meg selv...mente selvfølgelig TRENING - ikke terning.. :)

Mye fornuftig i det Rufus skriver, men det er noe jeg mener blir litt for vilkårlig. Å drikke 1/2 - 1 liter under treningsøkten kan være greit under visse tilfeller, men ikke nødvendigvis. Om du er ute og jogger i f.eks. 30-45 min., ser jeg ikke noe poeng med såpass mye væskeinntak. Om du derimot driver virkelig langkjøring (jogging, gange, sykling over lengre tid), bør du innta en del væske underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufus1365380371

Mye fornuftig i det Rufus skriver, men det er noe jeg mener blir litt for vilkårlig. Å drikke 1/2 - 1 liter under treningsøkten kan være greit under visse tilfeller, men ikke nødvendigvis. Om du er ute og jogger i f.eks. 30-45 min., ser jeg ikke noe poeng med såpass mye væskeinntak. Om du derimot driver virkelig langkjøring (jogging, gange, sykling over lengre tid), bør du innta en del væske underveis.

Du har rett. Jeg tok kanskje for lett utgangspunkt i hvordan jeg selv trener ( helsestudio ). Jeg trener både styrke og kondisjon der, og da er det enkelt å fylle på med vann underveis. Når jeg svømmer blir dette straks vanskeligere....;)

Rufus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuftig i det Rufus skriver, men det er noe jeg mener blir litt for vilkårlig. Å drikke 1/2 - 1 liter under treningsøkten kan være greit under visse tilfeller, men ikke nødvendigvis. Om du er ute og jogger i f.eks. 30-45 min., ser jeg ikke noe poeng med såpass mye væskeinntak. Om du derimot driver virkelig langkjøring (jogging, gange, sykling over lengre tid), bør du innta en del væske underveis.

det er vel litt individuelt..trener selv 45 min hver morgen på ergometersykkel og trenger absolutt en halv liter vann før start. Trener med høy intesitet og svetter som en gris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett. Jeg tok kanskje for lett utgangspunkt i hvordan jeg selv trener ( helsestudio ). Jeg trener både styrke og kondisjon der, og da er det enkelt å fylle på med vann underveis. Når jeg svømmer blir dette straks vanskeligere....;)

Rufus

Bare for å drepe diskusjonen med en gang!!!

Drikk så masse vann du føler for, det kroppen ikke bruker kvitter den seg med. Det verste du kan gjøre er å ikke drikke. Svetting er en individuell sak så her er det ingen fasit. Men pass på å ikke drikk deg full i magen, kan lett bli dårlig å sting/krampe kan lett dukke opp.

Styrke trening gir som sakt mere muskler og mere effektive muskler noe som igjen gir høyere passiv forbrenning, det er den som du blir slankere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...