Gå til innhold

får henne ikke til å slutte

Anbefalte innlegg

kreta1365380371

Jeg er bekymret for min datter som ble 3 år i juni. I mai sluttet hun med bleier på dagtid fordi hun ville det selv. Etter dette har det gått opp og ned. Enkelte perioder går det bra og andre ikke. Nå i det siste har det tatt helt av. Hun kan tisse på seg opptil 4 ganger daglig. Hun er langt framme på andre områder, både motorisk og mentalt, så jeg skjønner ikke hvorfor det henger igjen på dette området. I dag hadde hun til og med bæsjet på seg i barnehagen, noe hun ikke har gjort siden uka etter at hun sluttet med bleier. I det siste har det virket som om hun ikke får ut alt. Hun sier hun må på do, men da har det allerede kommet en skvett. Så setter vi henne på do, men det kommer ingen ting. Så skjer det samme igjen og igjen... Er veldig lei av dette nå. I barnehagen spurte de i dag om de kunne få begynne med bleier på henne igjen, i hvert fall inne, for hun pleier å tisse mens de spiser, og det er jo uhygienisk... Vil gjerne ha råd fra både doktorer og foreldre som har opplevd det samme. Begynner å bli ganske desperat. Hun har heller ikke opplevd noen omveltninger i det siste, som samlivsbrudd eller nytt søsken. Det eneste er at hun har begynt i stor avdeling i barnehagen, men det har vennene hennes også, så det ser ut til å gå bra. Håper på mange svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69604-f%C3%A5r-henne-ikke-til-%C3%A5-slutte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan reagerer datteren din selv på disse uhellene da? Blir hun fortvilet eller bryr hun seg ikke om det i det hele tatt?

Hvis det er slik at hun hele tiden har hatt ett eller flere uhell med jevne mellomrom siden dagen dere tok av henne bleia, så tyder dette på at deres datter kanskje ikke har/er psykisk moden til å slutte med bleie helt enda. Det at hun er kommet langt på andre områder betyr ikke automatisk at hun også skal beherske denne biten.

Jeg syns dere skal la det hele bero litt igjen, og ta på henne bleie igjen. I hvertfall i barnehagen der de kan være vanskelig å følge henne opp hele tiden slik hun tydligvis har behov for til å komme seg på do tidsnok. Så får dere heller forsøke videre uten bleie hjemme og se om ikke nøye oppfølging hjelper henne inn i en rutine som gjør at hun kan klare seg uten bleier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...