jentemin Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 hei min sønn har akkurat begynt på skolen. Dette har vært en stor utfordring og de seks første dagene har han allerede vist seg fra sine værste sider. Han klyper, sparker, kaster stein og dytter hvis de foran går for sakte. Hvis han blir frustrert over eget valg biter han seg i hånden til blods. De som jobber på skolen virker ikke bekymret men de vet at han provoseres raskt og har ett forferdelig sinne som fort går utover den som er nærmest. Men sier at dagene går greit! Jeg sjønner ikke hvordan kvalifiserte mennesker kan si sånt. Hvordan blir det hvis han får ett rykte som skader han pga dette. Barnehagen og PPtjenesten i kommunen har jobbet hart for å gjøre overgangen best mulig. I 3 år har vi arbeidet med å få han til å ikke være så aggresiv men det har ikke hjulpet. Jeg er rådvild og trenger hjelp til hvilke menneskers kompetanse jeg kan bruke til hjelp, evt. private. Underøkelser viser at han ikke har AD/HD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Selv om barnehage og ppt har forsøkt å legge alt til rette for deres barn, så kan det virke som om at han har et ukomtrolert "lynne" Men det som ofte skjer, er at når det kommer nye overhoder inn i bildet så kan den agresjonen snu like fort som den kommer. At han biter seg i hånden minner meg om min sønn i en periode, (det er helt over nå) Han gjorde det når han helst ville ta andre for hva som helst, men straffet seg selv istedet. Han har tourettesyndrom og hadde til tider store utbrudd av lyder og hyl. Det fikk ikke gå uaktet hen. og hånden ble sår og tørr der hvor han bet seg. Han er verdens snilleste barn uten agresjon, men med store generelle problemer. Men det var store forandriner ettersom hvem som var skjef i klassen,( lærer) Så derfor kan det være at de som har ham på skolen nå rett og slett har en slik virkning på ditt barn og at de ser på utbrudda som en bagatell i så måte, La det få litt mer tid, skryt av ham når han gjør små fine ting sier noe fint osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-339814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jensus Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Hei jentemin! Hvis du kan si meg hvor i landet du bor,er det lettere å svare på evt.privat hjelp. Jeg har selv en sønn med AD\HD,og p.g.a.altfor lite hjelp+kunnskap+forståelse\vilje,fra offentlig hjelpeapparat,har jeg leid inn en privat spes.ped.som har jobbet med AD\HD o.l(direkte med ungene\ungdommen).Det er absolutt ikke billig,men det var i vår sak,livsnødv(sønnen min er nå 15,5 og jeg så hvilken vei det gikk....). N.d.g. utredningen;Kanskje han trenger ny utredning.Hvor ble han utredet sist,og når? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-340175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentemin Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Hei jentemin! Hvis du kan si meg hvor i landet du bor,er det lettere å svare på evt.privat hjelp. Jeg har selv en sønn med AD\HD,og p.g.a.altfor lite hjelp+kunnskap+forståelse\vilje,fra offentlig hjelpeapparat,har jeg leid inn en privat spes.ped.som har jobbet med AD\HD o.l(direkte med ungene\ungdommen).Det er absolutt ikke billig,men det var i vår sak,livsnødv(sønnen min er nå 15,5 og jeg så hvilken vei det gikk....). N.d.g. utredningen;Kanskje han trenger ny utredning.Hvor ble han utredet sist,og når? Lykke til! Tusen takk for svaret. Vi bor på Østlandet, Skedsmo kommune. Vi har nå ett godt samarbeid med skolen, PP-tjenesten og barne-og ungdomsbasis. Vi hadde ett overgangsmøte i barnehagen før min sønn skulle begynne på skolen. Ett møte som skulle hjelpe han de første dagene på skolen. Det skjedde ikke noe så etter 6 dager har han ett rykte som "bølle" Kjenner Du/dere til noen barnesykologer og/eller andre som kan hjelpe oss her på østlandet så er jeg takknemlig får alle råd/hjelp. Jeg har også vært i kontakt med Magne Raundalen, men det tar tid og vi har ikke hørt noe på 2 ukerfra han. hilsen jentemin 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-353706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jensus Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Tusen takk for svaret. Vi bor på Østlandet, Skedsmo kommune. Vi har nå ett godt samarbeid med skolen, PP-tjenesten og barne-og ungdomsbasis. Vi hadde ett overgangsmøte i barnehagen før min sønn skulle begynne på skolen. Ett møte som skulle hjelpe han de første dagene på skolen. Det skjedde ikke noe så etter 6 dager har han ett rykte som "bølle" Kjenner Du/dere til noen barnesykologer og/eller andre som kan hjelpe oss her på østlandet så er jeg takknemlig får alle råd/hjelp. Jeg har også vært i kontakt med Magne Raundalen, men det tar tid og vi har ikke hørt noe på 2 ukerfra han. hilsen jentemin Hei igjen! Som sagt er det en vi har fått veldig god hjelp fra,men det koster endel.Hvis du er intr.,kan jeg formidle kontakt,da må jeg ha e-mail adr.eller adr.Jeg legger ikke ut navnet hans her. PS:Han er verdt pengene,vi har hatt veldig god nytte av han!! )) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-354224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentemin Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Hei igjen! Som sagt er det en vi har fått veldig god hjelp fra,men det koster endel.Hvis du er intr.,kan jeg formidle kontakt,da må jeg ha e-mail adr.eller adr.Jeg legger ikke ut navnet hans her. PS:Han er verdt pengene,vi har hatt veldig god nytte av han!! )) hei e-mail: [email protected] på forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-354761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonjaone Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Selv om barnehage og ppt har forsøkt å legge alt til rette for deres barn, så kan det virke som om at han har et ukomtrolert "lynne" Men det som ofte skjer, er at når det kommer nye overhoder inn i bildet så kan den agresjonen snu like fort som den kommer. At han biter seg i hånden minner meg om min sønn i en periode, (det er helt over nå) Han gjorde det når han helst ville ta andre for hva som helst, men straffet seg selv istedet. Han har tourettesyndrom og hadde til tider store utbrudd av lyder og hyl. Det fikk ikke gå uaktet hen. og hånden ble sår og tørr der hvor han bet seg. Han er verdens snilleste barn uten agresjon, men med store generelle problemer. Men det var store forandriner ettersom hvem som var skjef i klassen,( lærer) Så derfor kan det være at de som har ham på skolen nå rett og slett har en slik virkning på ditt barn og at de ser på utbrudda som en bagatell i så måte, La det få litt mer tid, skryt av ham når han gjør små fine ting sier noe fint osv. Hei jentemin! Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av sønnen din. Min sønn, som har Tourette, var veldig aggressiv i 1.og 2. klasse. De andre elevene ble redd for ham, og jeg måtte informere alle foreldrene Så fikk han en liten dose med antidepressiva og ble en helt ny gutt. Han ble mye roligere, og hadde ikke raseriutbrudd og gråteanfall for den minste bagatell. Jeg synes du skal få ham nøyere utredet slik at han ikke forverrer de sosiale evnene sine. med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69706-aggresivt-og-utaggerende-barn/#findComment-356992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.