Gå til innhold

Fett rundt magen og vekt?


Gjest Junior22

Anbefalte innlegg

Gjest Junior22

Jeg er en gutt på 22 år,1,62 høy og veier 73 kg.Jeg er en aktiv fotballspiller og trener i tillegg til dette på SATS.Denne fotballsesongen ble ødelagt for meg fordi jeg fikk skade i kneet som satte meg utenfor i 3 måneder.Etter det har jeg slitt med å komme i gang med treningen.Men i det siste har jeg tvunget meg til det og det går bedre nå.Nå satser jeg på alt til neste sesong.

Problemet mitt er vekta mi.Jeg veide før 68 kg og da trente jeg også tunge vekter på bein.I tillehgg til dette løper jeg mye og trener mye mage.Foran er magen min flat mens jeg har sideflesk på sidene.Dem får jeg ikke bort.Hva skal jeg gjøre med det?

Ifølge BMI (Body Mass Index) er jeg overvektig.Men jeg er kraftig bygd og trener med tunge vekter om vinteren på bein og armer.Er ikke dette med på å øke vekta? Muskler veier mer enn fett heter det.

Kostholdet mitt er generelt grei men jeg spiser godteri i helgene.

Hva kan være grunnen til at jeg ikke lenger veier 68kg men 73? det er jo ikke snakk om mange kiloene da for å komme ned til 68.

Kan noen gi meg tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første: Du er ikke nødvendigvis feit, BMI er noe stort tøv. Folk er forskjellig bygd og har fremfor alt forskjellig beinbygning, som kan utgjøre flerfoldige kilo. Selv er jeg 1,90 høy og veier 100 kilo. Ifølge BMI er jeg overvektig, selv om jeg sporter aktivt og har en fettprosent under gjennomsnittet.

At du har gått opp i skadeperioden er helt normalt. For å få ned bilringene bør du trene mer aerobt: Lett jogg, sykling, svømming etc. Men husk at også styrketrening vil føre til høyere fettforbrenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...