Gå til innhold

...et lite spm.. ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tobarnmamsen

Gratulerer så mye med godkjenningen. Til ICBF skal følgende med (hvis det ikke har endret seg masse senere tid, men det tror jeg ikke):

Følgebrev (1-2 s), vigselsattest, fødselsattest, helseattest, arbeidsgiverattester, venneanbefalinger (3 stk.), politiattester (på spansk), passfoto, billedpresentasjonen.

Så her er det en del å begynne på! Ikke minst bildene, følgebrevet som stiles til ICBF og venneanb. Detaljer om alt dette kommer i oppskrift fra AF.

Lykke til, spennende!

beste hilsner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69860-et-lite-spm/#findComment-333837
Del på andre sider

Linday og Ketil: Så vidundelig herlig å endelig ha det papiret i orden!!!! Har fortet meg og sjekke hver morgen om det var noe nytt :).

Jeg har oppskriften liggende hjemme som vi gikk etter da vi samlet våre papirer ved årsskiftet, så om det er noe du lurer på får du bare maile/ringe meg hjemme. Vet at nå haster det :). Alt skulle vært gjort i går, ikke sant :). Vet at mange synes venneerklæringer kan ta tid. Og time hos legen må dere også ha.... Vår var super grei og fyllte ut skjema for oss begge med bare en til stede. Han hadde jo gjort forrige sjekk (til kommunens runde) for ikke så lenge siden.

Klem, klem, klem!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69860-et-lite-spm/#findComment-333912
Del på andre sider

valmue1365380326

Linday og Ketil: Så vidundelig herlig å endelig ha det papiret i orden!!!! Har fortet meg og sjekke hver morgen om det var noe nytt :).

Jeg har oppskriften liggende hjemme som vi gikk etter da vi samlet våre papirer ved årsskiftet, så om det er noe du lurer på får du bare maile/ringe meg hjemme. Vet at nå haster det :). Alt skulle vært gjort i går, ikke sant :). Vet at mange synes venneerklæringer kan ta tid. Og time hos legen må dere også ha.... Vår var super grei og fyllte ut skjema for oss begge med bare en til stede. Han hadde jo gjort forrige sjekk (til kommunens runde) for ikke så lenge siden.

Klem, klem, klem!!!

Hei asksmommy!

Det er så godt å ha noen erfarne som man kan støtte seg til.... Vi ble reg hos BUFA 4. juni - så om en fire-fem uker er vi forhåpentligvis like lykkelige som Lindsay. Er det noe i oppskriften som sier noe om hva venneanbefalningene på en måte skal inneholde? Er det noen retningslinjer der? Har hørt at det skal være ca. 1 A4 side.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69860-et-lite-spm/#findComment-333942
Del på andre sider

Hei asksmommy!

Det er så godt å ha noen erfarne som man kan støtte seg til.... Vi ble reg hos BUFA 4. juni - så om en fire-fem uker er vi forhåpentligvis like lykkelige som Lindsay. Er det noe i oppskriften som sier noe om hva venneanbefalningene på en måte skal inneholde? Er det noen retningslinjer der? Har hørt at det skal være ca. 1 A4 side.

Hilsen

Hei, Valmue. Venneanbefalingene skal, iflg. oppskriften jeg har, være skrevet at tre forekjellige personer som kjenner dere godt og som ikke er i slekt med dere eller inngiftet i familien. Ett ektepar kan skrive sammen, men det er litt klønete når underskrifter skal notariebekreftes.

"Anbefalingene skal omhandle dere begge, hvordan dere er, hvordan et barn vil få det hos dere, noen opplysninger om hjem, miljø og økonomi, evt. forhold til deres respektive familie m.v."

Håper dette hjelper. Det er også sagt noe om oppsettet, men det kan man jo bare fixe på når dere har oppskriften selv :).

Etter at de er oversatt skal de undertegnes hos notarius.

Lykke til, og så kan dere jo håpe på at saksbehandlingen går _litt_ raskere nå når sommerferien er avviklet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69860-et-lite-spm/#findComment-335028
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...