Gå til innhold

Kler du deg som en fjortis selv om du er voksen?


silo

Anbefalte innlegg

Tror du at alle gifte sitter inne hver bidige dag? Så den dagen man blir gift slutter man å gå på kafé og på byen? *ler*

Nei igrunnen vet jeg at dere som er gift har større mulighet til å gå ut enn oss enslige mødre som er "tvunget" til å sitte inne hver kveld.

Men jeg har vært gift og samboer jeg også da i 10 år tilsammen så jeg vet at dere ikke har samme suget etter sosial kontakt fordi det stadig er noen som venter hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    40

  • silo

    28

  • rufsetufsa

    14

  • tonie

    8

Mest aktive i denne tråden

Nei igrunnen vet jeg at dere som er gift har større mulighet til å gå ut enn oss enslige mødre som er "tvunget" til å sitte inne hver kveld.

Men jeg har vært gift og samboer jeg også da i 10 år tilsammen så jeg vet at dere ikke har samme suget etter sosial kontakt fordi det stadig er noen som venter hjemme.

Så mye du vet om alle andre, da? *imponert* Er du helt, helt sikker på at du vet hva "alle" gifte har behov for av sosial omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye du vet om alle andre, da? *imponert* Er du helt, helt sikker på at du vet hva "alle" gifte har behov for av sosial omgang?

Nei det vet jeg ikke. Jeg kjenner meg selv først og fremst og så ser jeg på de rundt meg og på det de gjør.

Nå er de fleste av mine venninner single da og har vært det noen år men alle har vært gift og dette er faktisk en av tingene vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opptatt av klær som eg er, klarer eg ikkje å holde meg unna denne tråden. *s*

eg fann ut at eg måtte finne ut kva pokker som er typisk for "miss sixty"-bukser, og fann nokre her: http://www.graffitionline.com/cgi-bin/shop_graffiti/scan/se=miss%20sixty/sf=manufacturer/ml=6/sp=creturn.html/va=venimg=misssixty.jpg/

det eineste eg fann ut, var at dei stort sett alle har lavt liv, bleika "bretter" i hofteledda, og mange er relativt vide i beina.

slik er det da mange andre bukser som er, også - eg har da slike sjølv, sjølv om eg antageligvis aldri hadde komme inn i "miss sixty"-størrelsene.

og det bringer meg straks over på noko anna:

størrelser.

eg liker spesielle klær, kule klær, rare klær, og for den saks skyld ungdommelige klær.

eg er 29, og er - når eg er på mitt beste - relativt slank, men har ikkje sjans å komme inn i bukser på f.eks. bik bok. på h&m er det str 44 som gjelder. fordi eg er kraftig bygd og høy, slik at idealvekta mi ligger på rundt 70 kg.

koffor skal kule klær være forbeholdt mindre jenter?

og dessuten:

eg vil påstå at ting som har med sjølvbilde, vekt, slanking etc blir MYKJE MEIR prega av opplevelser i prøverommet enn av bilder av lekre modeller.

når eg ser bilde av ein modell, så tenker eg "der er det eit bilde av ein modell." når eg står i prøverommet på bik bok og ikkje får buksa i str xl opp over hoftene, så tenker eg: "fy faen, eg er feit"

eller dvs - eg tenker ikkje det, men det er fordi eg tvinger meg sjølv til å tenke "fy faen, bik bok er teite, detta er faen ikkje str xl, detta er medium!" istedet.

jadda. kanskje eg heller skulle starte ein ny tråd om detta.

men iallfall - om nokon gadd å lage kule klær som passa ein voksen kropp, så hadde du ikkje hatt så mykje å bekymre det søte hodet ditt med, L1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem faen bryr seg med hvordan andre kler seg?

Har en ikke nok med å passe på seg selv da?

Jeg driter i hva andre kler på seg og kler på meg akkurat det jeg har lyst til. Regner med at jeg hadde fått noen negative bemerkninger av både unger og venninner dersom jeg hadde sett for grusom ut :-).

Også må jeg understreke at jeg ikke bruker fjortisparfyme fra Bodyshop. Blæh, noe så grusomme greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke vet hva miss sixty klær er, sier vel at du ikke faller inn under katogorien "damer på 30 med fjortisklær"

Jeg for min del har aldri, og kommmer heller aldri til, eid et miss sixty plagg

hehe, bra.

Drar på meg dongeribuksa.. Bare det som duger.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg du er urettferdig.

Tror du virkelig at det er lettere for en kvinne rundt tredve, enn en mann, å holde seg i form?

Har du ikke skjønt at også vår forbrenning går ned?

Tror du damer som får mann og barn lar være å holde seg i form med vilje, eller kan det være at de ikke har like mye tid lenger som da de var barnefri og single?

Uansett, så lenge begge to i et forhold velger å prioritere barn og familielykke fremfor trening til enhver tid, så forfaller jo kroppene i takt.

Og da er det ikke lenger noe problem, er det? For de er da fornøyde med seg selv, hverandre, og sin livssituasjon.

Det viktigste er selvsagt at man er fornøyd med seg selv, og er man det så gjør kanskje ikke de 10 kg ekstra noe som helst, men det blir likevel for syltynt å skylde på at man har fått barn.

Man har trossalt alltid 3-4 timer i uka hvor man kan trene ett eller annet, og de som sier at de ikke har så mange fritimer i uka til trening, de lyver selvsagt.

Nå går det på hva man prioriterer, men å sette seg ned i sofaen for å ese ut, bare fordi man er satt meg mann og barn, det blir for dumt.

Det samme gjelder selvsagt menn som gir faen i utseende sitt så fort de har stiftet familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opptatt av klær som eg er, klarer eg ikkje å holde meg unna denne tråden. *s*

eg fann ut at eg måtte finne ut kva pokker som er typisk for "miss sixty"-bukser, og fann nokre her: http://www.graffitionline.com/cgi-bin/shop_graffiti/scan/se=miss%20sixty/sf=manufacturer/ml=6/sp=creturn.html/va=venimg=misssixty.jpg/

det eineste eg fann ut, var at dei stort sett alle har lavt liv, bleika "bretter" i hofteledda, og mange er relativt vide i beina.

slik er det da mange andre bukser som er, også - eg har da slike sjølv, sjølv om eg antageligvis aldri hadde komme inn i "miss sixty"-størrelsene.

og det bringer meg straks over på noko anna:

størrelser.

eg liker spesielle klær, kule klær, rare klær, og for den saks skyld ungdommelige klær.

eg er 29, og er - når eg er på mitt beste - relativt slank, men har ikkje sjans å komme inn i bukser på f.eks. bik bok. på h&m er det str 44 som gjelder. fordi eg er kraftig bygd og høy, slik at idealvekta mi ligger på rundt 70 kg.

koffor skal kule klær være forbeholdt mindre jenter?

og dessuten:

eg vil påstå at ting som har med sjølvbilde, vekt, slanking etc blir MYKJE MEIR prega av opplevelser i prøverommet enn av bilder av lekre modeller.

når eg ser bilde av ein modell, så tenker eg "der er det eit bilde av ein modell." når eg står i prøverommet på bik bok og ikkje får buksa i str xl opp over hoftene, så tenker eg: "fy faen, eg er feit"

eller dvs - eg tenker ikkje det, men det er fordi eg tvinger meg sjølv til å tenke "fy faen, bik bok er teite, detta er faen ikkje str xl, detta er medium!" istedet.

jadda. kanskje eg heller skulle starte ein ny tråd om detta.

men iallfall - om nokon gadd å lage kule klær som passa ein voksen kropp, så hadde du ikkje hatt så mykje å bekymre det søte hodet ditt med, L1 ;)

Jess, neuni, der sa du det! Klesstørrelsene i dag er fullstendig på trynet.

Når det gjelder dongeribuksene til Miss Sixty så er de vel helt vanlige bukser, bortsett fra at de er fryktelig små i størrelsen, vel? Jeg er etter hvert såpass gammel at jeg kanskje hellert burde gå under betegnelsen fossil (40), men jeg går faktisk i lignende bukser selv. (Av billigere merker, bare så det er sagt). Ikke de med så lavt liv at de knapt dekker rumpa, men sånn passe lavt - omtrent som Levis 501. Det passer faktisk utmerket til meg, selv om jeg verken er ung eller spesielt slank.

I grunnen kler jeg meg slik jeg alltid har gjort, i jeans og t-skjorter/enkle topper (eller gensere hvis det er kaldere ute). I og med at t-skjortene og jeansene rekker "i hop" så jeg ikke går med midten av kroppen bar, antar jeg at jeg _ikke_ kler meg som en fjortis, om det skulle være et problem for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lever et helt annet liv når man ikke er gift. Man går på kafe, på byen og har det definitivt mer gøy. Noe må man jo fylle tiden med.

Jeg hadde ikke giddet å sitte inne med sexy topper og supermoderne olabukser men på byen er det moro å kle seg slik.

Livet skal ikke bare være plikt. Man skal også ha det litt moro. og det å gå på byen når man har anledning er endel av morroa.

Det hørtes ut som om du mente at når du ble gift, var det sosiale livet over.

Men, greit, skjønner poenget ditt. Du satte det bare litt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer ungdommelige butikker enn Vivikes?

Klart det, handler sjelden der selv, jeg blir 27 i høst.

Men poenget er vel likevel å kle seg moderne, men stilfullt.

Ikke hoppe på alle "fjortis-bølgene". Enig?

Fullstendig.

Det er ikke fint å ha noe "alle" har.

Lene V er en fin midtimellom butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig.

Det er ikke fint å ha noe "alle" har.

Lene V er en fin midtimellom butikk.

Ja, LeneV er bra.

Ellers liker jeg godt Pop-in enkelte sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, LeneV er bra.

Ellers liker jeg godt Pop-in enkelte sesonger.

Der har jeg ikke vært så mye...

Men jeg er virkelig sinna på BikBok og Vero Moda. Størrelsene har jo blitt helt på trynet. Har en bukse fra Vero Moda som er fire - fem år gammel i str. 36. Den passer enda. Men går jeg der nå, må jeg opp i 40.

Og dette enda jeg kanskje er litt fjortis (?), er jo bare 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg ikke vært så mye...

Men jeg er virkelig sinna på BikBok og Vero Moda. Størrelsene har jo blitt helt på trynet. Har en bukse fra Vero Moda som er fire - fem år gammel i str. 36. Den passer enda. Men går jeg der nå, må jeg opp i 40.

Og dette enda jeg kanskje er litt fjortis (?), er jo bare 20.

Jeg synes størrelsene på Vero Moda er bra. Der passer jeg buksene i 36, mens jeg på BikBok må opp i 40-42.

Skikkelig idiotisk med forskjellige mål på samme størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes størrelsene på Vero Moda er bra. Der passer jeg buksene i 36, mens jeg på BikBok må opp i 40-42.

Skikkelig idiotisk med forskjellige mål på samme størrelse...

Ja, jeg skjønner ingenting i allefall. Må prøve tre str og legge opp utallige cm på bukser. Og jeg er 165, det er vel ikke så grusomt lavt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...