Gå til innhold

Kler du deg som en fjortis selv om du er voksen?


silo

Anbefalte innlegg

JEG skjønner hva du mener.

Er man over 20 år, er det ikke kult med korte topper, MissSixty-bukser og Buffalo-sko.

Det er liksom DEN aldersgruppens kleskode.

Det går an å kle seg moderne i vanlige klær. Det synes jeg forøvrig mange er veldig flinke til.

Nettopp det jeg mente ja:) Bra noen er bedre til å uttrykke seg skriftlig enn meg. Sett fra et mer sosiologisk perspektiv så synes jeg at det er interressant å studere andre menneskers atferd og forbruksmønster,ikke minst hvorvidt folk er bevisste på hvilke signaler de sender ut feks ved bruk av klærne de velger å ha på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    40

  • silo

    28

  • rufsetufsa

    14

  • tonie

    8

Mest aktive i denne tråden

Hmmm, ironi er visst ikke din aller sterkeste side

Er ikke ironi _min_ sterke side?

Du er helt sikker på at det ikke er du som gjør deg fint lite forstått med din ironi, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ironi _min_ sterke side?

Du er helt sikker på at det ikke er du som gjør deg fint lite forstått med din ironi, da?

Nei, jeg bør nok begynne å bruke dråpeteller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bør nok begynne å bruke dråpeteller...

Ja, det tror jeg.

Eller kanskje du rett og slett har hatt ett lite drypp?

Det ville forklart mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg.

Eller kanskje du rett og slett har hatt ett lite drypp?

Det ville forklart mye.

Ikke vær så beskjeden da.

Jeg tenker vi sier et slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp det jeg mente ja:) Bra noen er bedre til å uttrykke seg skriftlig enn meg. Sett fra et mer sosiologisk perspektiv så synes jeg at det er interressant å studere andre menneskers atferd og forbruksmønster,ikke minst hvorvidt folk er bevisste på hvilke signaler de sender ut feks ved bruk av klærne de velger å ha på seg:)

Kleskoden avhenger selvsagt av hvilken sosial gruppe man tilhører.

Dama som ble observert i nettingstrømper og sykkelbukse..., ja jeg mistenker at hun ikke er en av de med mest utdanning.

Ingen av mine venner kler seg som "fjortiser", men de følger litt med i motebildet.

For min egen del har det vært mindre viktig de to-tre siste årene.

Grunnen til dette er nok at jeg er lite ute på byen o.l.,

men den dagen jeg blir mer sosial igjen, kommer jeg nok til å kjøpe mer tøy.

Akkurat nå er barn viktigere for meg, og klær blir så lite viktig.

(Man kler seg da rent og i ok klær, men man har annet å gjøre enn å lese moteblader og shoppe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så beskjeden da.

Jeg tenker vi sier et slag.

Noe er det i hvertfall.

Det blir i hvertfall for tynt å skylde på at dama er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er det i hvertfall.

Det blir i hvertfall for tynt å skylde på at dama er full.

Hun har nok hatt et slag, med dertil tilhørende hjerneblødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er det i hvertfall.

Det blir i hvertfall for tynt å skylde på at dama er full.

Svært så ampre vi var her da? Føler deg ørlite grann truffet du da kanskje? Går du kledd veldig ungdommelig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så ampre vi var her da? Føler deg ørlite grann truffet du da kanskje? Går du kledd veldig ungdommelig kanskje?

Jeg er hankjønn, og nei, jeg tror ikke jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så ampre vi var her da? Føler deg ørlite grann truffet du da kanskje? Går du kledd veldig ungdommelig kanskje?

Hadde jeg gjort det så hadde jeg for øvrig gitt f... i det, så lenge jeg føler meg vel med hvordan jeg kler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleskoden avhenger selvsagt av hvilken sosial gruppe man tilhører.

Dama som ble observert i nettingstrømper og sykkelbukse..., ja jeg mistenker at hun ikke er en av de med mest utdanning.

Ingen av mine venner kler seg som "fjortiser", men de følger litt med i motebildet.

For min egen del har det vært mindre viktig de to-tre siste årene.

Grunnen til dette er nok at jeg er lite ute på byen o.l.,

men den dagen jeg blir mer sosial igjen, kommer jeg nok til å kjøpe mer tøy.

Akkurat nå er barn viktigere for meg, og klær blir så lite viktig.

(Man kler seg da rent og i ok klær, men man har annet å gjøre enn å lese moteblader og shoppe...)

Ja det er helt klart sammenheng mellom sosial "klasse" og kleskode...når man har barn blir det viktigst at klærne tåler å vaskes masse og mye (mine egne altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg gjort det så hadde jeg for øvrig gitt f... i det, så lenge jeg føler meg vel med hvordan jeg kler meg.

Hi hi hi..fint for deg det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt klart sammenheng mellom sosial "klasse" og kleskode...når man har barn blir det viktigst at klærne tåler å vaskes masse og mye (mine egne altså)

Ja, det med fjortis-klær er vel definitivt ikke noe overklasse-problem, tror jeg. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt klart sammenheng mellom sosial "klasse" og kleskode...når man har barn blir det viktigst at klærne tåler å vaskes masse og mye (mine egne altså)

Det med sosial klasse og kleskode er selvsagt bullshit, så sant vi ikke snakker om svært spesielle klær til 5 sifrede beløp.

De med lite penger, og lav sosial klasse bruker ofte mye penger på klær av den grunn at de _vil_ se ut som om de er av en høyere "klasse" (jeg visste for øvrig ikke at vi hadde rare klasseskillene i dette landet), mens de av en høyere sosial "klasse" stort sett gir faen i hva de går i.

Så dere tar selvsagt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulle inn hva?

Hun har ikke sagt at man ikke kan kle seg i hva man vil.

Problemet er at endel mennesker ikke klarer å innse at de er passert 25 år.

Ikke kom her og fortell meg at du synes ei dame på 35, som går i 16-åringens bukse, kort topp og platå-sko er kult???

Og prøv deg ikke med å si at jeg er misunnelig på dama for kroppen hennes, for det er feil.

Jeg har født et barn, og er fornøyd med kroppen min til tross for det... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...