Gå til innhold

Kler du deg som en fjortis selv om du er voksen?


silo

Anbefalte innlegg

Hehe, ja, de fleste jenter har vel noen sånne ting, men 100 000 var litt i overkant i forhold til hva jeg er vandt med.

Trekk fra en 0, så begynner vi å snakke! :)

En tull eller tre, hva gjør vel det.

Men nå må du ikke misforstå meg, jeg er da ingen mannsjåvinist. Det finnes minst like mange teite gutteting. (kanskje en ide for hovedoppgave i psykologi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    40

  • silo

    28

  • rufsetufsa

    14

  • tonie

    8

Mest aktive i denne tråden

En tull eller tre, hva gjør vel det.

Men nå må du ikke misforstå meg, jeg er da ingen mannsjåvinist. Det finnes minst like mange teite gutteting. (kanskje en ide for hovedoppgave i psykologi)

Sant det. Vi har nok vårt vi også, men det der med å finne svakheter ved venninners utseende er en merkelig greie som jeg ikke kan fatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si at du ikke ser forskjell på klesveien til folk i f.eks Bogstadveien, Grunerløkka og Grønland?

Da tror jeg du må se en gang til.

Det er klart at man ser forskjell på hvor man handler klær. Og moten er forskjellig på de forskjellige stedene i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg aldri trodd om deg :)

Pøh. Det sier du bare fordi jeg er slem mot Tanyaen din.

Jeg greide til og med å komme meg inn på den IQ-testen på Åpent, skal jeg si deg. Det du! :-)

Men nå skal jeg sove. Må bare finne rynkekremen min først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh. Det sier du bare fordi jeg er slem mot Tanyaen din.

Jeg greide til og med å komme meg inn på den IQ-testen på Åpent, skal jeg si deg. Det du! :-)

Men nå skal jeg sove. Må bare finne rynkekremen min først.

Tror jeg bør sove snart jeg også. Har hørt at det er sunt i forhold til forkjølelse.

Sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med en gang man gifter seg skal man dresse seg opp i forklekjoler fra ellos-katalogen? Eller er det sånn at så lenge du ikke er gift må du kle deg ungdommelig for å BLI gift?

Skjønte ikke helt den tankegangen din der.

Man lever et helt annet liv når man ikke er gift. Man går på kafe, på byen og har det definitivt mer gøy. Noe må man jo fylle tiden med.

Jeg hadde ikke giddet å sitte inne med sexy topper og supermoderne olabukser men på byen er det moro å kle seg slik.

Livet skal ikke bare være plikt. Man skal også ha det litt moro. og det å gå på byen når man har anledning er endel av morroa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he kvinnfolk, er kvinnfolk verst!!

Det er da enkelt, man ser hvem som har stil, og hvem som ikke har.

De som ikke har, vel, la dem være slik.Synd for dem, likevel ikke så uestetisk at jeg blir kvalm.Fordi jeg ikke bryr meg, selv om jeg legger merke til det.

De andre,som gjør det med stil, slike som meg, plyster man etter *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TurboLaban

Men det gjelder bare damer ikkesant?

Jeg er mann på noenogførti og går i buffalo-sko og saggebukse, gjemmer det halvlange (om enn litt gråe) håert under en bakframcaps og har en kul singlet som viser fram tattisene mine. Det er vel ok, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det selv jeg. Tror ikke jeg har sett så veldig mange 30åringer med en kort topp med påskriften "fuck me, I'm beautiful"

Hehehe..men jeg har en kort topp hvor det står " Pretty" ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal komme med en generell betraktning, vil jeg si at fjortisene er mye mindre flinke til å ta hensyn til hva de kler enn voksne kvinner.

Jeg er voksen (sies det), kler meg ikke som fjortis men gud forby heller ikke som ei kjerring.

Vet om noen fjortiser som kritiserer mødrene sine for å kle seg for ungt. Jeg mistenker dem for å være misunnelig på mødrene, som har en mye sikrere og mer personlig klessmak enn de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest favn, selveste kjerringhelvetet

Kle seg som en fjortis? Over mitt lik. Fjortismoten er rett og slett en studie i dårlig smak, ufrivillig komisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kler meg i det jeg måtte føle for. Jeg har kropp som en attenåring, og jeg kler det meste. Hva du og andre kjerringer måtte mene driter jeg i. Kjerringklær er for kjerringer.

fjortis, fjortis, fjortis (Melodi: Nå vil jeg ikke leke med teitinger mer, av Kjøtt)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fikk jeg også på vivikes. Prøvde en skjorte som så ut som jeg hadde stjålet fra klesskapet til min far. Da sa ekspeditøren at jeg måtte gå på b-young eller h&m for å få klær til min aldersgruppe.

Så tross alt er det jo ikke så rart om damer over 30 handler på mer ungdommelige butikker. Butikker beregnet for 30+ tar jo forbehold om at kiloene har rast på i takt med årene.

Mer ungdommelige butikker enn Vivikes?

Klart det, handler sjelden der selv, jeg blir 27 i høst.

Men poenget er vel likevel å kle seg moderne, men stilfullt.

Ikke hoppe på alle "fjortis-bølgene". Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ting med mannskroppen også, i større grad enn deres kropp, når vi er rundt 30. Vi får trossalt nedsatt testosteronproduksjon, noe som gjør at vi lettere legger på oss kg, vanskeligere bygger og vedlikeholder muskler, osv. Mister håret gjør man også som følge av dette.

Likevel er det trygt å si for dere damer at dere ikke liker menn med ølvom og måne.

Du har for øvrig rett i det der med at mange forandrer seg når man får mann og barn, men det er en svært dårlig, for ikke å snakke om skummel innstilling.

"Nå er jeg uansett stuck her med mann og unger, så det er da ingen grunn til å holde kroppen i form lenger...".

En meget skummel innstilling og man trenger ikke å være treningsnarkoman, ei heller noen kostholdfreak, for å holde seg nogenlunder i form!

Så det så! :)

Nå synes jeg du er urettferdig.

Tror du virkelig at det er lettere for en kvinne rundt tredve, enn en mann, å holde seg i form?

Har du ikke skjønt at også vår forbrenning går ned?

Tror du damer som får mann og barn lar være å holde seg i form med vilje, eller kan det være at de ikke har like mye tid lenger som da de var barnefri og single?

Uansett, så lenge begge to i et forhold velger å prioritere barn og familielykke fremfor trening til enhver tid, så forfaller jo kroppene i takt.

Og da er det ikke lenger noe problem, er det? For de er da fornøyde med seg selv, hverandre, og sin livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hoftene blir bredere enten vi vil eller ikke. Dessuten blir man faktisk mindre opphengt i hvordan kroppen tar seg ut etter åha fått barn, personlig er jeg dritstolt av min som har klart å lage ett helt nytt menneske nesten helt av seg selv!

Ja, det er et poeng.

Etter å ha født barn, og kommet ned i samme vekt som før, passer ikke lenger buksene.

Hoftene har blitt større.

Kanskje en grunn til at bukser for de over tredve er desinget med bredere hofter, for en stor prosent av den kvinnelige befolkningen har på det tidspunktet født barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lever et helt annet liv når man ikke er gift. Man går på kafe, på byen og har det definitivt mer gøy. Noe må man jo fylle tiden med.

Jeg hadde ikke giddet å sitte inne med sexy topper og supermoderne olabukser men på byen er det moro å kle seg slik.

Livet skal ikke bare være plikt. Man skal også ha det litt moro. og det å gå på byen når man har anledning er endel av morroa.

Tror du at alle gifte sitter inne hver bidige dag? Så den dagen man blir gift slutter man å gå på kafé og på byen? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at alle gifte sitter inne hver bidige dag? Så den dagen man blir gift slutter man å gå på kafé og på byen? *ler*

Hvem faen bryr seg med hvordan andre kler seg?

Har en ikke nok med å passe på seg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...