Gå til innhold

Fikk du det kjønnet du ønsket deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Vi har alle våre drømmer og ønsker. Heldigvis blir vi glad for det vi får. Tenk deg et etterlengtet sunt friskt barn.

Hadde du tatt abort om det skulle vise seg på ultralyd at kjønnet ikke var det du hadde ønsket det?

"Hadde du tatt abort om det skulle vise seg på ultralyd at kjønnet ikke var det du hadde ønsket det?"

Hvorfor blander du sammen abort og adopsjon? Det er da ikke snakk om å levere tilbake barnet om man ikke får det kjønnet på barnet som man ønsker seg. Ikke slik jeg forstod det ihvertfall. Hadde vi bodd i et annet land så hadde vi kunnet velge kjønn på barna, så at Teja spør, er vel ikke rart, eller??

Ved første gangs adopsjon gjennom Adopsjonsforum kan man ikke velge kjønn, men da vi adopterte nr 2 fra et privat barnehjem i Colombia var det et spørsmål i papirene derfra om hilket kjønn man ønsket, og da fikk vi en liten jente som vi ba om. Hvilket kjønn ønsker du deg forresten?

Gjest ChiengMai

Ja, det fikk jeg. :-)

Men jeg ønsket meg bare gutt i all hemmelighet, følte ikke selv at det var riktig å skrive at vi ønsket et bestemt kjønn om vi hadde kunnet det. Dessuten var vi ikke enige om hvilket kjønn vi ønsket, mannen min og jeg.

Gjest ikke undertegnet

Vi har alle våre drømmer og ønsker. Heldigvis blir vi glad for det vi får. Tenk deg et etterlengtet sunt friskt barn.

Hadde du tatt abort om det skulle vise seg på ultralyd at kjønnet ikke var det du hadde ønsket det?

Synd det ikke går ann å spørre spørsmål uten å få slike "sleivspark" som ikke har noe med saken å gjøre tilbake....

Er ikke forum til for at en kan få spørre også, i flg. enkelte, "teite" spørsmål"?

Annonse

Vi skulle egentlig adoptere fra Kina og fant det uproblematisk i den sammenheng at det stod i sosialrapporten at "vi ønsker oss først og fremst et barn - og kanskje aller helst ei jente fordi vi tror at søskenforholdet mellom den jenta vi har fra før og det nye barnet da blir nærest". Vi skiftet imidlertid land - og var litt bekymret for at dette ville slå negativt ut i Thailand hvor det ikke bare er jenter som adopteres bort. På søknadsskjemaet til Thailand skulle vi krysse av om vi ønsket oss gutt eller jente (i opplysningene fra VB stod det at det ikke ville bli tatt hensyn til disse ønskene). Vi krysset av for både gutt & jente og har fått verdens vakreste gutt - og synes på ingen måte at det gjør noe som helst at det ikke ble ei jente. for oss spilte dette bare en rolle mens barnet var noe abstrakt - når bildene kom ble vi akkurat like begeistret for gutten vår som vi ville blitt dersom det var ei jente. Siden jeg har ei jente fra før synes jeg nå det er ekstra stas at jeg får prøve å være mamma for begge deler.

Ved første gangs adopsjon gjennom Adopsjonsforum kan man ikke velge kjønn, men da vi adopterte nr 2 fra et privat barnehjem i Colombia var det et spørsmål i papirene derfra om hilket kjønn man ønsket, og da fikk vi en liten jente som vi ba om. Hvilket kjønn ønsker du deg forresten?

Vi er også i Adopsjonsforum, men har ikke lest noe sted om at man ikke kan velge kjønn første gang. I vår sosialrapport fikk vi spørsmål om vi ønsket gutt eller jente.

Vi sa at det hadde vært hyggelig med en jente fordi vi "har" to adopterte sønner. De er guttene til min søster.

Alle i familien, til og med guttene ønsker at vi skal få en liten adoptert jente...

Jeg har inntrykk at alle første gangs adoperende (vi er det) får gutter. Stemmer dette?

Jeg kjenner mange som har adoptert og de har fått gutter. Hvorfor er det slik?

En noe forundret

Gjest enavhver

Hei

Jeg har merket meg at mange ønsker seg jenter?

Syns det er litt merkelig?

Det er nok en myte som går om at det er lettere å være adoptert jente og ha et annet utseende.?

Etter de undersøkelser som er gjort i sverige f.e.ks. er det jentene som sliter mest som voksne når det gjelder psykiske problemer/rus/ selvmordsforsøk o.l.

Jenter er mye mer opptatt av sitt utseende en gutter. Gutter er mere opptatt av hva de kan og får til. Jentene har også større tendens til å gruble over ting. dette er i allefall min erfaring som en av hver mor ,og (desverre for jenta mi) har jo de seneste undersøkelsene i Sverige vist at det er riktig.

Ellers syns jeg det eneste riktige er å si seg nøytral i forhold til kjønn. Man får det barnet som mest trenger foreldre der og da. Og det er barnas behov som er viktig. Ikke noen mer eller mindre velbegrunnede ønsker.

Hei

Jeg har merket meg at mange ønsker seg jenter?

Syns det er litt merkelig?

Det er nok en myte som går om at det er lettere å være adoptert jente og ha et annet utseende.?

Etter de undersøkelser som er gjort i sverige f.e.ks. er det jentene som sliter mest som voksne når det gjelder psykiske problemer/rus/ selvmordsforsøk o.l.

Jenter er mye mer opptatt av sitt utseende en gutter. Gutter er mere opptatt av hva de kan og får til. Jentene har også større tendens til å gruble over ting. dette er i allefall min erfaring som en av hver mor ,og (desverre for jenta mi) har jo de seneste undersøkelsene i Sverige vist at det er riktig.

Ellers syns jeg det eneste riktige er å si seg nøytral i forhold til kjønn. Man får det barnet som mest trenger foreldre der og da. Og det er barnas behov som er viktig. Ikke noen mer eller mindre velbegrunnede ønsker.

..........sier hun som har en av hver ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...