Gå til innhold

Mye melk om natten


KinderEie

Anbefalte innlegg

Lillegutt spiser annenhver-tredjehver time om dagen. Men han har langt opphold om natten. Da har jeg så mye melk at det "renner over". Skulle jeg pumpet meg om natten for ikke å få betennelse eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en jente som sover hele natten, hun er 2 mnd. Noen ganger står jeg opp om natten for å pumpe meg, det er jo litt ubehagelig å våkne om morgenen og sengen er helt våt. Det er noen netter jeg ikke pumper meg, men helst gjør jeg det. Har hørt at melkeproduksjonen kan gå ned dersom man ikke pumper evt. ammer om natten. Vet ikke om dette er riktig, har ikke merket noe til det ennå. Men det er jo ganske greit å få pumpet seg, da får man jo et lite lager av melk som kan komme til nytte. Kanskje andre har noen tips også ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermine

Min datter sov rundt fra hun var 6-8 uker. Til å begynne med var sengen kliss-klass når jeg våknet (jeg sov etterhvert med tisselaken med håndkle over under overkroppen). Jeg valgte å la være å pumpe for å få produksjonen til å stabilisere seg - og for å slippe å stå opp om natta. Det gikk bra etter hvert, men det tok litt tid. Tror jeg sluttet med håndkle da Lillemor var ca. 5 mnd. Etter det har sengen likevel vært våt et par ganger (hun er nå 11 mnd.)

Hvis jeg hadde hatt anlegg for brystbetennelse ville jeg nok ha pumpet meg litt.

Dette var mine erfaringer - håper de var til nytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære KinderEie. Du trenger ikke pumpe deg om natten så lenge du ikke har problemer med tette melkeganger eller tegn til brystbetennelse. Hvis du synes det er svært ubehagelig så kan du pumpe og spare melken til senere. Det høres ut som om barnet ammes nok på dagtid, og hvis vektøkningen er tilfredsstillende, så bare nyt de lange nettene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...