Gå til innhold

Når slippe pappa litt til?

Anbefalte innlegg

Vi har vært hjemme i 14 dager med barnet som er snart 2 år.

Vi koser oss masse, selv om ting ikke alltid blir slik vi hadde tenkt oss:-))

Det har blitt mest på mamma desse 3 ukene(en uke i India også)

Barnet er mest knyttet til mammaen sin. Men kontakten med pappa er også begynt å bli ganske god. Dette er spesielt i lek/og tøysesituasjoner, der er pappa nesten best.

Ennå så liker hun ikke å slippe mamma ut av synet, må helst ha øyekontakt.

Hun er smilende og blid,det ser ut til at hun har funnet roen i hjemmet. Virker så trygg man kan forvente etter så kort tid.

Men mamma kunne godt tenke seg en liten stund for seg selv, sånn midt på dagen. Vi prøvde dette ut i helgen, jeg lot far og barn være alene en stund. Det ble litt skriking etter meg, men barnet snudde seg og strekte armene opp til faren og ville opp. Dette er første gangen barnet gjorde tegn til å ville til faren, men hvilket valg hadde hun??? Hun finner roen hos ham, om enn ikke slik som hos meg. Men hun kan smile og le sammen med ham.

Prøvde det samme i dag, med samme resultat, barnet løftet armene til faren og ville opp da jeg forsvant. Virket kanskje litt utrygg, klamret seg til pappaen og nektet å gå ned på gulvet.

Når jeg kommer tilbake gråter hun ikke mot meg, men strekker bare armene glad mot meg.

Etter denne utgreiingen blir mitt spørsmål, er det for tidlig å forlate henne alene med pappaen? Jeg må jo si at jeg ser at hun liker å være sammen ed ham,men foretrekker heller meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70512-n%C3%A5r-slippe-pappa-litt-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere fint kan fortsette som dere har begynt. Og øke dosen litt etter litt.

Ofte har mor det nesten verre enn ungen... ;-)

Mitt motto med førstemann ble AKTIV TILBAKETREKNING. Det var ikke så lett for pappan å komme til med mamma til stedet.... Akkurat nå er pappa oppe å legger minsten.

Gjest Kinamamma

Tror dere fint kan fortsette som dere har begynt. Og øke dosen litt etter litt.

Ofte har mor det nesten verre enn ungen... ;-)

Mitt motto med førstemann ble AKTIV TILBAKETREKNING. Det var ikke så lett for pappan å komme til med mamma til stedet.... Akkurat nå er pappa oppe å legger minsten.

Er fullstendig enig med Alja;slipp pappa til.

Vår sønn var en STOR mammadalt som nesten ikke ville vite av pappa da han var liten,pappa var jo bestandig på jobb!!Han kjente nesten ikke pappaen sin før han var fire år.Og så gjorde ikke mamma det bedre med at HUN kunne alt bedre enn pappa;trodde hun da:o))

Etter at vi fikk jentene så har mamma sluppet pappa til og tatt seg en liten deltidsjobb og jentene er blitt noen skikkelige pappajenter!

Så for all del hør på en mamma som har lært med årene:pappaer er like flinke med sine små som oss bare de slipper til,tenk på hva både små og store går glipp av hvis de ikke blir skikkelig kjent med hverandre.

Gå ut og KOS deg,pappa klarer brasene!Og skulle det bli tilløp til panikk så finnes det jo mobiltelefon:o)))

Klem fra en erfaren

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...