Gå til innhold

"Er alle misunnelige på meg?"

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner mange adoptivforeldre, men det er en ting jeg aldri har turd å spørre dem om, derfor spør jeg dere:

Altså, jeg har adoptert to barn. Begge gangene har vi vært flere norske samtidig på hentereise, og begge gangene har jeg tenkt: vi har fått det peneste barnet. Lurer på om de andre er misunnelige på oss?

Det samme tenker jeg når vi er på juletrefester osv. Jeg ser på de andre barna og tenker at jovisst er de skjønne, men tenk så heldige vi var som fikk de aller peneste. Og også da tror jeg liksom at de andre ser på mine barn og er misunnelige på meg som fikk de to peneste.

Har dere andre det også slik? Er det "myrsnipa" i oss som gjør det tro? En bekjent av meg fortalte at da hun hadde født sitt første barn kom pappan til barnet rørt til tårer til henne og sa at, "tenk, av alle de nyfødte som lå der på rekke og rad så var vårt barn det peneste".

Er det ikke fantastisk at vi er laget sånn??? Det er deilig å være foreldre!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70528-er-alle-misunnelige-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Er det flere som har fått de peneste barna ? Det var overraskende for jeg trodde det var vi som hadde de to peneste døtrene i Norges land jeg :o)

Er det ikke en deilig følelse ? Barna er både nydelig og perfekte. Lurer i klare øyeblikk på hva slags briller jeg fikk utdelt ved overtagelsen i Kina, men så skyver jeg det vekk og nyter mitt liv som Myrsnipe og storfornøyd og stolt mamma.

Gjest Kinamamma

Er det flere som har fått de peneste barna ? Det var overraskende for jeg trodde det var vi som hadde de to peneste døtrene i Norges land jeg :o)

Er det ikke en deilig følelse ? Barna er både nydelig og perfekte. Lurer i klare øyeblikk på hva slags briller jeg fikk utdelt ved overtagelsen i Kina, men så skyver jeg det vekk og nyter mitt liv som Myrsnipe og storfornøyd og stolt mamma.

for det er jo MEG som har verdens STØRSTE under av noen barn!!!

Det er herlig at vi får øyne som ser etter behov enten det er "heimelaga" eller "ferdiglaga" barn:o))

Men for sikkerhetsskyld så sier jeg det nå igjen:det er altså MEG som har de fineste,mest intelegente,snilleste og de største koseklumper på denne jord! Dermed basta:o)))

Klem til alle "myrsnipemødre/fedre" fra

Jeg skjønner at ingen av dere har sett vår vakre datter. Hun er jo helt klart den skjønneste ungen i hele verden!!!

Jeg har faktisk tenkt som deg.... at alle må da være misunnelige på oss som har slik en deilig unge!!

Joda, mammaøyne er det nok noe spesiellt med!

Ps. for dere som vil få bekreftet at jeg faktisk har rett kan ta et besøk på veslas hjemmeside http://home.online.no/~roenhovd/astrid/

Annonse

Jeg har dessverre aldri fått gleden av å adoptere verdens nydeligste barn, men som mamma til en "hjemmelaga en" så må jeg bare si at du virkelig treffer spikeren på hodet i dette innlegget.

Det er et fullstendig arrogant mamma-gen som slår ut, tror jeg, for jeg har også til tider tenkt at nå er snuppa så vakker at jeg kan nesten ikke ta henne med ut. Noen kunne jo bli misunnelige ;-)

Det er absolutt deilig å være foreldre, ja.

for det er jo MEG som har verdens STØRSTE under av noen barn!!!

Det er herlig at vi får øyne som ser etter behov enten det er "heimelaga" eller "ferdiglaga" barn:o))

Men for sikkerhetsskyld så sier jeg det nå igjen:det er altså MEG som har de fineste,mest intelegente,snilleste og de største koseklumper på denne jord! Dermed basta:o)))

Klem til alle "myrsnipemødre/fedre" fra

Jeg er ikke mamma ennå, men jeg tror nok allikevel at vi vil få et helt bedårende barn ;)

Men jeg ser jo at hesten min er verdens fineste, snilleste og klokeste. Syns bare det er så rart at de andre i stallen ikke er helt enig med meg??? hmmm, tror de er blinde.

Gjest Bestemor

Jeg er ikke mamma ennå, men jeg tror nok allikevel at vi vil få et helt bedårende barn ;)

Men jeg ser jo at hesten min er verdens fineste, snilleste og klokeste. Syns bare det er så rart at de andre i stallen ikke er helt enig med meg??? hmmm, tror de er blinde.

Hei du med verdens vakreste hest, tror du ja, for det er det jeg som har samt verdens vakreste barnebarn som bare blir vakrere og vakrere jo eldre de blir.

Myrsnipetendensene fortsetter når man blir bestemor også.

Alle er nok like misunnelige på deg som de er på meg. Vi har fått verdens vakreste datter ved hjelp av prøverør. Hun stråler og er så nydelig. Selvfølgelig må jo alle være misunnelige på oss som har fått ei slik fantastisk jente. :o)

Kos deg med barna dine. Det er helt normale følelser du har.

Hilsen

Gjest ChiengMai

Nå ble jeg litt forvirret etter å ha lest alle innleggenei denne tråden her. Folk skriver at de har det/de vakreste barna som finnes?

For å si som sønnen min: "Naha!" Finnes bare _en_ av dem, og han ligger og sover søtt i senga si. Så det så! :-)

Jeg kommer meg visst aldri til sengs om kveldene/nettene. Nå synes jeg at denne tråden ble så morsom at jeg bare måå svare på den.

Vi har selvsagt også verdens skjønneste unge, så det tror jeg er helt normalt. Alle foreldre synes deres barn er de mest fantastiske, og det er jo kjempebra - ikke minst for barna :-)

Men - dette får meg til å tenke på min kjære mor, som endelig er blitt bestemor. Hun forguder allerede vår lille skatt, og låner henne rett som det er for å vise henne frem. Av og til må jeg le av henne, selv om jeg er like frelst selv:

Min mor er lærer, og på høsten så starter de opp med planleggingsdager. Hun møtte da selvsagt opp på planleggingsdagene med bestemors skrytealbum, og var kjempestolt :-) I løpet av sommeren hadde en av kollegaene hennes fått ei lita jente, og hun var innom en av dagene for å vise frem vidunderet. Denne kommentaren fikk jeg av min mor da hun kom hjem den dagen: "Men ho kunne ikkje måla seg med "skatten" sjølvsagt, og så var ho jo så kvit!!"

Ja, det er visst ikke bare vi mødrene som kan gå av skaftet av og til, og det kan sikkert Bringid skrive under på også!! ;-)

Annonse

Hei du med verdens vakreste hest, tror du ja, for det er det jeg som har samt verdens vakreste barnebarn som bare blir vakrere og vakrere jo eldre de blir.

Myrsnipetendensene fortsetter når man blir bestemor også.

Har noen av dere tenkt tanken at... tenk om mitt barn hadde havnet hos noen andre adoptivforeldre?

Det hadde jo vært katastrofe både for barnet og oss.....

Har noen kjent smerte når noen andre sier saker som kan virke sårende angående våre barn?

Mine to eldste jenter.. nesten tvillinger, halvannet år forskjell. likt kledd. begge to verdens vakreste, var noe i dårlig humør , da en bekjent sa ..."Har du fora ungene dine med munnspill???"

Det er over tredve år siden , og fremdeles fremkaller det sårhet, hos meg. Tre gutter senere.. alle så uendelige skjønne, snille og først og frems fremkaller de klomp i hjerterota når jeg tenker på dem.

Så i fjord.. fikk se et meget dårlig bilde av mitt nye barnebarn, og vet dere hva, jeg så forbi svartfargen fra telefaksbildet, og der så jeg et meget vakkert barn, og når vi fikk se ordentlige bilder så hadde jeg hatt rett hele tiden, Mitt barnebarn er nok mye vakrere og intligentere, og flinkere enn deres barn, men... så er han jo vår da og det er det som teller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...