tante sofie Skrevet 3. september 2002 Skrevet 3. september 2002 Etter fødselen bruker man bl.a. amming for å få livmoren til å trekke seg sammen. De første ukene etter fødselen kjente jeg "sting" i magen når jeg ammet - sannsynligvis livmoren som trekker seg sammen. Så når livmoren trekker seg sammen ved amming, hvordan blir det da å amme når man er gravid? Vil ikke dette øke sjansen for spontanabort? 0 Siter
Nyco Skrevet 3. september 2002 Skrevet 3. september 2002 Nei. Det har jeg aldri hørt snakk om i noen sammenheng, så det tror jeg er helt ok. 0 Siter
tiliti Skrevet 3. september 2002 Skrevet 3. september 2002 Nei, kynnere (små sammentrekninger av livmoren) er vanlig, mange har det gjennom hele svangerskapet, uten å amme. Hvis en får veldig hyppige, vonde kynnere av ammingen kan det kanskje være lurt å vurdere om en skal slutte. Den gravide bør diskutere med jordmor eller lege dersom dette skjer. 0 Siter
Linni1365380375 Skrevet 7. september 2002 Skrevet 7. september 2002 Ikke noe problem å amme når man er gravid,men av erfaring så vet jeg at barnet vil avvise brystet etterhvert.Grunnen er at melken smaker anderledes og det blir faktisk mindre og mindre.. 0 Siter
Borelia Skrevet 10. september 2002 Skrevet 10. september 2002 Opplevde at jeg fikk menslignende smerter da jeg var gravid og ammet. Legen oppfordret meg til å trappe ned/ avslutte ammingen av fare for å miste lillen. Eldstemann tok opp kampen om puppen med yngstemann etter fødselen - avviste ikke puppen, selv om melka fikk annen smak/ innhold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.