Gå til innhold

Hun vil ikke mer


Ad lib

Anbefalte innlegg

Lillemor på 10 mnd. har bestemt seg for at hun ikke vil ha mer pupp. Jeg hadde tenkt å fortsette litt til, pga masse allergi i familien. Hun vrir seg unna når jeg forsøker å amme, utenom om morgenen (da er hun kanskje for trøtt). Hun holder på å få fortenner oppe. Kan det være årsaken? Andre erfaringer eller gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Adlib. Det er flott at du har ammet Lillemor så lenge. Det er ikke uvanlig at barn i den alderen vrir seg unna. Det kan være for mye som skjer rundt henne på dagtid til at hun finner roen ved brystet, men det kan også være som du skriver at hun får tenner. Får å lindre ubehag ved tannfrembrudd kan det hjelpe å la henne få noe kjølig å suge på før amming Du skriver at hun ikke gjør dette om morgenen så da kan du jo fortsette ammingen når hun er villig. Amming en gang i døgnet er det mange som gjør en lang periode, og dette er nyttig for barnet som får i seg verdifulle antistoffer. Avvisning av brystet på dagtid kan være forbigående. Husk at man ikke skal presse/tvinge barnet til brystet. Lykke til

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun ikke bare nysgjerrig?

For mange hjelper det at de går inn på soverommet og ammer der, for der er det ikke noe annet som forstyrrer og er mer interessant.

Kanskje hun ikke er sulten? Det er sikkert lurt å amme før måltidene i en periode.

Ellers har jeg ingen råd.

Lillegutt var like glad i puppen hele tiden han. Men så var han også en veldig rolig type:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun ikke bare nysgjerrig?

For mange hjelper det at de går inn på soverommet og ammer der, for der er det ikke noe annet som forstyrrer og er mer interessant.

Kanskje hun ikke er sulten? Det er sikkert lurt å amme før måltidene i en periode.

Ellers har jeg ingen råd.

Lillegutt var like glad i puppen hele tiden han. Men så var han også en veldig rolig type:-)

Det med rolig rom har vi forsøkt allerede. Da hun var 7 mnd hadde vi også en slik runde, men da fikk jeg henne interessert igjen, blant annet ved å amme kun på soverommet. Så nå er det trikset oppbrukt, for det er kun der vi ammer.

Vi får vel fortsette med morgenpupp og litt pumping da, så får vi se om det kommer seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...