Gå til innhold

Hadde dere akspertert...


Gjest bfn

Anbefalte innlegg

Aldri klarer mannfolk å tenke sjøl - alt må man fortelle dem *sukk*

Vers'go - ingen årsak.

tenke sjøl? Denne samtalen tok jo akkurat den retningen jeg hadde planlagt. Er ikke _det_ tenking så vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    21

  • Taj Mahal

    10

  • Zirine

    9

  • Altman

    9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Nei, det handler ikke om sjalusi, men om at man trives best i hverandres selskap, og at det føles naturlig å ha med kjæresten sin når man er hos venner på overnattingsbesøk.

That's it :)

Neinei.. Nå er jeg fryktelig uenig med deg. Det er bare sunt å ikke være sammen til enhver tid, og man har alle rett, for ikke å snakke om krav, på litt privatliv, uansett om man er i ett forhold eller ikke.

Denne retten opprettholdes overhodet ikke om man til enhver tid skal være sammen fordi "man trives best i hverandres selskap". Det stemmer trossalt ikke at man alltid gjør det.

Uten at det har noe å si for deres forhold, men sånn er det nå engang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svarene nedover her om hvordan de påpeker at hvis man ikke aksepterer det så er man : sjalu/ikke stoler på hverandre/kontrollerende osv.

Jeg hadde ikke akseptert det. Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne. Og jeg har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig venn.Det hadde vært idioti eter min mening. Hadde det dreid seg om et gift par for eksempel, så hadde det vært naturlig at han overnattet hos dem.

Skulle tro at de som synes det er dumt at man ikke aksepterer slikt, aldri faller for fristelser. Men det vet vi alle er et faktum som kan sje den beste. Det finnes alltids et hotel ol.

Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svarene nedover her om hvordan de påpeker at hvis man ikke aksepterer det så er man : sjalu/ikke stoler på hverandre/kontrollerende osv.

Jeg hadde ikke akseptert det. Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne. Og jeg har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig venn.Det hadde vært idioti eter min mening. Hadde det dreid seg om et gift par for eksempel, så hadde det vært naturlig at han overnattet hos dem.

Skulle tro at de som synes det er dumt at man ikke aksepterer slikt, aldri faller for fristelser. Men det vet vi alle er et faktum som kan sje den beste. Det finnes alltids et hotel ol.

Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)

"Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne."

"Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)"

Om min kjæreste skulle på tur en plass og hadde mulighet til å krasje på sofaen eller låne en seng hos ei venninne fremfor å bo på hotell så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skulle det?

Å ta vare på hverandre inkludrere også å stole på hverandre og jeg kan ikke fatte hvorfor det å sove hos ei venninne nødvendigvis skulle ende opp med sex e.l. Jeg er likevel ikke naiv ;-) Jeg har bare litt mer tro på menneskeheten enn at mann + kvinne = sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne."

"Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)"

Om min kjæreste skulle på tur en plass og hadde mulighet til å krasje på sofaen eller låne en seng hos ei venninne fremfor å bo på hotell så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skulle det?

Å ta vare på hverandre inkludrere også å stole på hverandre og jeg kan ikke fatte hvorfor det å sove hos ei venninne nødvendigvis skulle ende opp med sex e.l. Jeg er likevel ikke naiv ;-) Jeg har bare litt mer tro på menneskeheten enn at mann + kvinne = sex.

Bra for deg carma! men jeg sier: ikke rart det er så mye mine-dine-våre barn i disse tider...

Det er ikke det sammen som sex, nei. Men hvorfor i all verden skal din mann overnatte hos ei venninne du aldri engang har møtt? kan ikke se poenget rett og slett. Desuten så er man utrolig naiv om man synes det er helt greit synes JEG. Ingen til dags dato har aldri gått for fristelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svarene nedover her om hvordan de påpeker at hvis man ikke aksepterer det så er man : sjalu/ikke stoler på hverandre/kontrollerende osv.

Jeg hadde ikke akseptert det. Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne. Og jeg har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig venn.Det hadde vært idioti eter min mening. Hadde det dreid seg om et gift par for eksempel, så hadde det vært naturlig at han overnattet hos dem.

Skulle tro at de som synes det er dumt at man ikke aksepterer slikt, aldri faller for fristelser. Men det vet vi alle er et faktum som kan sje den beste. Det finnes alltids et hotel ol.

Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)

"Jeg hadde ikke akseptert det. Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne."

For noe vissvass. Han sier jo at denne vennen bor langt unna, og man kan da for faen ikke forlange at jenta skal kjøre fly tur retur den dagen, eventuelt overnatte på hotell.

Ærlig talt!

Hva om det er en barndomsvenn? Jeg hadde aldri godtatt om en av mine damer hadde forlangt at jeg ikke kunne sove hos en god venninne, som jeg kanskje sjelden ser, og på den måten blitt hindret fra å se henne.

Makan til egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min mann har ikke behov eller grunn for å overnatte hos en enslig veninne."

"Man er ikke kontrollerende men man tar vare på hverandre, samt at man ikke er naiv ;o)"

Om min kjæreste skulle på tur en plass og hadde mulighet til å krasje på sofaen eller låne en seng hos ei venninne fremfor å bo på hotell så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skulle det?

Å ta vare på hverandre inkludrere også å stole på hverandre og jeg kan ikke fatte hvorfor det å sove hos ei venninne nødvendigvis skulle ende opp med sex e.l. Jeg er likevel ikke naiv ;-) Jeg har bare litt mer tro på menneskeheten enn at mann + kvinne = sex.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg carma! men jeg sier: ikke rart det er så mye mine-dine-våre barn i disse tider...

Det er ikke det sammen som sex, nei. Men hvorfor i all verden skal din mann overnatte hos ei venninne du aldri engang har møtt? kan ikke se poenget rett og slett. Desuten så er man utrolig naiv om man synes det er helt greit synes JEG. Ingen til dags dato har aldri gått for fristelser

Jeg har aldri påstått at folk aldri faller for fristelser. Men om du har et så utygt forhold til din mann at han ikke får overnatte hos noen av et annet kjønn, så syns jeg synd på deg :) Det må være slitsomt å ha det sånn.

Hvorfor skal min mann overnatte hos ei venninne? Vel, det kan sikkert være mange grunner til det. Kanskje det er praktisk? Men først å fremst så er det _hans_ venninne og han skal da vel få lov til å ha sine venner uten at jeg nekter han samvær med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg carma! men jeg sier: ikke rart det er så mye mine-dine-våre barn i disse tider...

Det er ikke det sammen som sex, nei. Men hvorfor i all verden skal din mann overnatte hos ei venninne du aldri engang har møtt? kan ikke se poenget rett og slett. Desuten så er man utrolig naiv om man synes det er helt greit synes JEG. Ingen til dags dato har aldri gått for fristelser

"Men hvorfor i all verden skal din mann overnatte hos ei venninne du aldri engang har møtt? kan ikke se poenget rett og slett"

Er det ikke ett poeng å holde god kontakt med venner selv om man har fått seg mann/samboer, whatever?

Kjærster, menn, samboere, kjerringer, whatever, de kommer og går, mens venner er der hele livet.

Har virkelig noen problemer med å forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neinei.. Nå er jeg fryktelig uenig med deg. Det er bare sunt å ikke være sammen til enhver tid, og man har alle rett, for ikke å snakke om krav, på litt privatliv, uansett om man er i ett forhold eller ikke.

Denne retten opprettholdes overhodet ikke om man til enhver tid skal være sammen fordi "man trives best i hverandres selskap". Det stemmer trossalt ikke at man alltid gjør det.

Uten at det har noe å si for deres forhold, men sånn er det nå engang! :)

Det er klart man skal ha privatliv, men privatliv er ikke det samme som at man overnatter hos venner av det motsatte kjønn. Da synes jeg det er mest hensynsfullt at begge er invitert.

Det er mange andre måter man er fra hverandre på, og finner på ting hver for seg, går ut eller hva, men akkurat overnatting synes jeg blir rart uten å ha med kjæresten.

Retten til privatliv opprettholdes helt fint, jo, selv om man går på overnattingsbesøk sammen. Det er jo ingen motsetning i det..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart man skal ha privatliv, men privatliv er ikke det samme som at man overnatter hos venner av det motsatte kjønn. Da synes jeg det er mest hensynsfullt at begge er invitert.

Det er mange andre måter man er fra hverandre på, og finner på ting hver for seg, går ut eller hva, men akkurat overnatting synes jeg blir rart uten å ha med kjæresten.

Retten til privatliv opprettholdes helt fint, jo, selv om man går på overnattingsbesøk sammen. Det er jo ingen motsetning i det..

:)

"Det er klart man skal ha privatliv, men privatliv er ikke det samme som at man . overnatter hos venner av det motsatte kjønn. Da synes jeg det er mest hensynsfullt at begge er invitert."

Ja, det er greit at du mener det, men da kan du ikke si det samme som at det ikke er sjalusi inne i bildet. Du sier det jo selv " men privatliv er ikke det samme som at man . overnatter hos venner av det motsatte kjønn."

Haha, der tok jeg deg! :)

"Det er mange andre måter man er fra hverandre på, og finner på ting hver for seg, går ut eller hva, men akkurat overnatting synes jeg blir rart uten å ha med kjæresten."

Jeg vil si at det er enda mer rart i en situasjon hvor barndomsvenninnen til en fyr bor langt unna, han vil besøke, og når de skal gjennoppleve barndommens minner så skal han måtte dra med seg kjæresten sin.

Det blir utvilsomt rart for jenta som ikke kjenner sin venns nye kjæreste!

"Retten til privatliv opprettholdes helt fint, jo, selv om man går på overnattingsbesøk sammen. Det er jo ingen motsetning i det.."

Jo, det er det. Da er det ikke din mann som får litt kvalititstid sammen med en barndomsvenn, men din mann som tilbringer tid med sin tidligere barndomsvenn, OG hans kone som han ser hver dag.

Det er for ille!

:)

Du er litt sjalu, seline, bare innrømm det, og da er det isåfall en grunn jeg kan forstå, dog ville jeg ikke akspetert det!

Men som sagt; da forstår jeg det i det minste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er klart man skal ha privatliv, men privatliv er ikke det samme som at man . overnatter hos venner av det motsatte kjønn. Da synes jeg det er mest hensynsfullt at begge er invitert."

Ja, det er greit at du mener det, men da kan du ikke si det samme som at det ikke er sjalusi inne i bildet. Du sier det jo selv " men privatliv er ikke det samme som at man . overnatter hos venner av det motsatte kjønn."

Haha, der tok jeg deg! :)

"Det er mange andre måter man er fra hverandre på, og finner på ting hver for seg, går ut eller hva, men akkurat overnatting synes jeg blir rart uten å ha med kjæresten."

Jeg vil si at det er enda mer rart i en situasjon hvor barndomsvenninnen til en fyr bor langt unna, han vil besøke, og når de skal gjennoppleve barndommens minner så skal han måtte dra med seg kjæresten sin.

Det blir utvilsomt rart for jenta som ikke kjenner sin venns nye kjæreste!

"Retten til privatliv opprettholdes helt fint, jo, selv om man går på overnattingsbesøk sammen. Det er jo ingen motsetning i det.."

Jo, det er det. Da er det ikke din mann som får litt kvalititstid sammen med en barndomsvenn, men din mann som tilbringer tid med sin tidligere barndomsvenn, OG hans kone som han ser hver dag.

Det er for ille!

:)

Du er litt sjalu, seline, bare innrømm det, og da er det isåfall en grunn jeg kan forstå, dog ville jeg ikke akspetert det!

Men som sagt; da forstår jeg det i det minste! :)

Hehe, nei jeg er faktisk ikke sjalu -jeg kjenner ikke den følelsen inni meg. Den har heldigvis aldri blitt lokket frem av noen eller noe.

Men jeg synes du tar feil i viktigheten av å være sammen med mennesker alene (overnatting altså, som i dette eksempelet). Jeg er også uenig i det at vennskap er så mye mer stabilt enn forhold. For de fleste som er i langvarige forhold er det jo nettopp forholdet som er det faste holdepunktet i livet, ikke andre vennskapsforhold.

Jeg ville hatt med mannen min om han skulle mimre med gamle venner, det hadde vært gøy og helt naturlig! Og det samme vice versa.. Når man har en kjæreste er det naturlig å ville bli kjent med menneskene kjæresten verdsetter, og de menneskene ville synes det er naturlig å tilbringe tid med vennens partner.

Selvsagt vil andre gjøre det annerledes, det kommer an på hva forholdet er bygget på. Jeg ville aldri vært i et forhold hvor "friheten" i en sånn betydning at man skal overnatte hos hvem man vil, var sentral. Jeg har likevel full frihet og mitt eget liv, men jeg velger å bruke livet mitt sammen med mannen min.

Det er altså ikke noe poeng i å skulle overnatte hos noen uten ham, jeg ville ikke ønsket det og jeg ville ikke vurdert det. Det har ikke noe med sjalusi å gjøre, nei.. Da må du nok tenke igjennom en gang til..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei jeg er faktisk ikke sjalu -jeg kjenner ikke den følelsen inni meg. Den har heldigvis aldri blitt lokket frem av noen eller noe.

Men jeg synes du tar feil i viktigheten av å være sammen med mennesker alene (overnatting altså, som i dette eksempelet). Jeg er også uenig i det at vennskap er så mye mer stabilt enn forhold. For de fleste som er i langvarige forhold er det jo nettopp forholdet som er det faste holdepunktet i livet, ikke andre vennskapsforhold.

Jeg ville hatt med mannen min om han skulle mimre med gamle venner, det hadde vært gøy og helt naturlig! Og det samme vice versa.. Når man har en kjæreste er det naturlig å ville bli kjent med menneskene kjæresten verdsetter, og de menneskene ville synes det er naturlig å tilbringe tid med vennens partner.

Selvsagt vil andre gjøre det annerledes, det kommer an på hva forholdet er bygget på. Jeg ville aldri vært i et forhold hvor "friheten" i en sånn betydning at man skal overnatte hos hvem man vil, var sentral. Jeg har likevel full frihet og mitt eget liv, men jeg velger å bruke livet mitt sammen med mannen min.

Det er altså ikke noe poeng i å skulle overnatte hos noen uten ham, jeg ville ikke ønsket det og jeg ville ikke vurdert det. Det har ikke noe med sjalusi å gjøre, nei.. Da må du nok tenke igjennom en gang til..

:)

Jo, det har noe med sjalusi å gjøre. Du sa det selv da du nevnte det med "motsatt kjønn" i stad.

Er det greit at han sover over hos en kompis, eller er det også ulovlig?

Du svarer sannsynligvis at du synes at det er helt greit, ergo har jeg rett. Igjen.

Jeg elsker å ha rett vettu søta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har noe med sjalusi å gjøre. Du sa det selv da du nevnte det med "motsatt kjønn" i stad.

Er det greit at han sover over hos en kompis, eller er det også ulovlig?

Du svarer sannsynligvis at du synes at det er helt greit, ergo har jeg rett. Igjen.

Jeg elsker å ha rett vettu søta! :)

Nei, du misforstår -jeg regner det som en selvfølge at ingenting seksuelt skjer, det har overhodet ingenting med det å gjøre. Derfor er det det samme om det er en gutt eller jente, men eksempelet gjaldt jo det motsatte kjønn. Det er jo det jeg sa min mening om først, ikke andre situasjoner.

Det denne problemstillingen har med å gjøre for min del, er at det ikke ville vært aktuelt for verken meg eller min mann å overnatte hos noen andre uten at begge er med. Det har null og niks med sjalusi å gjøre, men et uttrykk for at vi er hverandres viktigste person i livet og at vennene våre liker oss begge to :), og at det ville være unaturlig for oss å gjort noe annet.

De som mener _det_ er kontroll og sjalusi er i så fall ikke klar over betydningen av de ordene, er min påstand... Det har med helt andre ting å gjøre. For andre er det kanskje begrunnet i sjalusi å si nei til sånt (det virker sånn i noen andre innlegg), men for andre har det med hvordan man lever i forholdet å gjøre. Det er forskjellig, nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...