Gå til innhold

Er det passe?


Gjest Madeleine

Anbefalte innlegg

Gjest Madeleine

Hei alle sammen.

Skal nå slanke meg noen kilo,og har laget meg en liste på 1200 kalorier, fordelt utover dagen (300 til frokost). Hvordan er dette kaloriinntaket? Vet at man kan ødelegge forbrenningen av slanking, men dette burde da være passe? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres lite ut sånn umiddelbart. En fokusering på antall kalorier fører også fort til en usunn fokusering på mat.

Hvis du også trener bør du ihvertfall spise mer, for å få noen effekt ut av treningen. Investering i trening gir null avkastning om du ikke spiser riktig -mange jenter spiser for lite til å få skikkelige resultater og gir dermed fort opp trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine

Det høres lite ut sånn umiddelbart. En fokusering på antall kalorier fører også fort til en usunn fokusering på mat.

Hvis du også trener bør du ihvertfall spise mer, for å få noen effekt ut av treningen. Investering i trening gir null avkastning om du ikke spiser riktig -mange jenter spiser for lite til å få skikkelige resultater og gir dermed fort opp trening.

Hei Seline.

Tusen takk for svar, har bare et spørsmål til jeg: Hva synes du er passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sånn ca det de bruker på diverse slankekurs, som Grete Roede o.l.

1200-1500 kalorier daglig.

Men husk at det ikke bare er det totale kalori-inntaket som teller, det har også mye å si hvordan du kombinerer proteiner, fett og karbohydrater, og hyppigheten av måltider osv. Du bør ikke være så opphengt i kalorier, men et ca-tall i begynnelsen for å komme igang er vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Seline.

Tusen takk for svar, har bare et spørsmål til jeg: Hva synes du er passe?

Det kommer helt an på hvordan du lever, trener osv. Det gjelder å spre måltidene utover dagen, og å ha nok energi til å trene. Mat er næring for at kroppen skal yte noe, også for å forbrenne fett.

Seks små måltider per dag er ideelt, uten å telle kalorier. Og trening er essensielt i ethvert vektnedgangsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...