Gå til innhold

Aerobic - styrke. Slankende?


Gjest tjukkebolla

Anbefalte innlegg

Gjest tjukkebolla

Jeg må absolutt gå ned i vekt, veier 80 kg og er 160 høy. Vet ikke hva som har skjedd de siste årene, jeg bare så på speilbildet mitt en dag og innså at jeg hadde blitt feit. Uff...

Uansett, jeg vil gjerne gå ned i vekt på en sunn og varig måte, dvs jeg må forandre kosthold og livsstil permanent. Og da vil jeg gjerne få trening inn i hverdagen. Problemet er bare at jeg ikke liker kondisjonstrening, i det hele tatt, jeg hater det (for å bruke litt sterke ord). Men tidligere har jeg gått på aerobic/styrke-trening, dvs f.eks. step/styrke, MRL, kick osv.

Så spørsmålet da er om det er godt nok, og om det holder med 2-3 ganger i uken? Jeg skal selvsagt ha et tilpasset kosthold ved siden av, en venn av meg studerer ernæring og skal hjelpe meg der. Men jeg er bekymret for at de største resultatene vil vente på seg siden jeg trener styrke istedetfor fettforbrenning. Men det må vel være bedre enn ingenting? Kroppen må jo strammes opp også.

Det kan selvsagt hende at jeg, når kiloene går av, kan klare litt kondisjonstrening også, men slik det er nå synes jeg det er pyton. Og jeg kjenner meg selv godt nok til å innse at jeg kommer aldri til å klare å tvinge meg selv til å trene det hvis jeg gruer meg til timene. Da sluntrer jeg unna istedetfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Treningsjenta

Jeg er som deg,-jeg hater kondisjonstrening. Mye svette og høy puls er ikke helt min greie...Jeg er i motsetning til deg ganske slank. Men en gledelig nyhet til deg: Styrketrening øker forbrenningen! Med andre ord forbrenner fettet fortere når du trener styrke. Før jeg begynte å trene styrke på treningsstudio, var jeg på god vei til å bli kraftig. Så innså jeg at jeg burde begynne å trene. Det resulterte med at jeg var konstant sulten, og vekten gikk ned igjen til sånn som den hadde vært en gang. (Jeg spiste forøvrig minst like mye mat som før.) Nå har jeg holdt meg slank i over ett år. Men jeg tror det er viktig å trene kondisjon også. Jeg tvinger meg selv til det sånn innimellom. Det kan hende at vekten din faktisk øker når du har begynt å trene styrke, men det betyr ikke at du blir feitere for det, for muskler veier nemlig vannvittig mye. Så tren styrke! Heia styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg,-jeg hater kondisjonstrening. Mye svette og høy puls er ikke helt min greie...Jeg er i motsetning til deg ganske slank. Men en gledelig nyhet til deg: Styrketrening øker forbrenningen! Med andre ord forbrenner fettet fortere når du trener styrke. Før jeg begynte å trene styrke på treningsstudio, var jeg på god vei til å bli kraftig. Så innså jeg at jeg burde begynne å trene. Det resulterte med at jeg var konstant sulten, og vekten gikk ned igjen til sånn som den hadde vært en gang. (Jeg spiste forøvrig minst like mye mat som før.) Nå har jeg holdt meg slank i over ett år. Men jeg tror det er viktig å trene kondisjon også. Jeg tvinger meg selv til det sånn innimellom. Det kan hende at vekten din faktisk øker når du har begynt å trene styrke, men det betyr ikke at du blir feitere for det, for muskler veier nemlig vannvittig mye. Så tren styrke! Heia styrketrening!

Helt enig med treningsjenta, kunne ikke sagt det bedre selv! Riktig kosthold og styrketrening gir en flott kropp, og man kan droppe nesten all kondisjonstrening. Litt turer med lav puls er mer enn nok, og har man fått muskler, legger man ikke så lett på seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...