Gå til innhold

Basismøte trygdekontoret - hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Appelsina

Der sitter lege, psykiater, aetat og trygfdekontoret, samt JEG.

Har det i det hele tatt noe for seg å møte opp. Hva jeg mener og ønsker har vist seg å være vanskelig å få forståelse for. Virker som de ikke tror på meg, synes jeg.

Lider av 'et eller annet' som ikke vises på verken blodprøver, MR, CT, EEG eller andre prøver. Men jeg er faktisk UTMATTET. Totalt.

Må hvile når jeg er ferdig med dusjen om morgenen faktisk. Bra utgangspunkt ikke sant?

Problemet er at jeg ser (sannsynligvis) FOR frisk og oppegående ut til at de tror jeg kan være så sliten.

Noen erfaringer? Må jeg møte opp møkkete og grimete og neddopa på et eller annet for å bli trodd?

Er det noen TRYGDEFOLK her ville jeg være evig takknemlig for et innspill. jeg er verbalt veldig flink i slike situasjoner (tar meg veldig sammen, og får det i fleisen etterpå), så kanskje jeg må bli stum like godt. Det virker kanskje bedre?

NOEN må vel ha erfaringer. Dette er mitt andre basismøte. Første gang ble bestemmelsene tredd ned over hodet på meg, stikk i strid med hva JEG (som bor i kroppen) mente ville gjøre susen. Og nå er jeg etter et 'attførings-raid' enda mer utmattet enn før. Men jeg er. pr. definisjon, ikke SYK. Ikke psykisk engang, har jeg fått bekreftet.

For svarte, tror de jeg juger!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71800-basism%C3%B8te-trygdekontoret-hjelp/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei! Du er utslitt, kjære deg! Det er ikke noe galt med hodet ditt! Men kroppen sier STOPP! Og kroppen kjenner følelsene våre. Du har nok hatt en slitsom livssituasjon over lengre tid. Mer enn kroppen din ville, men når man er oppegående, lar man seg ikke stoppe. Da kan det hende at det stopper opp av seg selv. (Noen blir utslitt FØR de engang når frem til dusjen...) Dessverre vil nok dette ikke bli forstått av så mange leger. Og det tar tid å komme seg. Jeg ønsker deg lykke til med å finne iallfall ETT menneske som kan forstå deg! Du trenger en pause, og hvis du kan jobbe i det hele tatt, må det være på dine egne premisser. Håper du finner en ordning økonomisk. Vennlig hilsen,

O* ...og ikke 'SPILL'.. ha tro på at NOEN vil forstå. Det vil de ikke hvis du ikke fremstår som den du er!! :-)

Gjest Appelsina

hei! Du er utslitt, kjære deg! Det er ikke noe galt med hodet ditt! Men kroppen sier STOPP! Og kroppen kjenner følelsene våre. Du har nok hatt en slitsom livssituasjon over lengre tid. Mer enn kroppen din ville, men når man er oppegående, lar man seg ikke stoppe. Da kan det hende at det stopper opp av seg selv. (Noen blir utslitt FØR de engang når frem til dusjen...) Dessverre vil nok dette ikke bli forstått av så mange leger. Og det tar tid å komme seg. Jeg ønsker deg lykke til med å finne iallfall ETT menneske som kan forstå deg! Du trenger en pause, og hvis du kan jobbe i det hele tatt, må det være på dine egne premisser. Håper du finner en ordning økonomisk. Vennlig hilsen,

O* ...og ikke 'SPILL'.. ha tro på at NOEN vil forstå. Det vil de ikke hvis du ikke fremstår som den du er!! :-)

Nå er det overstått. Fikk innvilget et halvt års rehabiliteringspenger. Satt og grein det meste av tida, så de skjønte vel at jeg var helt 'vrak'. Legen møtte ikke opp en gang forresten. Men siden han mener at jeg bare er hypokonder var det kanskje like bra.

Puh, får bare håpe det skjer et mirakel iløpet av et halvt år da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...