Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå forstår jeg mer av det kaoset jeg lever i. Jeg var først syk fysisk, så satta jeg gang en mangeårig utdannelse, med topp resultater. Da jeg endelig var ved målet, ble jeg igjen innhentet av sykdom og operasjon. som til slutt knakk meg sammen Og her ligger jeg nede for telling enda. Barna vokser seg store rundt meg, jeg får ikke fulgt dem opp som jeg ville og grensene tynes hardt. PGA mine egoistiske prioriteringer er vi en familie som sliter hardt og som trenger hjelp for å kunne fungere. Tonen i hjemmet er preget av angrep og forsvar, fremfor den gode samtalen.Vi er en familie på felgen - og hva vil skje med barna våre da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71905-en-familie-p%C3%A5-felgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guttemamma

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du tok utdannelse - det tyder på styrke og gode evner, og er et pluss både for deg og familien din.

Når man er sliten, kommer man lett i en dårlig sirkel, men kjefting og bråk. Jeg har erfart at ting blir bedre hvis jeg snakker med tenåringene mine, ber om unnskyldning hvis jeg har vært urettferdig, og forklarer at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke alltid klarer å leve opp til den standarden jeg ønsker. Unger har ofte dårlig samvittighet selv, og har godt av å se at de voksne også har det. Hvis ikke, kan de føle at det er deres skyld at ting ikke fungerer, hvis du er syk har de helt sikkert dårlig samvittighet for at de ikke hjelper til - selv om de kjefter istedet.

Bli enige om familieråd - snakk om hva dere ønsker, hva er hyggelig, hva er nødvendig, hvem kan gjøre hva..... det er fullt mulig å snu en dårlig utvikling, men må bare tørre å blottstille seg litt. LYkke til! Jeg tror du har den styrken som skal til, selv om du må ligge flatt en stund etterpå.

Jeg har selv en kronisk sykdom, og vi har måttet praktisere dette i vår familie - det har funket! Den største effekten får jeg av å be ungene om unnskyldning. Da har de også kommet og bedt om unnskyldning til meg - det gjør godt! Selv ikke mammaer tåler ubegrenset med kjeft fra tenåringer - men det viser seg jo at tenåringer heller ikker er noe glade i å få kjeft... Prøv å skryt litt innimellom, selv av små ting!

LYkke til!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...