Gå til innhold

Plutselig er det utrolig vondt

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på drøyt ett år som nå får pupp to ganger per dag, morgen og kveld. Problemet er at det gjør så vondt! Virker som om han har lagt seg til en teknikk der han bruker tennene (han har to oppe og to nede) til å hjelpe til med utdrivingen. Det betyr at han drar brystvorten over tennene i både overmunn og undermunn. Er såpass irriterende at jeg sterkt vurderer å slutte fullstendig, men synes det er koselig også. Han er jo så glad i denne puppen, da, og siden han akkurat har begynt i barnehagen føler jeg at han har godt av å få litt drahjelp på immunforsvar-siden. Noen som har noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72111-plutselig-er-det-utrolig-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta den fra ham uten videre når det begynner å gjøre vondt. Du kan fortelle ham at det gjorde vondt rolig. Smil til ham når det er greit.

han er stor nok til å ta hintet etter noen dager :-)

Jeg gjorde som du sa, men det fikk en litt merkelig effekt. Det ble litt bedre, men neste gang det hogg til og jeg sier AU litt høyt, slipper han selv taket og begynner å hylskrike. Jeg sa det hverken særlig høyt eller med skarp stemme, bare litt bestemt.

Nå hyler han bare jeg pakker ut puppen og han nekter å ta den. Det har gått et døgn siden siste amming, så nå er jeg redd det er slutt for godt.

Jeg gjorde som du sa, men det fikk en litt merkelig effekt. Det ble litt bedre, men neste gang det hogg til og jeg sier AU litt høyt, slipper han selv taket og begynner å hylskrike. Jeg sa det hverken særlig høyt eller med skarp stemme, bare litt bestemt.

Nå hyler han bare jeg pakker ut puppen og han nekter å ta den. Det har gått et døgn siden siste amming, så nå er jeg redd det er slutt for godt.

Ja, det kan være vanskelig dersom de blir skremt, men jeg vet det er sabla vanskelig å holde seg 100% rolig når det gjør kjempevondt. Desverre vet ikke han det.

Du kan prøve å amme ham i halvsøvne. I mørke, stille rom.

Ikke press ham til brystet.

Om du pakker frem brystene, ikke prøv å tilby ham dem, men heller bare ligg på siden av ham å gjør noe annet. Les eller noe.

Hvis han er interresert vil han etterhvert skjønne at brystet ikke er skummelt og vende tilbake til ammingen. Hvis du får ham til å ta brystet vær overveldende positiv.

Men det er fryktelig viktig å ikke snakke høyt eller skarpt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...