Gå til innhold

Til deg som "outet" meg, og dere andre.


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    19

  • mrxx

    9

  • Mr Kahn

    6

  • kie

    3

Mest aktive i denne tråden

Ekkelt! Men det er nettopp av frykt for dette at jeg har valgt å være såpass anonym som jeg er.

*Gufs* Det der er skremmende greier.

Men hvordan klarer folk å finne ut hvem vi er?

Er det sånn at vi kan skjerme oss mot #inntrengere"?

Det er mulig jeg spør litt dumt nå,det er fordi jeg ikke skjønner så mye av denne pc verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips til deg Flisa: du er fortsatt ikke så anonym.

Bildesiden har 145 profiler, og det er nok litt flere enn dine nære venner skulle jeg tro. Likevel kom jeg tilfeldigvis over ditt navn via den siden.

Jeg vill kanskje sørget for at denne forbindelsen mellom nick og virkelig navn forsvant, var jeg deg...

Send mail til [email protected] dersom du ønsker flere detaljer.

mvh

Tror jeg vet hva du mener, men send meg en mail du.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt og jeg føler med deg, men jeg lurer på en ting.

Har det noensinne slått deg at årsaken til alt dette er din samboers framferd på dol. Jeg mener da vitterlig å huske at han har kommet med direkte trusler mot folk her på dol - trusler som går ut på å banke opp folk hvis han noensinne traff på dem samt flere andre ting.

Du er vel klar over at han pga dette (og mer til) ble oppfattet som uballansert og syk - og av denne grunn har sannsynligvis mange et ønske om å ta igjen for det de oppfatter som ondskapsfullt og infamt?

Jeg forsvarer ikke det du har blitt utsatt for flisa, jeg synes ikke sånt skal tolereres - bare så det er sagt, men jeg tror du skal se på flere forklaringer på hvorfor dette du blir utsatt for skjer.

Ja, jeg vet det er derfor, derfor fant han seg også annet sted å "krangle" med folk. Derfor vet jeg det er noen fra DOL, som bruker mitt navn for å "ta han".

Han ser jo på dette som ordgyteri, - som du vet, og det finnes jo ikke realisme i å "ta noen på orntli'" - det er kun hans måte å "krydre" sine innlegg på.

Så det er helt klart derfor, det vet jeg. Likevel er det ULOVLIG å bruke andres navn på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Gufs* Det der er skremmende greier.

Men hvordan klarer folk å finne ut hvem vi er?

Er det sånn at vi kan skjerme oss mot #inntrengere"?

Det er mulig jeg spør litt dumt nå,det er fordi jeg ikke skjønner så mye av denne pc verdenen.

Jeg var også så fersk som deg en gang, jeg skjønte ikke at om jeg la ut link til et bilde som lå på min hjemmeside, så fant jo folk min hjemmeside som ingenting. Det er skummelt som rakkern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er det rett og slett ulovlig å stjele og misbruke andres identitet på denne måten.

Det burde dermed gå ann å finne ut hvilken nettleverandør vedkommende bruker og melde ham/henne til abuse slik at ISP kan ta affære.

Hvordan finner jeg adressen til en slik "klage-abuse"-side? Jeg har nå skrevet et krav om å få det fjernet - til ansvarlig redaktør, men skulle gjerne hatt en "utenfor" å sende samme mailen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg adressen til en slik "klage-abuse"-side? Jeg har nå skrevet et krav om å få det fjernet - til ansvarlig redaktør, men skulle gjerne hatt en "utenfor" å sende samme mailen til.

Hvis du vurderer å anmelde er det litt viktig at du gjør de du klager til oppmerksomme på det, så de beholder oversikten over innlegget selv om de sletter det i tilfelle en forespørsel fra politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer å anmelde er det litt viktig at du gjør de du klager til oppmerksomme på det, så de beholder oversikten over innlegget selv om de sletter det i tilfelle en forespørsel fra politiet.

Jeg har sendt et krav om å få det fjernet til ansvarlig redaktør nå. Med link til hva det gjelder. Syns du jeg skal kopiere innleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt et krav om å få det fjernet til ansvarlig redaktør nå. Med link til hva det gjelder. Syns du jeg skal kopiere innleggene?

Kopier innleggene, og ta vare på URLene. Det er sikrest.

Det er som jeg nevnte også en fordel om de på nettstedet gjøres oppmerksomme på det om du vurderer å anmelde saken - da kan de ta vare på eventuelle logger som de kanskje ellers ville slettet rutinemessig med bestemte tidsintervall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda. Gubben har ikke peiling på om det er noen dolere som ferdes på det andre stedet da?

Det skal jo godt gjøres å ikke "røpe" at man har møtt en man "kjenner", i alle fall over tid.

Få i alle fall stedet til å sperre navnet ditt som nick, men de kan sikkert ikke gjøre noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også så fersk som deg en gang, jeg skjønte ikke at om jeg la ut link til et bilde som lå på min hjemmeside, så fant jo folk min hjemmeside som ingenting. Det er skummelt som rakkern!

Jeg håper du får tatt den idioten

Og jeg skal ikke legge ut bildre fra min hjemmeside,hvis jeg får en da:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Flisa,

Dette var utrolig ekkelt å høre. Jeg føler veldig med deg. Noe litt lignende skjedde meg engang for flere år siden, det ble rapportert og vedkommende som jobbet med IT (mens jeg var helt grønn) fikk en skikkelig skrape av arbeidsgiver.

Jeg husker enda hvor utrygt og ekkelt jeg følte det, nesten litt på samme måte som da noen hadde brutt seg inn i leiligheten min.

Håper du kommer til bunns i dette og at du aldri mer opplever noe lignende. Vedkommende har tydelig villet skremme og provosere deg, ikke la deg skremme fra å være noe annet enn det du er!

varme tanker fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Flisa,

Dette var utrolig ekkelt å høre. Jeg føler veldig med deg. Noe litt lignende skjedde meg engang for flere år siden, det ble rapportert og vedkommende som jobbet med IT (mens jeg var helt grønn) fikk en skikkelig skrape av arbeidsgiver.

Jeg husker enda hvor utrygt og ekkelt jeg følte det, nesten litt på samme måte som da noen hadde brutt seg inn i leiligheten min.

Håper du kommer til bunns i dette og at du aldri mer opplever noe lignende. Vedkommende har tydelig villet skremme og provosere deg, ikke la deg skremme fra å være noe annet enn det du er!

varme tanker fra,

Ja, det er ikke alle forunt heller - å ha en upopulær mann! :-)

Takk for klem'en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda. Gubben har ikke peiling på om det er noen dolere som ferdes på det andre stedet da?

Det skal jo godt gjøres å ikke "røpe" at man har møtt en man "kjenner", i alle fall over tid.

Få i alle fall stedet til å sperre navnet ditt som nick, men de kan sikkert ikke gjøre noe mer enn det.

Det var jo en tabbe av gubben å "dra" med seg nicket sitt fra DOL, over på den nye. Han ser jo det nå. Men jeg skjønner han også - man blir nesten litt "æreskjær" når det gjelder et innarbeidet nick.

Og blant enkelte har han MEGET upopulære meninger. Så forklaringen på at de er sint på han, det skjønner jeg. Men derfra å henge ut meg medfullt navn, det blir så totalt feil! og ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...