Gå til innhold

Til deg som "outet" meg, og dere andre.


flisa

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å se den helt store forskjellen må jeg innrømme. Jeg kjenner deg kun fra Dol, og det du har prestert her har fått meg til å tro at du er en ustabil person som mangler endel sperrer. Mulig du er en helt annen i RL, men det har ikke jeg noen forutsetninger for å vite. Jeg kan bare forholde meg til det du skriver her.

Altså, den gangen du kom med de truslene der tok jeg dem på alvor. Du virker ravgal nok til å oppsøke folk i RL. Jeg vet ikke hva du mente å gjøre, om den overhalinga skulle være verbal, eller om du mente å komme å jule opp vedkommende framfor øynene på familien hans. Jeg tolket det dithen at du mer eller mindre truet ham på livet. Jeg synes det ligner påfallende på det dere opplever nå, samme hva du sier. Som sagt, det er mulig du er en grei kar i virkeligheten, men nettutgaven av deg synes jeg er en til tider skremmende figur.

Jeg føler med flisa. Det er ikke mye festlig å oppleve sånt, det vet jeg av erfaring. Jeg følte meg nemlig ikke helt trygg den gangen der. Jeg er sammen med han du truet da, det har du kanskje fått med deg. Selv om _han_ trakk på skuldrene og satset på at det bare var tomt prat, så må jeg innrømme at jeg følte meg litt utrygg.

Det er med en viss forundring jeg leser disse innleggene deres. Ser du virkelig ikke at du selv har gjort så og si det samme? Nå får du smake din egen medisin. Jeg hadde ledd høyt hvis det ikke var for at dette også går ut over kona di.

Du skrev: «-Jeg hadde ledd høyt hvis det ikke var for at dette også går ut over kona di. -»

Vet du, det hadde nemlig jeg også. Trusler fra sosialfobikere og nettoholikere tar jeg ikke særlig høytidelig, men jeg reagerer på vegne av min kone.

Og hva musikeren angår, så truet han faktisk først. Han skrev at «jeg burde holde en jævla lav profil dersom jeg dukket opp på DOL-treff der han var». Dette kunne ikke jeg tolke på annet vis enn at det vanket korporlig avstraffelse for noe musikeren mente jeg hadde gjort meg skyldig i.

Jeg gjorde faktisk ikke annet enn å besvare musikerens utfordring. At du ble skremt av dette er jo høyst beklagelig, men hvis du bebreider meg for at flisa er utrygg, bebreid da også han du er sammen med nå for det han pådro seg den gangen.

Og ikke vær så fordømmade skinnhellig.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    19

  • mrxx

    9

  • Mr Kahn

    6

  • kie

    3

Mest aktive i denne tråden

Vel, du sa det selv, i begynnelsen var alt så hyggelig, da en kunne slå av en passiar med de gamle DOLerne. Dette forandret seg imidlertid raskt da jeg forsøkte å mene noe her inne. Jeg var ikke først ute med utidigheter, men jeg skal være den første til å innrømme at jeg var rask til å besvare de jeg selv fikk. Så vidt jeg husker var Rosanna en av de første, og sannsynligvis en av de verste. Deretter kom anonyme, dvs. folk som brukte ad hoc nick bare for å slenge dritt.

Resultatet ble at jeg fikk et busemannstempel som gjorde at jeg knapt kunne skrive to ord før noen fant det opportunt å beskrive tidligere meritter, slik som du gjør nå.

Men la meg gi deg dette med teskeer: jeg gir fullstendig blaffen i hva disse nettoholikerne mener eller skriver om meg eller til meg. Hadde ikke flisa blitt trukket inn i dette, så ville ingen av dere DOLinger ant noe om denne saken i det hele tatt. Folk får sikle og skrive hva pokker de vil, men truer de familien min, så er det game over.

Så enkelt er det. Punktum!

Mvh

Mr Kahn

Det er nok ikke at du har en mening som er galt, da vet du fortsatt ikke hva som er problemet ditt.

Du beskytter deg hele tiden bak at du ikke begynner, det er sikkert riktig, men du verden så lite du takler at andre er litt på kanten. Dette er du tydeligvis ikke sterkt psykisk nok til å takle. Vi andre taklet jo f.eks Rosanna, selv om vi ga henne tilbakemeldinger og viste hva vi mente så er det stor forskjell på dette og den måten du generelt tar igjen på.

Du må forsøke å finne ut hvorfor akkurat du kommer opp i disse situasjonene. Hvis de på DOL, på den tiden du var aktiv der, hadde kunne stemme på hvem som var mest bøllete i ordbruken sin, så ville antagelig minst 90% av oss der inne stemme på deg. Sier ikke det deg noe?

En ting er at du ikke bryr deg katta om hva andre mener om deg på DOL, de fleste av oss gjør vel ikke det, men når så mange reagere negativt på deg, så burde det da i det minste ringe noen bjeller og kanskje forsøke å finne ut hva som er galt? Men du skriver som om det er noe galt med alle oss andre og ikke deg og det forundrer meg stort.

Nå har du hatt problemer på to nettsteder og fortsatt ringer det ingen bjeller?

Det virker som om du har ett altfor stort ego og mangler sosiale antenner fullstendig. Når du i tillegg ikke har evnen til å se deg selv i andres øyne, så blir dette veldig galt.

Du kan jo se litt på hva du skriver til meg også, du er hele tiden på kanten, du spør om du snakker over hode mitt, det betyr vel at du føler deg hevet over meg, eller prøver i alle fall, så skal du mate meg med teskjeer. For meg kan du gjerne fortsette, jeg tåler det.

Du forsøker hele tiden å gjøre deg større ved å gjøre andre mindre. Slik som dette skriver du nesten alltid og det er klart at det provoserer. Det blir det dessverre bruduljer av, og jeg håper for deg selv og dine omgivelser at du ikke er slik i RL.

Du minner mer sterkt om en jeg var leder for en gang. Han var ganske så plagsom for oss andre, brautende, hadde alltid fasittsvar, spilte tøff, dårlig oppførsel og trodde han var midtpunktet og ikke minst at hvis han ikke sa i fra i klartekst, så kom ting til å gå til helvete. Han mente mange ganger at takket være hans klare tale så gikk det bra.

Virkeligheten var helt annerledes, arbeidskollegaene ristet i hode og lo av han bak ryggens hans. Ingen hørte på han i det hele tatt, selv om han hadde stor kunnskap på enkelte områder.

Ingen gadd å ta igjen, fordi de viste han tok helt av, han trodde han satte andre på plass, mens vi andre oppfattet det ikke slik i det hele tatt. Vi hørte bare en dum brølape med stort ego og uten sosiale antenner. Budskapet hans druknet i ukvemsord og dårlig oppførsel.

Du burde skifte nick, roe deg ned og diskutere saklig, gjør du det, så har du mye å bidra med. Hev deg over det hvis noe er litt på kanten, forsøk heller å avvæpne med en liten kommentar i stedenfor å ta igjen så det holder og mer til. Du legger deg på ett veldig lavmål og som jeg har sagt før, ingen hører budskapet ditt, de hører/leser bare ukvemsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke at du har en mening som er galt, da vet du fortsatt ikke hva som er problemet ditt.

Du beskytter deg hele tiden bak at du ikke begynner, det er sikkert riktig, men du verden så lite du takler at andre er litt på kanten. Dette er du tydeligvis ikke sterkt psykisk nok til å takle. Vi andre taklet jo f.eks Rosanna, selv om vi ga henne tilbakemeldinger og viste hva vi mente så er det stor forskjell på dette og den måten du generelt tar igjen på.

Du må forsøke å finne ut hvorfor akkurat du kommer opp i disse situasjonene. Hvis de på DOL, på den tiden du var aktiv der, hadde kunne stemme på hvem som var mest bøllete i ordbruken sin, så ville antagelig minst 90% av oss der inne stemme på deg. Sier ikke det deg noe?

En ting er at du ikke bryr deg katta om hva andre mener om deg på DOL, de fleste av oss gjør vel ikke det, men når så mange reagere negativt på deg, så burde det da i det minste ringe noen bjeller og kanskje forsøke å finne ut hva som er galt? Men du skriver som om det er noe galt med alle oss andre og ikke deg og det forundrer meg stort.

Nå har du hatt problemer på to nettsteder og fortsatt ringer det ingen bjeller?

Det virker som om du har ett altfor stort ego og mangler sosiale antenner fullstendig. Når du i tillegg ikke har evnen til å se deg selv i andres øyne, så blir dette veldig galt.

Du kan jo se litt på hva du skriver til meg også, du er hele tiden på kanten, du spør om du snakker over hode mitt, det betyr vel at du føler deg hevet over meg, eller prøver i alle fall, så skal du mate meg med teskjeer. For meg kan du gjerne fortsette, jeg tåler det.

Du forsøker hele tiden å gjøre deg større ved å gjøre andre mindre. Slik som dette skriver du nesten alltid og det er klart at det provoserer. Det blir det dessverre bruduljer av, og jeg håper for deg selv og dine omgivelser at du ikke er slik i RL.

Du minner mer sterkt om en jeg var leder for en gang. Han var ganske så plagsom for oss andre, brautende, hadde alltid fasittsvar, spilte tøff, dårlig oppførsel og trodde han var midtpunktet og ikke minst at hvis han ikke sa i fra i klartekst, så kom ting til å gå til helvete. Han mente mange ganger at takket være hans klare tale så gikk det bra.

Virkeligheten var helt annerledes, arbeidskollegaene ristet i hode og lo av han bak ryggens hans. Ingen hørte på han i det hele tatt, selv om han hadde stor kunnskap på enkelte områder.

Ingen gadd å ta igjen, fordi de viste han tok helt av, han trodde han satte andre på plass, mens vi andre oppfattet det ikke slik i det hele tatt. Vi hørte bare en dum brølape med stort ego og uten sosiale antenner. Budskapet hans druknet i ukvemsord og dårlig oppførsel.

Du burde skifte nick, roe deg ned og diskutere saklig, gjør du det, så har du mye å bidra med. Hev deg over det hvis noe er litt på kanten, forsøk heller å avvæpne med en liten kommentar i stedenfor å ta igjen så det holder og mer til. Du legger deg på ett veldig lavmål og som jeg har sagt før, ingen hører budskapet ditt, de hører/leser bare ukvemsord.

*GJEEEEEEEEEEEESP!*

Ikke for å være bedriten, men du har helt rett, du skriver mye uten å si stort.

Og du gjør den feilen som alle andre har gjort før deg: du fokuserer på MEG, ikke argumentene. Men denne diskusjonen lar jeg ligge, for jeg vet av erfaring hva som kommer, og den døren åpner jeg ikke igjen.

Men la meg bare si en ting: hvorfor skal jeg bytte nick? Hvorfor skal jeg gjemme meg? Klarer ikke folk og oppføre seg når de ser at det er meg de snakker med, mener du? And then again, who's to blame? Nei, nei, ikke svar! Som jeg sa, jeg vet av erfaring osv.

Ha en grei uke

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*GJEEEEEEEEEEEESP!*

Ikke for å være bedriten, men du har helt rett, du skriver mye uten å si stort.

Og du gjør den feilen som alle andre har gjort før deg: du fokuserer på MEG, ikke argumentene. Men denne diskusjonen lar jeg ligge, for jeg vet av erfaring hva som kommer, og den døren åpner jeg ikke igjen.

Men la meg bare si en ting: hvorfor skal jeg bytte nick? Hvorfor skal jeg gjemme meg? Klarer ikke folk og oppføre seg når de ser at det er meg de snakker med, mener du? And then again, who's to blame? Nei, nei, ikke svar! Som jeg sa, jeg vet av erfaring osv.

Ha en grei uke

Mvh

Mulig jeg skriver mye uten å si stort, greit nok at du mener det.

Men likevel står det noe der, som du kanskje burde ha tatt litt innover deg.

Du bekrefter pånytt at det er vi andre som har feil og ikke du. Det rimer veldig dårlig. Mener du virkelig det?

For meg ser det ut til at du også forsøker å heve deg ett par hakk over meg, er du tilfreds og kan føle vellvære med det, så er det også greit for meg, jeg tåler det selv om jeg synes det er lite voksent.

Jeg forsøker å si deg hvorfor det blir slik at det fokuseres på deg og ikke på argumentene dine. Det mener jeg har sagt ganske klart. Du har en skrivemåte og oppførsel som gjør at desverre blir slik. Jeg forsøker å gi deg litt konstruktiv kritikk, selv om det betyr å være litt ufin.

Grunnen til det er at jeg, som jeg har sagt før, mener at du har endel å bidra med, hvis bare budskapet ditt kommer frem.Men da nytter det ikke å leke cowboy og oppføre seg som om man ikke eier oppdragelse og i tillegg at du mener du kan si hva som helst til andre uten at de vil reagere.

Du høres jo illsint ut hele tiden og ikke noe er så moro som å erte en slik en.

Det med nicket var godt ment, som jeg sa du kan ha mye å bidra med, du skal ikke gjemme deg vekk. Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bli husket som er tullete brølape istedenfor en med god formuleringsevner og kunnskap.

Da skjønner jeg ikke hvorfor du går inn i diskusjoner i det hele tatt, ingen vil jo høre eller ta hensyn til deg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei flisa:)

Synd at du fikk oppleve noe slikt. Det er aldri noe morsomt. Og det værste er at man ikke vet hvem det er. Det kan være hvem som helst. Også den greie og hyggelige personen.

Jeg håper du finner ut av hvem det er, det er aldri noe morsomt å gå i usikkerhet. Å ikke vite hvem du kan stole på eller ikke.

Har du vurdert å anmelde det?

Håper du har fått roet deg litt nå.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...