Gå til innhold

Til deg som "outet" meg, og dere andre.


flisa

Anbefalte innlegg

Det var jo en tabbe av gubben å "dra" med seg nicket sitt fra DOL, over på den nye. Han ser jo det nå. Men jeg skjønner han også - man blir nesten litt "æreskjær" når det gjelder et innarbeidet nick.

Og blant enkelte har han MEGET upopulære meninger. Så forklaringen på at de er sint på han, det skjønner jeg. Men derfra å henge ut meg medfullt navn, det blir så totalt feil! og ulovlig.

Jeg har et innarbeidet nick i andre sammenhenger på internet. Litt mer lukkede steder kanskje, der jeg vet jeg bare har folk jeg kan stole på.

Dette nick har egen webside, med navn etc. Det har aldri plaget meg.

Men noe som er så åpent som DOL, her har jeg valgt et annet nick.

Etterhvert som årene har gått har jeg også et forhold til "tiliti", hun er dog mye mer anonym enn mitt første nick er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    19

  • mrxx

    9

  • Mr Kahn

    6

  • kie

    3

Mest aktive i denne tråden

Ja, jeg vet det er derfor, derfor fant han seg også annet sted å "krangle" med folk. Derfor vet jeg det er noen fra DOL, som bruker mitt navn for å "ta han".

Han ser jo på dette som ordgyteri, - som du vet, og det finnes jo ikke realisme i å "ta noen på orntli'" - det er kun hans måte å "krydre" sine innlegg på.

Så det er helt klart derfor, det vet jeg. Likevel er det ULOVLIG å bruke andres navn på denne måten.

Det er også ulovlig å true/trakassere andre flisa, også skriftlig. Når man truer med å "ta folk" ved neste anledning, så kan man ikke regne med at folk oppfatter det som ordgyteri.

Det du opplever er ikke vanlig. Jeg, og mange med meg, har vært på nett i mange år, både med og uten kjent identitet, på dol, på irc, news ol, men aldri har jeg opplevd det samme som du.

Konklusjon. Typen din bør ta sin oppførsel til etterretning, og forstå at noen tar truslene hans alvorlig. Det han utsetter folk for er ikke no verre enn det du har blitt utsatt for - og bare så det er klart: Jeg synes alt er like ulovlig og like tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter hørtes ikke bra ut for å si det mildt. Jeg skjønner ikke helt hensikten med dette.

Men når det er sagt, så mener jeg desverre for dere at Mr.Kahn har nok lagt hode på blokka. Hans framferd er mildt sagt dårlig og det burde dere forstå.Han har det jeg kaller ett "lastebil-språk". Det gjelder å ta igjen og si ting på mest mulig tøff måte. Hensikten er å legge den andre helt flat og mer til verbalt. Grunnen til at jeg kaller det "lastebil-språk" er at i lastebilmiljøet så finner du disse gutta. Så det forundrer meg ikke om han er lastebilsjåfør. Endel av hensikten med språket er å være tøffest mulig, helst så tøff at de andre i miljøet skal snakke om det i lang tid etterpå. Det gjelder å få ett tøft ettermæle, ha en stjerne i miljøet........ "Husker du at han sa det og det,....høhøhø...så gjelder det å le mest mulig.

Mannen din har mye kunnskap og er god til å skrive, så han burde holde seg for god til å bruke ett slikt språk. Det virker ikke mot sin hensikt og virker ikke særlig intelligent.

Nå trakk han seg fra DOL pga reaksjonene her og nå har han problemer ett annet sted på nettet, da burde en bjelle begynne å ringe.

Det er ikke lett å si det flisa, men at andre reagerer meget sterkt på dette er det ingen tvil om. Klarer de ikke å ta igjen verbalt direkte, tyr de desverre til andre metoder. Desverre må han/dere bare forvente sterke mottiltak. Det er nok ett resultat av hans måte å være på, det skulle ikke være så vanskelig å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter hørtes ikke bra ut for å si det mildt. Jeg skjønner ikke helt hensikten med dette.

Men når det er sagt, så mener jeg desverre for dere at Mr.Kahn har nok lagt hode på blokka. Hans framferd er mildt sagt dårlig og det burde dere forstå.Han har det jeg kaller ett "lastebil-språk". Det gjelder å ta igjen og si ting på mest mulig tøff måte. Hensikten er å legge den andre helt flat og mer til verbalt. Grunnen til at jeg kaller det "lastebil-språk" er at i lastebilmiljøet så finner du disse gutta. Så det forundrer meg ikke om han er lastebilsjåfør. Endel av hensikten med språket er å være tøffest mulig, helst så tøff at de andre i miljøet skal snakke om det i lang tid etterpå. Det gjelder å få ett tøft ettermæle, ha en stjerne i miljøet........ "Husker du at han sa det og det,....høhøhø...så gjelder det å le mest mulig.

Mannen din har mye kunnskap og er god til å skrive, så han burde holde seg for god til å bruke ett slikt språk. Det virker ikke mot sin hensikt og virker ikke særlig intelligent.

Nå trakk han seg fra DOL pga reaksjonene her og nå har han problemer ett annet sted på nettet, da burde en bjelle begynne å ringe.

Det er ikke lett å si det flisa, men at andre reagerer meget sterkt på dette er det ingen tvil om. Klarer de ikke å ta igjen verbalt direkte, tyr de desverre til andre metoder. Desverre må han/dere bare forvente sterke mottiltak. Det er nok ett resultat av hans måte å være på, det skulle ikke være så vanskelig å skjønne.

Nei det er ikke vanskelig å skjønne. Jeg skrev det mest som en advarsel til andre om å ikke være like naiv som meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det er derfor, derfor fant han seg også annet sted å "krangle" med folk. Derfor vet jeg det er noen fra DOL, som bruker mitt navn for å "ta han".

Han ser jo på dette som ordgyteri, - som du vet, og det finnes jo ikke realisme i å "ta noen på orntli'" - det er kun hans måte å "krydre" sine innlegg på.

Så det er helt klart derfor, det vet jeg. Likevel er det ULOVLIG å bruke andres navn på denne måten.

flisa,

Du benevner praten til din mann som 'å krydre'... Du forstår vel at han framstår som komplett ustabil og totalt uberegnelig - både på dol og andre steder på nettet?

Nå hadde jeg tenkt å eksemplifisere med etpar linker hentet fra andre diskusjonsfora der mannen ikke skyr noe for 'å krydre', men velger likevel å la være for ikke å gjøre det pinlig for noen.

Jeg tror altså Zirine treffer spikeren på hodet (se innlegg).

Når det gjelder deg, er det selvsagt synd og tragisk at du har blitt krenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter hørtes ikke bra ut for å si det mildt. Jeg skjønner ikke helt hensikten med dette.

Men når det er sagt, så mener jeg desverre for dere at Mr.Kahn har nok lagt hode på blokka. Hans framferd er mildt sagt dårlig og det burde dere forstå.Han har det jeg kaller ett "lastebil-språk". Det gjelder å ta igjen og si ting på mest mulig tøff måte. Hensikten er å legge den andre helt flat og mer til verbalt. Grunnen til at jeg kaller det "lastebil-språk" er at i lastebilmiljøet så finner du disse gutta. Så det forundrer meg ikke om han er lastebilsjåfør. Endel av hensikten med språket er å være tøffest mulig, helst så tøff at de andre i miljøet skal snakke om det i lang tid etterpå. Det gjelder å få ett tøft ettermæle, ha en stjerne i miljøet........ "Husker du at han sa det og det,....høhøhø...så gjelder det å le mest mulig.

Mannen din har mye kunnskap og er god til å skrive, så han burde holde seg for god til å bruke ett slikt språk. Det virker ikke mot sin hensikt og virker ikke særlig intelligent.

Nå trakk han seg fra DOL pga reaksjonene her og nå har han problemer ett annet sted på nettet, da burde en bjelle begynne å ringe.

Det er ikke lett å si det flisa, men at andre reagerer meget sterkt på dette er det ingen tvil om. Klarer de ikke å ta igjen verbalt direkte, tyr de desverre til andre metoder. Desverre må han/dere bare forvente sterke mottiltak. Det er nok ett resultat av hans måte å være på, det skulle ikke være så vanskelig å skjønne.

Han er befal i millitæret. Det forklarer det meste, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flisa,

Du benevner praten til din mann som 'å krydre'... Du forstår vel at han framstår som komplett ustabil og totalt uberegnelig - både på dol og andre steder på nettet?

Nå hadde jeg tenkt å eksemplifisere med etpar linker hentet fra andre diskusjonsfora der mannen ikke skyr noe for 'å krydre', men velger likevel å la være for ikke å gjøre det pinlig for noen.

Jeg tror altså Zirine treffer spikeren på hodet (se innlegg).

Når det gjelder deg, er det selvsagt synd og tragisk at du har blitt krenket.

Jeg vet jo alt det der. Det er ikke noen forsvarstale for gubben dette,- det jeg sier til han om denne saken, sier jeg hjemme,- og ikke her...

Det jeg syns var ekkelt, er at det er noen som kjenner oss fra DOL, og derfor er det ekkelt at mitt navn blir bukt slik.

Men nok om det, - det er nå fjernet har jeg sett, etter min klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke vanskelig å skjønne. Jeg skrev det mest som en advarsel til andre om å ikke være like naiv som meg :-)

Folk som ikkje legg hodet på blokka i like stor grad som mannen din gjer har ikkje like stor grunn til å frykte problemer.... Synd men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakker'n for noen drittsekker det finnes der ute. Enkelte har bare så mye ondskap og dritt i seg at jeg får lyst å spy. På nettet er de så bråkjekke og drittale, mens i virkeligheten er de noen feige småkryp som kravler rundt under steiner og ikke tåler dagens lys!

Jeg skjønner godt at du reagerer som du gjør, flisa. Men denne avisens diskusjonsnettsted som du nevnte, du kontaktet vel redaksjonen/webmaster (for de har vel en sånn) og fikk dette slettet fortere enn svint?? Og har de noen mulighet til å spore folk derfra, eller...? Sannsynligvis ikke, men...Det skulle vært skuddpremie på sånne folk.

Jeg blir skikkelig sinna på dine vegne, jeg! Kjenner jeg brygger opp noe innmari med harme her nå! :-)

Så så! :-)

De har slettet det nå. Så får "cowboyene" slåss seg imellom i stedet, på lastebilspråket sitt (ref. mrxx).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt et krav om å få det fjernet til ansvarlig redaktør nå. Med link til hva det gjelder. Syns du jeg skal kopiere innleggene?

Du bør jo kopiere det som er sagt i tilfelle det skulle bli noe mer ut av dette.

Nå ser jeg at flere anbefaler deg å anmelde dette, men vær klar over at andre også helt sikkert komme til å kopiere de innleggene mannen din har skrevet og gå til mottiltak. Selv om dette ikke har noe med deg å gjøre, så må du forvente at din mann får en anmeldelse i retur. Hans innlegg er heller ikke så pene at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta igjen med mannen din ved å bruke sånne metoder, som kan gå utover ungene og familien, er et slag under beltet som ALLE bør holde seg for gode for!!

Samme hvor mye han terger på seg folk har de ingen rett til å bringe uskyldige familiemedlemmer i en sånn situasjon!!

Jeg håper dere finner ut av det og at vedkommede som har gjort dette får en velforjent smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er befal i millitæret. Det forklarer det meste, ikke sant?

Språket der er heller ikke noe særlig bedre, den tiden jeg var i militæret var befalet utrolig opptatt å være tøffest mulig og hevde seg mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikkje legg hodet på blokka i like stor grad som mannen din gjer har ikkje like stor grunn til å frykte problemer.... Synd men sant.

Jeg vet....det teite var at han tok med seg nicket sitt....som kobles videre til meg. Det er dette jeg vil advare andre om - at folk kobler, morer seg, skremmer etc. på nett.

Denne personen har rammet gubben der det svir mest, nemlig mot hans familie, han trodde så klart at de kunne fortsette munnhuggeriet seg i mellom.

Kanskje han skulle gått et kurs hos Lionn, som alltid svarer bare "javel" - om noen blir ekle....istedet for å tenne på alle pluggene - hehe. det er skikkelig avvæpnende å bare svare "javel" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør jo kopiere det som er sagt i tilfelle det skulle bli noe mer ut av dette.

Nå ser jeg at flere anbefaler deg å anmelde dette, men vær klar over at andre også helt sikkert komme til å kopiere de innleggene mannen din har skrevet og gå til mottiltak. Selv om dette ikke har noe med deg å gjøre, så må du forvente at din mann får en anmeldelse i retur. Hans innlegg er heller ikke så pene at det gjør noe.

Du tok ordene ut av munnen min. Her finnes nok rikelig med dokumentasjon begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo kopiere det som er sagt i tilfelle det skulle bli noe mer ut av dette.

Nå ser jeg at flere anbefaler deg å anmelde dette, men vær klar over at andre også helt sikkert komme til å kopiere de innleggene mannen din har skrevet og gå til mottiltak. Selv om dette ikke har noe med deg å gjøre, så må du forvente at din mann får en anmeldelse i retur. Hans innlegg er heller ikke så pene at det gjør noe.

De har visst gjort det - ifølge dem/han/hun. Og det syns i grunnen gubben er fair. Han står for det han har sagt, de gikk alle der inne langt over streken, og alle brukte til slutt hverandres nick - så det er ikke godt å vite om han eller noen annen har skrevet det eller det innlegget.

I alle fall så det teit ut at mitt fulle navn stod under et innlegg - sånn ca.: KOM DERE VEKK, barnslige guttunger etc. - og så en som gir seg ut for å være gubben, sier: jeg tør ikke møte de andre, men deg, ditt krek skal jeg klare, helledussen bestemor, gled deg til mitt besøk etc. Jeg vet hvor du bor.....og bla, bla, bla.

Tydeligvis en som da ikke vet at jeg er kona til gubben's nick, men en som vil være med på "moroa" - jeg syns ikke sånt er moro, hverken fra den ene eller den andre kanten.

....men dette er ikke hans sak, den er min, det er mitt navn som er missbrukt. Jeg har utskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har visst gjort det - ifølge dem/han/hun. Og det syns i grunnen gubben er fair. Han står for det han har sagt, de gikk alle der inne langt over streken, og alle brukte til slutt hverandres nick - så det er ikke godt å vite om han eller noen annen har skrevet det eller det innlegget.

I alle fall så det teit ut at mitt fulle navn stod under et innlegg - sånn ca.: KOM DERE VEKK, barnslige guttunger etc. - og så en som gir seg ut for å være gubben, sier: jeg tør ikke møte de andre, men deg, ditt krek skal jeg klare, helledussen bestemor, gled deg til mitt besøk etc. Jeg vet hvor du bor.....og bla, bla, bla.

Tydeligvis en som da ikke vet at jeg er kona til gubben's nick, men en som vil være med på "moroa" - jeg syns ikke sånt er moro, hverken fra den ene eller den andre kanten.

....men dette er ikke hans sak, den er min, det er mitt navn som er missbrukt. Jeg har utskriftene.

Jeg skjønner det du sier, skjønner godt at dette ikke er noe moro. Nå har jeg ikke lest det som disse har skrevet til hverandre, men alle har vel gått for langt i sin iver etter å ta den andre. At ingen av disse, inkludert din mann, ikke skjønner at de ikke burde bruke dette språket er litt forundelig. Det er jo ingen som vil gi seg, jo hardere skyts det bruker mot noen , jo mindre er sjangsen for at vedkommende gir seg.

Din mann burde forstå at noe sånt kunne skje og mange vil si at han får som forventet. Det forbauser meg ikke at dette har skjedd, men det forbauser meg at det ikke har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det du sier, skjønner godt at dette ikke er noe moro. Nå har jeg ikke lest det som disse har skrevet til hverandre, men alle har vel gått for langt i sin iver etter å ta den andre. At ingen av disse, inkludert din mann, ikke skjønner at de ikke burde bruke dette språket er litt forundelig. Det er jo ingen som vil gi seg, jo hardere skyts det bruker mot noen , jo mindre er sjangsen for at vedkommende gir seg.

Din mann burde forstå at noe sånt kunne skje og mange vil si at han får som forventet. Det forbauser meg ikke at dette har skjedd, men det forbauser meg at det ikke har skjedd før.

Til nå har de faktisk diskutert Midt-østen-konflikten, og det HARDT. Så jeg syns ikke det er så rart at det ikke har skjedd før. Det er kommet til noen som ikke er interessert i å diskutere dette temaet, men har ligget "på lur".

det er neste tragikomisk, for som dere vet så er gubben på Israels side i konflikten, og det er jo i hans fulle rett :) - men de som liksom skal diskutere nå, de kaller han nazist! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har de faktisk diskutert Midt-østen-konflikten, og det HARDT. Så jeg syns ikke det er så rart at det ikke har skjedd før. Det er kommet til noen som ikke er interessert i å diskutere dette temaet, men har ligget "på lur".

det er neste tragikomisk, for som dere vet så er gubben på Israels side i konflikten, og det er jo i hans fulle rett :) - men de som liksom skal diskutere nå, de kaller han nazist! hehe

Enn må jo selvsagt le av dette, men når det går for hardt for seg, så blir fornuften borte. Målet blir ikke å diskutere saken, men å ta hverandre.

Nå skjønner jeg ikke hvordan noen kan stå på hverken palsestinernes side eller på israels side jeg. Tror begge partene har sine svin på skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

Bedriten oppførsel av vedkommende, og utvilsomt jæ.... ubehagelig for deg. Men jussen i dette vet jeg lite om.

Javisst er Flisgubben/osv. spenstig på nett, men her kom et lyskespark av dimensjoner - og på toppen av det hele - til feil person.

Om ikke annet, så ligger det en læringseffekt i saken for oss andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...