Gjest Amor_Fati Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg er en jente på 18 år. Jeg har fullført 2-årig videregående yrkesfaglig med veldig gode karakterer. Denne høsten skulle jeg ut som lærling. Men ting har skjedd og jeg har ikke funnet en lærlingeplass. Nå føler jeg det er for sent og tenker på å vente til våren før jeg søker igjen. Men jeg føler at selvtillitten min begynner å minske alvorlig... Før var jeg blir, omgjengelig, populær. Nå holder jeg meg mest for meg selv fordi jeg hele tiden er så redd for hva andre skal synes om meg. Det hjalp jo heller ikke at jeg har gått med regulering i et år, og jeg skulle ha den av i høst, men ikke får den av før tidligst i vinter... Det hjelper ikke akkurat på selvfølelsen. Jeg tenker hele tiden på hvordan jeg ser ut med den og dette er så utrolig irriterende! Jeg klarer ikke en gang å snakke ordentlig med folk fordi jeg tenker så mye på dette. Jeg har tafatt søkt på noen jobber, for jeg tenkte jeg kunne tjene meg opp noen penger dette året, og jeg har faktisk blitt innkalt til intervjuer og vært ganske sikker på å få jobben. Men hva har jeg gjort? Jeg blir plutselig usikker, og to ganger de siste ukene har jeg ringt og trukket tilbake søknaden på en jobb... Jeg klarer det rett og slett ikke! Så nå står jeg uten læreplass, uten skoleplass, uten jobb... Jeg har veldig forståelsesfulle foreldre som støtter meg og gir meg den tiden jeg trenger, men det kan jo ikke fortsette på denne måten! Nå tibringer jeg dagene i skogen, på hesteryggen eller sykler eller går, men jeg kan jo ikke fortsette med dette! Jeg er en oppegående jente! Jeg har aldri hatt hverken sosiale eller andre problemer. Men nå føler jeg meg så utrolig ensom. De gode vennene jeg hadde har tatt andre veier enn meg, og jeg føler at jeg ikke har noen jeg kan prate med... Jeg vet det er helt dustete å skylde på en regulering, men jeg klarer rett og slett ikke mer før jeg får av den j*** reguleringa!!! Jeg er så lei av dette! Hvorfor kan jeg ikke være like tøff og selvsikker som andre på min alder? Men det er ikke så lett hvis man har litt dårlig selvtillitt fra før av og så få på regulering i en alder av 17 år... Nå som jeg ikke er nødt til å treffe folk hver dag (skole, jobb etc.) blir jeg mer og mer usikker på meg selv, og selvtillitten synker for hver dag. Allikevel vet jeg av erfaring at det bare blir verre om jeg kaster me ut i en jobb, fordi jeg da vil ha så dårlig selvtillitt at jeg ikke vil takle eller tørre noe... *sukk* Det høres kanskje verre/enklere ut enn det egentlig er, jeg vet ikke... Jeg trengte bare å få det ut, og hvis noen har noen tilbakemeldinger er jeg evig takknemlig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72218-selvtillitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tudellidu Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg, for _jeg_ kan ikke gjøre noe med selvtilliten din uansett. Hva med å begynne på noe som interesserer deg?? En eller annen fritids-sak, der du treffer på andre mennesker. Hvis du liker kampsport, hadde jo det vært en ide. Nå har jeg aldri drevet med kampsport selv, men jeg har alltid hatt lyst til det, for eksemepl kick boxing. Jeg vil tro at det er en sport hvor du får ut aggresivitet og sinne + at du får bedre selvtillit. Du kan bare gjøre noe med selvtilliten din selv. Du sier jo selv at du føler deg ensom. Hva med å gjøre noe med ensomheten? Det er jo ikke så veldig rart at selvtilliten din synker for hver dag som går når du bare sturer rundt med deg selv. Meng deg med andre mennesker, få gode venner og god selvtillit! Lykke til! =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72218-selvtillitt/#findComment-355471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.