Gjest Mizzy Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Noen som har oppskrift på en enkel eplekake til langpanne. "sitter og venter" 0 Siter
birdie Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Det står en i siste nummer av Hakongruppens gratisblad (fås bl.a. hos Rimi). 0 Siter
manne Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Det står en i siste nummer av Hakongruppens gratisblad (fås bl.a. hos Rimi). Drøyt 600g mykt smør Drøyt 600g sukker Drøyt 600g hvetemel 4-5 ts bakepulver 10 egg 10 ss kaldt vann iallefall 10 epler sukker, kanel og hakkede mandler. Still stekeovnen på 180 gr varme Rens eplene, fjern kjernehus og skjær i båter. Rør smør og sukker lyst og lett. Bland inn hvetemel, bakepulver og egg. Kaldt vann røres inn helt til slutt. Dekk bunnen i en langpanne med bakepapir. Ha røren utover hele langpannen og fordel eplebåtene utover. Så sukker, kanel og mandel-hakk. Sett kake inn i ovnen på nederste rille og stek i 35-40 min. Vel bekomme. *S* 0 Siter
Gjest Mizzy Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 Drøyt 600g mykt smør Drøyt 600g sukker Drøyt 600g hvetemel 4-5 ts bakepulver 10 egg 10 ss kaldt vann iallefall 10 epler sukker, kanel og hakkede mandler. Still stekeovnen på 180 gr varme Rens eplene, fjern kjernehus og skjær i båter. Rør smør og sukker lyst og lett. Bland inn hvetemel, bakepulver og egg. Kaldt vann røres inn helt til slutt. Dekk bunnen i en langpanne med bakepapir. Ha røren utover hele langpannen og fordel eplebåtene utover. Så sukker, kanel og mandel-hakk. Sett kake inn i ovnen på nederste rille og stek i 35-40 min. Vel bekomme. *S* Takker og bukker! Hmm må viss ut å handle, har bare 6 egg. 0 Siter
Gyda Skrevet 13. september 2002 Skrevet 13. september 2002 EPLEKAKE I LANGPANNE 6 stk. egg 400 g. sukker 200 g. margarin 3 dl. melk, eller fløte 400 g. hvetemel 5 ts. bakepulver Visp egg og sukker, kok opp melk og margarin, avkjøl. Visp blandingen i eggedosisen og sikt i resten. Ha over i en langpanne. 8 stk. epler 2-4 ts. kanel 4-6 ss. sukker Skjær eplene opp i passe biter, dupp eplebitene i sukker og kanel eller strø dette oppå eplene etter at de er lagt oppå røra. Sett stekeovnen på 180 grader, steketid ca 30 min., sjekk med pinne! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.