Gå til innhold

Amming forkjølet baby


KinderEie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med "vida" under her. Prøv morsmelk i nesen. Ubehagelig som fy å sprøyte det inn i nesen på babyen, for de kjemper jo og slår ut med armene som bare det når man gjør det. Men det går over, og etter en stund har morsmelken løst opp snørret. Det blir da så tynt at det renner ned i svelget eller ut - hovedsaken er at nesepassasjen er åpnet så barnet kan puste.

TIPS:

Legg et par bøker under føttene på sengen v/hodeenden på sengen til barnet. Det letter pustingen om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å få "sprutet" melk i nesen, hadde problemer med å dryppe i øyet da Mikael hadde tette tårekanaler etter fødselen! Jeg har i stedet brukt saltvannsoppløsning på spray, -det er nesten like naturlig som morsmelk og virker på samme måten; tynner ut "gørra" så det renner ut! Fås på apoteket.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er vanskelig å få morsmelka inn i nesen så kan du prøve å (hånd-)pumpe ut litt melk i en skål og bruke en sprøyte (eller skje) for å lettere få den inn i nesen. Saltvannsspray/ -dråper er et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære KinderEie. I tillegg til råd som er gitt kan du prøve forskjellige ammestillinger som blant annet at barnet er i en mere oppreist stilling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kengumamma

Hvis du synes det er vanskelig å få morsmelka inn i nesen så kan du prøve å (hånd-)pumpe ut litt melk i en skål og bruke en sprøyte (eller skje) for å lettere få den inn i nesen. Saltvannsspray/ -dråper er et bra alternativ.

Min datter kastet opp av saltvannssprayen, det virket som hun ikke fikk puste da jeg dryppet dem i nesa og hun ble helt vill... Tok jeg for mye? For fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...