Gå til innhold

Skoleår i utlande

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Har lurt på det samme selv

Noen som vet hvor mye et skoleår i f.eks Tyskland vil koste?

Tusen takk!

..(bainna kverulanta)

Du kan vel kontakte rådgiveren på skolen din, ellers så er det noen internettsider du kan gå på får å få tilsendt brosyrer og annet: www.ef.no, www.sts.no, www.csiet.org

det vil koste rundt40-50000 tror jeg, og du kan få stipend på 35.ooo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72387-skole%C3%A5r-i-utlande/#findComment-357064
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye et skoleår i f.eks Tyskland vil koste?

Tusen takk!

..(bainna kverulanta)

Først og fremst kommer det an på hvilken utvekslingsorganisasjon du vil reise med.. og hva du har lyst til å oppleve dette året..

Forskjellige organisasjoner er: STS, EF, AFS og YFU.

De største og mest promoterte(pluss de beste) er nok AFS og YFU. Globalt sett er YFU den største.

EF og STS kan nok være billigere, men de bruker derimot pengene på å betale din familie for å ha deg hos seg.. Hos YFU og AFS går over 80 % av pengene direkte til ditt opphold, resten går til å lønne de heltidsarbeidende ved hovedkontorene, Visumutgifter mm..

Jeg vet at hvis du søker YFU kan du få 2000 dekket(hvis det er Tyskland du velger)..

selv var jeg i USA og fikk et års stipend på 15.000..

Det finnes selvsagt også andre legater og stipendiater som man kan søke på..

Lurer du på noe mer er det bare å søke på utveksling på kvasir..da skal det dette ned litt av hvert. Håper du virkelig vurderer å dra.. jeg hadde mitt livs beste år...

Lykke til.. Ta gjerne kontakt hvis du vi vite no mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72387-skole%C3%A5r-i-utlande/#findComment-358947
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...