Gå til innhold

Hvorfor valgte dere akkurat det landet?

Anbefalte innlegg

Gjest ny i gamet

Hei!

Ja, hvorfor havnet dere på akkurat DET landet da dere valgte land??

Ser at der er mange flere søkere til f.eks. Colombia, Korea og Kina enn til endel andre land. Hvorfor er det så mange som velger disse landene?

I begynnelsen er det mye å lure på...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72698-hvorfor-valgte-dere-akkurat-det-landet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi har valgt å adoptere fra Thailand. Det ble klart etter at vi hadde tenkt en stund og allerede bestemt oss for å gjøre det gjennom VB.

Det var det landet vi oppfylte alle kravene til. Men nå etter å ha satt seg mer inn i det ser jeg mange positive sider ved Thailand, bla det at barna bor i fosterhjem. Desuten blir jo landet mer spennende når man lærer mer om det.

Vi er så heldige at vi skal på ferie dit senere i høst - og det blir nok rene studieturen.

Lykke til videre - uansett hva dere måtte velge.

Hjerteforholdet til landet! Vi har fått to gudegaver fra India - det kunne ikke blitt annerledes...

Ellers vet jeg at både Colombia, Kina og Korea alle har større kapasitet til å ta imot søkere enn f.eks. India. Så da er det jo kanskje ikke så underlig at de fleste søkerne havner på nettopp disse landene.

Uansett gir jeg India og Verdens Barn mine beste anbefalinger!

:-)

Gjest Sommerstorm

Husker nesten ikke hvorfor vi valgte Colombia... Tror det var fordi vi tenkte at det ville gå raskt. Når man har prøvd å få barn i noen år, så er ikke akkurat tålmodighet det man har mest igjen av (men det er bare til å skrape sammen det lille du har igjen...).

Men jeg husker at når vi gikk på foreldreforberedende kurs, så sa en av lederne at haun hadde tenkt på hvilket sted haun hadde mest lyst å reise til; det er jo et akkurat like godt argument som noe annet - synes faktisk det var litt stilig!

Ellers så synes jeg at der er så mange folkeslag som er så vakre. Det gikk plutselig opp for meg at vi rosa nordmenn ikke er så veldig pene allikevel:-). Colombia har en veldig sammensatt befolkning - det finnes mennesker med opprinnelse fra omtrent hele verden. Det var kanskje også et argument for å velge dette landet; da trengte vi ikke å velge liksom. Barna som kommer derfra kan se aldeles forskjellige ut! Det synes jeg bare er spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...