Gå til innhold

Dysenteri/Shigella bakterien

Anbefalte innlegg

Vi kom hjem fra Kina for snart fire uker siden. Vår lille prinsesse er enda syk. Hun har hatt/har mye vondt og dette skyldes bakterien Shigella. Det viser seg at den er resistent mot antibiotika, derfor har vi ikke noen medisin å gi henne.

Prøver vi har tatt for flere uker siden, ligger nå hos "Folkehelsa" for videre dyrking. De håper på å finne noe som kan hjelpe.

Er det noen her inne som også har kommet hjem med barn som hadde dysenteri? Jeg vil være veldig takknemlig hvis noen kunne dele sine erfaringer med meg.

Hilsen fra ei "bittelitt" sliten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72718-dysenterishigella-bakterien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår datter hadde Shigella Sonnei da vi kom hjem, men vi fikk medisiner som hjalp.. Har dere fått en mere hissig variant?

Håper det ordner seg!

Mvh

Jeg kunne godt ha tenk meg til å spørre deg om et par ting.....

Kunne du ha sendt meg en mail?

[email protected]

Jeg kan bare snakke av egne erfaringer. Hadde dysenteri for seks år siden og ble først satt på en sterk og bredspektret antibiotikakur i India. Vel hjemme i Norge fikk jeg beskjed om at de ikke hadde medisiner som kunne få bukt med sykdommen. Det tok nøyaktig ett år fra jeg ble syk og til jeg ble friskmeldt, men jeg var ikke syk hele tiden. Jeg pleide å få raptuser på 3-6 dager ca. en gang i måneden. Ellers følte jeg meg i fin form (med unntak av den første tiden, da jeg var svært slapp og kreftesløs og med en del magesmerter og diaré).

Jeg håper barnet ditt kommer seg raskt, og at det kanskje kan være medisiner som kan hjelpe! Hvis ikke, er trøsten er at kroppen opparbeider seg et godt immunforsvar mot dysenteri gjennom selv å bekjempe sykdommen. God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...