Gå til innhold

Hentereise til Korea..

Anbefalte innlegg

Det er jo selvfølgelig litt tidlig å planlegge hentereisen (*s*), men jeg lurer på om det er slik at flere familier pleier å få reisedato samtidig. Og så skulle jeg gjerne visst hvordan overleveringen foregår. Har inntrykk av at det f.eks Kina er noe kaotisk hvor alt skjer på en gang.Hvor mange dager går det fra første møte til overlevering? Har også forstått det slik at Holt har et ganske hektisk program med guiding og slikt. Stemmer dette, og er det evt slit at man MÅ være med på alt?

Såååå takknemlig for svar ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72723-hentereise-til-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

Jeg er selv adoptert fra Korea og var der i fjor. Vi var på besøk på Holt sitt kontor i Mapo, og der var det to norske par på hentereise. De fikk selv velge om de ville være med på programmet til Holt. Det er bare et tilbud.

Ellers ville jeg anbefalt en guidet rundtur i byen, for det er mye flott å se. Ta en tur opp i Seoul-tower, utsikten er utrolig!

Vi bodde noen netter på SeoSeoul Hotel i Mapo, som er hotellet Holt anbefaler. Det ligger rett over gaten fra Holts kontoe, vi hadde utsikt til kontoret. De ansatte der er kjempehyggelige og veldig hjelpsomme. Men det er koreanere flest, da.

God tur, og lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72723-hentereise-til-korea/#findComment-357231
Del på andre sider

Gjest Sommerstorm

Vi vet heller ikke så mye om adopsjon fra Korea - vi venter fra Colombia. Men jeg måtte bare henge meg på leenie; det er et fantastisk land. Jeg har vært så heldig å få reise dit to ganger i jobb sammenheng. Folkene der er så hyggelige at vi nordmenn nesten kan bli flau. For det første så er det jo helt trygt å gå ute om kveldene i de fleste store byer i Korea - enormt lite kriminalitet. De har et menneskesyn som vi kunne ha lært litt av!

Stopper man opp på gata for å se litt i kartet, kommer det med en gang noen bort til deg for å høre om du har gått deg bort. Det er ikke så enormt mange som snakker engelsk der, men de som kan det er nok mer enn villige til å hjelpe...

Nasjonalmuseet i Seoul var en fantastisk opplevelse, men jeg vet ikke hvor mye dere får tid til. Men jeg ville bare anbefale det i tillfelle...

OK, å få barnet i armene er jo den STORE begivenheten, men dere er også heldige som får oppleve et så flott land.

Ha en riktig god tur når dere kommer så langt...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72723-hentereise-til-korea/#findComment-357379
Del på andre sider

Heisann Koreagull!

I morgen setter vi oss på flyet og drar til Korea.

Henting i Korea er noe helt annet enn henting i Kina. Når du henter i Korea er du mer eller mindre overlatt til deg selv.

Når du får reisebeskjed, må du selv booke flybilletter. Når dette er gjort gir du beskjed til Verdens Barn som da bestiller overnatting til deg, helst på et av Holts gjestehus, hvis det er ledig der.

Når vi reiser dit, vil det være bare oss, ingen gruppe å reise sammen med. (Du kan eventuelt be VB om å formidle kontakt til andre som reiser samtidig hvis det er noen da...) Vi må ta oss inn til Holts kontorer på egenhånd.

VAnligvis får man treffe barnet og fostermor første virkedag etter ankomst. (SÅ hvis du ankommer en fredag får du først se barnet på mandagen)

Dette møtet varer ca 1-2 timer. Deretter får du antagelig ikke se barnet før avreisedagen.Da får du overlevert barnet og en bag med utstyr til reisen, på Holts kontorer. Ikke noe kaos går jeg utfra...

Grunnen til dette er at Holt har en filosofi om at barnet har det bedre hos fostermor enn på et hotellrom. Fostermødrerne bor gjerne langt fra Holt og derfor får du bare treffe barnet en gang. Hvis fostermor bor nært, kan det være du får se barnet flere ganger, men det er opptil fostermor å bestemme dette.

Så man får barnet rett før avreise. Hvis man reiser tilbake på en helgedag, vil du få overta barnet på siste virkedag før.

Det er ingen faste programmer i Korea, vi har planlagt vårt eget løp. Men det er tilbud om gudiete turer som man kan melde seg på...

Du vil få en utførlig beskrivelse når tildelingen har skjedd.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72723-hentereise-til-korea/#findComment-357419
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...