Gå til innhold

Ikke så stas med nr. 2???

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ble veldig skuffet og ganske forbanna da svigermor ringte før helga.

Ikke et ord om tildelinga, ikke spørsmål om bilde, ikke en gang en gratulasjon :-(!

Det eneste hun lurte på var om _ikke_ sønnen hennes var hjemme (det lurer hun forøvrig alltid på dersom det er jeg som tar telefonen...).

Kan ikke unnskylde henne med at hun er glemsk heller...bare av og til utrolig tankeløs og uhøflig!

Ja, dette var dagens utblåsning!!

Ha en fortsatt fin dag dere!!

mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72765-ikke-s%C3%A5-stas-med-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de svigermødrene de her ofte noe for seg selv ;) Min slengte ut til meg om hvorfor i alle dager jeg tok telefonen (hjemme hos oss) det var da ikke meg hun skulle snakke med. Da unnskyldte jeg meg så mye, og sa at jeg virkelig ikke skulle ta telefonen flere ganger ;) Men det er ikke så ille som det høres ut til, vi har et greit forhold, selv om det ikke akkurat er nært.

Jeg får bare trøste deg med at min svigermor er likedan.

Nå har jeg kun egenfødte barn, men det var helt klart under hele svangerskapet med nr 2 at hun egentlig ga faen. Iallefall overfor oss, men ovenfor alle andre er hun selvsagt Super-Gran..

Jeg er stadig innom her å følger med på hvem som får barn. Kjempespennende også er det greit å ha litt "inside information" om hvordan prossessen er, kan hende vi også adopterer om noen år.

Ja de svigermødrene de her ofte noe for seg selv ;) Min slengte ut til meg om hvorfor i alle dager jeg tok telefonen (hjemme hos oss) det var da ikke meg hun skulle snakke med. Da unnskyldte jeg meg så mye, og sa at jeg virkelig ikke skulle ta telefonen flere ganger ;) Men det er ikke så ille som det høres ut til, vi har et greit forhold, selv om det ikke akkurat er nært.

Kjære Abeba :o)

Jeg skjønner av erfaring hvordan du har det, og jeg har kommet frem til at slike mennesker er det best å blåse i. De er ikke verd at du tar deg nær av hva de sier evnt. hva de ikke sier.

Kos deg bare med de nydelige gutta dine- og prøv å gi beng i svigermor :o). Ikke så lett- det vet jeg, men.....

Sender deg i allefall en *trøsteklem* :o)))))

Hei!

Føler med deg, det må jeg medgi. Ikke nok med at andremann blir "oversett", men du blir vel heller ikke akkurat satt den pris på som du - og ethvert menneske -fortjener.

Jeg har vært svært så heldig med svigermor - ja, alle besteforeldrene forresten! De viser like mye glede og entusiasme over vårt andre barn som vårt første.

Men det var verre med min svigerinne...vi er ikke akkurat perlevenner for å si det sånn. Sier som flere av de andre, best å blåse i slike folk. Eller si skikkelig ifra, hvis man greier det, da.

Annonse

Kjære Abeba :o)

Jeg skjønner av erfaring hvordan du har det, og jeg har kommet frem til at slike mennesker er det best å blåse i. De er ikke verd at du tar deg nær av hva de sier evnt. hva de ikke sier.

Kos deg bare med de nydelige gutta dine- og prøv å gi beng i svigermor :o). Ikke så lett- det vet jeg, men.....

Sender deg i allefall en *trøsteklem* :o)))))

Jeg tror at besteforeldrene får litt panikk for at de ikke skal bli like glade i nr. 2.3 osv,og at de er redd for at det skal gå ut over det barnet dere har fra før. At det eldste skal bli sjalu og at de ikke blir rettferdige over for det andre. Det er som de sier flere her inne. nr. 1 er alltid nr. en to og tre osv blir fort flere å forholde seg til. Det er først når barnet er der at vi-- de forstår at dette er det barnet som dere manglet før.

Jeg har både biol. og adopterte barn, og det var like spennende og forventning til det første adopterte barnet som det var for mitt førstefødte. tenk etter selv... har dere helt troen på at dere blir like glade i nr.to som nr. en?

Dere blir det, men mange tviler før de har opplevd det.

Så all den tid jeg er i den generasjon som har barn og nå også barnebarn, vil jeg dele mine tanker om emnet for dere.

Jeg har fem barn og alle er like verdifulle for sine besteforeldre, selv om det virket som du følte før de kom. (mange idiotiske bemerkninger skal man tåle , men det er foreldrene som vet best... alltid)

Jeg tror at besteforeldrene får litt panikk for at de ikke skal bli like glade i nr. 2.3 osv,og at de er redd for at det skal gå ut over det barnet dere har fra før. At det eldste skal bli sjalu og at de ikke blir rettferdige over for det andre. Det er som de sier flere her inne. nr. 1 er alltid nr. en to og tre osv blir fort flere å forholde seg til. Det er først når barnet er der at vi-- de forstår at dette er det barnet som dere manglet før.

Jeg har både biol. og adopterte barn, og det var like spennende og forventning til det første adopterte barnet som det var for mitt førstefødte. tenk etter selv... har dere helt troen på at dere blir like glade i nr.to som nr. en?

Dere blir det, men mange tviler før de har opplevd det.

Så all den tid jeg er i den generasjon som har barn og nå også barnebarn, vil jeg dele mine tanker om emnet for dere.

Jeg har fem barn og alle er like verdifulle for sine besteforeldre, selv om det virket som du følte før de kom. (mange idiotiske bemerkninger skal man tåle , men det er foreldrene som vet best... alltid)

Tror neppe det er av redsel for at vår eldste sønn skal føle sjalusi at hun ikke gratulerte meg med tildelinga. (Så fintfølende er hun ikke...)

Selv om jeg skjønner hva du mener.

Tror heller ikke det har noe med redsel for ikke å bli like glad i nestemann heller. Hun er rett og slett bare taktløs til tider - og meg er det ikke så nøye med det har jeg skjønt etter noen år....

Synes uansett at hun kunne være såpass høflig at hun gratulerte meg med sønnen, og spurt litt om han når hun først ringte til oss.

Når det gjelder troen på om vi blir like glad i nummer to som nummer en så er jeg faktisk ikke i tvil. Vi er allerede veldig glad i det nye barnet vårt, selv om vi bare har bilde® å forholde oss til.

mvh,

Tror neppe det er av redsel for at vår eldste sønn skal føle sjalusi at hun ikke gratulerte meg med tildelinga. (Så fintfølende er hun ikke...)

Tror heller ikke det har noe med redsel for ikke å bli like glad i nestemann heller. Hun er rett og slett bare taktløs til tider - og meg er det ikke så nøye med det har jeg skjønt etter noen år....

Synes uansett at hun kunne være såpass høflig at hun gratulerte meg med sønnen, og spurt litt om han når hun først ringte til oss.

Når det gjelder troen på om vi blir like glad i nummer to som nummer en så er jeg faktisk ikke i tvil. Vi er allerede veldig glad i det nye barnet vårt, selv om vi bare har bilde® å forholde oss til.

mvh,

Heisan Abeba! Har dere fått tildeling igjen? Pc`n har vært ute av drift så jeg har ikke vært inne her på lange tider.Det er travelt å være trebarnsmor så jeg er ikke helt på nett for tida : ) Første mann blir omhyggelig badet hver kveld, andre mann blir badet omtrent annen hver kveld. Tredjemann blir skvetta litt vann på til helga!

Heisan Abeba! Har dere fått tildeling igjen? Pc`n har vært ute av drift så jeg har ikke vært inne her på lange tider.Det er travelt å være trebarnsmor så jeg er ikke helt på nett for tida : ) Første mann blir omhyggelig badet hver kveld, andre mann blir badet omtrent annen hver kveld. Tredjemann blir skvetta litt vann på til helga!

He-he, kjenner meg igjen i den der! ;-)

Hei :-)!

Trivelig å høre fra deg!

Ja, vi har fått tildeling!!

En liten gutt på 2 mnd. Han er til å spise opp :-)).

Ha en fin dag!

Annonse

-

Nokså gjenkjennende det der, selvom vi "bare" har to...

:-)))

Gjest Får vel være anonym av hensyn til både ungene og andre....

Mine svigerforeldre har enda ikke anerkjent overfor meg at vi skal ha en til, de. Jeg var i naborommet da mannen min fortalte dem at vi skal adoptere på nytt, og det eneste jeg fikk med meg av samtalen var at han kunne da ikke ta seg fri fra en ny jobb nå! Meg har de ikke sagt et ord til. Dette var på en familiesammenkomst i jula!! Her i gården er det definitivt også knyttet opp mot hjemmelaget vs. adoptert (vi har begge deler, så jeg vet!!). Men -- heldigvis henger svært lite av vår familielykke på "den dama" :)

mvh,

Og gratulere , jeg mente med mitt tidligere innlegg å svare generellt. da du spurte om det ikke var like stor stas med nr. to- jeg. Og det er mange ufølsomme svigermødre ute å regjerer. ¨å dere er langt fra alene om å bli nedstemt av slike.

Håper jeg ikke blir å regne blandt dem,.Siden jeg ennå bare har en svigersønn, så har ikke jeg blitt noe troll enda. .. tror jeg da..Smiiler litt av meg selv nå.

Jeg ønsker dere i allefall lykke til og jeg gleder meg til å høre mer fra dere.

Blås sv. fam. en lang mars og husk at de har lagt sine småbarnsår bak seg.. Og om de fikk like dårlig behandling som dere fikk den gang , så har kua glemt at hun var kalv.nå det er deres barn som gjelder.Og de er det viktigste.

Hei :-)!

Trivelig å høre fra deg!

Ja, vi har fått tildeling!!

En liten gutt på 2 mnd. Han er til å spise opp :-)).

Ha en fin dag!

Gratulerer i massevis !! Et lite nusk altså.Når skal dere dra på hentereise? Vi treffes kansje snart hos felles venner.Du svever vel for tiden,bare nyt det så lenge du kan, flere små på en gang er til tider slitsomt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...