Gå til innhold

Hvorfor er det ikke en menneskerett...

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig som adoptivmor

"Stort sett er det de som kan/har barn som sier slikt. Tullsnakk fra de som ikke har medfølelse med de barnløse som sliter."

Av denne enkle lille setningen, holdningen din!

Zoe. Håper du ikke jobber i BV eller BUFA - da hadde nok mange fått avslag som ikke har de samme meninger, politisk ståsted etc. som deg.

Du kan da ikke mene at du kan trekker slike slutninger om meg ut fra enkeltstående innlegg. Hvor mange på dette fora hadde da fått avslag fra deg ?Lurer egentlig litt på hvordan du er som person, hvordan du er som medmenneske og omsorgsperson.

Uff - måtte bare......, men ønsker ikke å debattere dette videre, da du selvfølgelig selv har høye tanker om deg selv og mener at du kan trekke alvorlige konklusjoner om andre på bakgrunn av innlegg på dette fora.

Fortsetter under...

Zoe. Håper du ikke jobber i BV eller BUFA - da hadde nok mange fått avslag som ikke har de samme meninger, politisk ståsted etc. som deg.

Du kan da ikke mene at du kan trekker slike slutninger om meg ut fra enkeltstående innlegg. Hvor mange på dette fora hadde da fått avslag fra deg ?Lurer egentlig litt på hvordan du er som person, hvordan du er som medmenneske og omsorgsperson.

Uff - måtte bare......, men ønsker ikke å debattere dette videre, da du selvfølgelig selv har høye tanker om deg selv og mener at du kan trekke alvorlige konklusjoner om andre på bakgrunn av innlegg på dette fora.

Nå synes jeg det er å gå litt langt å si at andre ikke burde ha barn.

Likevel så skjønner jeg poenget til Zöe. Du bør tenke gjennom holdningene dine når du uten videre beskylder de som har fått barn for å ikke ha medfølelse, bare fordi man påpeker at det faktisk ikke er en menneskerett å få barn.

Som forelder og oppdrager, så vil man påvirke barna sine. Tror derfor uttalelsen til Zöe kom på grunnlag av "redsel" for at du skal overføre slike holdninger til dine barn.

Jeg mener som sagt at det ikke hører hjemme å si at andre ikke fortjener barn, men synes også at det blir galt av deg å grunnløst beskylde andre for ikke å ha medfølelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...