Gå til innhold

Provosert av treningssenter!


Gjest Sportygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Sportygirl

For en tid siden meldte jeg meg inn på et treningssenter her i Stavanger. Jeg holdt meg unna SATS fordi jeg syns de er dyre. Og dette senteret jeg nå går på, er veldig bra utstyrt, har mange forksjellige timer, og prisene er helt greie :-)

MEN i motsetning til f.eks SATS, så er det fullt lovlig å sprade rundt med bar mage, i singletter, og vise mest mulig kropp. Dette provoserer meg så sykt!

Selv har jeg en kropp jeg ikke er misfornøyd med, men han ingen store behov for å vise meg frem på den måten.

Jeg lurer veldig ofte på hva jenter (og gutter) som går slik kledd på treningssenterne tenker på? Er det viktig å vise seg fre, og signalisere at "jeg er stolt av kroppen min!" ? Formeg er det mye mer tiltrekkende med en fyr (eller ei jente) som kan gå helt normalt kledd, ha en flott kropp og ikke på død og liv måtte vise seg frem. For hva slags hode har de da? Et hode som sier at "utseendet er viktigst!"...

Næhsj, jeg blir provosert av sånn jeg..Men det er vel bare meg, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    34

  • conan

    5

  • molli

    3

  • leenie

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest mange mener det samme

Nei, det er ikke bare du som føler at det er ubehagelig med slike fremtoninger, det er derfor de fleste seriøse treningssentra har nedfelt i statuttene sine regler om antrekk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis trener jeg på et SATS-gym hvor ingen sier noe om du går i singlet.

I motsetning til deg er det den manglende friheten til å gå kledd akkurat hvordan man vil, som irriterer meg med SATS.

Jeg går sjelden kledd i singlet nå, men jeg gjorde det mye tidligere. Faen, på et studio vi trente for en del år siden så sto vi til og med i bar overkropp om sommeren.

Det er deilig å trene sånn, man ser lettere resultatene, muskelspillet når man trener, for ikke å snakke om at det er jævla deilig å trene i minst mulig klær.

Det har ikke noe med å vise seg fram å gjøre, i hvertfall var det ikke derfor jeg gikk sånn kledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare du som føler at det er ubehagelig med slike fremtoninger, det er derfor de fleste seriøse treningssentra har nedfelt i statuttene sine regler om antrekk osv.

Men man må bare se ironien i galskapen.

Det er ingen ingen instruktør som klager på gamle Mr. Hansen på 50 år dersom han tilfeldigvis skulle ha på seg en singlet over den dvaske magen sin en dag, rett og slett fordi han ikke går sånn for å vise seg fram.

Men dersom en meget veltrent 20 åring skulle driste seg til å gå i singlet en dag, da er helvete løs med en gang.

Det hele går på misunnelse. Ikke noe annet.

SATS, Elexia, osv er elendige studioer med inkompente instruktører og eiere, så det er ironisk i seg selv at du omtaler disse som seriøse treningsstudioer, og det sier jævla mye om hvor lite greie du har på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis trener jeg på et SATS-gym hvor ingen sier noe om du går i singlet.

I motsetning til deg er det den manglende friheten til å gå kledd akkurat hvordan man vil, som irriterer meg med SATS.

Jeg går sjelden kledd i singlet nå, men jeg gjorde det mye tidligere. Faen, på et studio vi trente for en del år siden så sto vi til og med i bar overkropp om sommeren.

Det er deilig å trene sånn, man ser lettere resultatene, muskelspillet når man trener, for ikke å snakke om at det er jævla deilig å trene i minst mulig klær.

Det har ikke noe med å vise seg fram å gjøre, i hvertfall var det ikke derfor jeg gikk sånn kledd.

Yeah, right... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sportygirl

Hvor var det, sa du?

*sikle*

Det sier jeg ikke, siklegutt... ;-) Men Stavanger, det er der du finner bertene. Så får du lete deg frem til rett studio... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig...men akkurat nå så har jeg en kropp som er litt preget av barne fødsler ennå!

Men jeg kan med hånden på hjertet si at hadde jeg nådd ideal vekten og ikke hatt ett gram overflødig ville jeg hatt minst mulig klær på...

Det tørr jeg innrømme,Er grunnen at vi selv ikke kan gjøre det, at vi reagere på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, right... :-D

Det er helt sant!

Man ser på seg selv i speilet, liker det man ser der musklene vokser til uante dimensjoner ettersom man kommer seg lenger og lenger ut i programmet, men ikke for å vise oss fram til andre.

Tror jeg da... Mulig vi vil imponere en og annen gutt som vi er råere enn..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man må bare se ironien i galskapen.

Det er ingen ingen instruktør som klager på gamle Mr. Hansen på 50 år dersom han tilfeldigvis skulle ha på seg en singlet over den dvaske magen sin en dag, rett og slett fordi han ikke går sånn for å vise seg fram.

Men dersom en meget veltrent 20 åring skulle driste seg til å gå i singlet en dag, da er helvete løs med en gang.

Det hele går på misunnelse. Ikke noe annet.

SATS, Elexia, osv er elendige studioer med inkompente instruktører og eiere, så det er ironisk i seg selv at du omtaler disse som seriøse treningsstudioer, og det sier jævla mye om hvor lite greie du har på trening.

Way to go, Sier du det! *himler med øya*

Og du er helten over alle helter innen treningsverden eller? Ja, for du vet selvsagt hva som er seriøst og ikke, ikke sant bolegutt? *pjuk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way to go, Sier du det! *himler med øya*

Og du er helten over alle helter innen treningsverden eller? Ja, for du vet selvsagt hva som er seriøst og ikke, ikke sant bolegutt? *pjuk*

Etter 10 år med seriøs trening vil jeg si at jeg har god greie på det jeg snakker om, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 år med seriøs trening vil jeg si at jeg har god greie på det jeg snakker om, ja.

Vel,jeg overgår deg hva angår trening. Og bruk av hva faen du enn bruker er ikke mye seriøst. Det er feighet, falskneri og slapphet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant!

Man ser på seg selv i speilet, liker det man ser der musklene vokser til uante dimensjoner ettersom man kommer seg lenger og lenger ut i programmet, men ikke for å vise oss fram til andre.

Tror jeg da... Mulig vi vil imponere en og annen gutt som vi er råere enn..:)

Jeg har ikke noe problem med å se at det er motiverende at pumpen kommer etterhvert som man trener, når man etterhvert har trent så mye at det blir synlig.

Men, at hensynet til imponeringsfaktoren er helt uvedkommende må du nok dra laaaaangt utpå Askerbygda med.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe problem med å se at det er motiverende at pumpen kommer etterhvert som man trener, når man etterhvert har trent så mye at det blir synlig.

Men, at hensynet til imponeringsfaktoren er helt uvedkommende må du nok dra laaaaangt utpå Askerbygda med.... :-)

Enig med deg der, Conan! :-) Satte den påstanden litt i vrangstrupen *he-he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg overgår deg hva angår trening. Og bruk av hva faen du enn bruker er ikke mye seriøst. Det er feighet, falskneri og slapphet!

Hvis du motsier meg hva SATS og lignende studioer anngår i forhold til kompetanse, så kan du umulig vite hva du snakker om i forhold til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å se at det er motiverende at pumpen kommer etterhvert som man trener, når man etterhvert har trent så mye at det blir synlig.

Men, at hensynet til imponeringsfaktoren er helt uvedkommende må du nok dra laaaaangt utpå Askerbygda med.... :-)

Den er nok kanskje til stede, men av mindre relevans.

Det er isåfall gutter vi vil imponere, ikke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg faktisk godt, jeg. Jeg har fått hentydninger om at jeg burde prøve helsestudio for å bli litt kraftigere og øke vekten min (jeg er for tynn og veldig spinkel) men ikke faen om jeg setter mine ben i et sånt treningsstudio. Å skritte frem og tilbake i minimalt antrekk og gjøre seg til og beundre seg selv...hvorfor kan ikke folk gjøre det hjemme så andre slipper og se på alt selvdiggeriet?

Jeg husker jeg satt og bladde i en sportsklær-katalog hos en venninne engang. Kom til noen sider der damene trente i hotpants som satt som pølseskinn og overdeler som så ut som en slags bh. Mest mulig hud skulle vises. Jeg kom med en bemerkning om det, hvorfor i alle dager noen på død og liv måtte brette seg ut sånn når de trente og få mest mulig av kroppen vist...Og da ble venninnen min helt stiv i maska, og kunne snurt fortelle at hun faktisk HADDE akkurat sånne klær hun trente i!!!! "Åh hjelpes" tenkte jeg. Nåja, jeg mente det jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, Conan! :-) Satte den påstanden litt i vrangstrupen *he-he*

Men det må sies at dersom mange går sånn kledd for å vise seg fram, så ser jeg ikke noe galt i det.

Vi snakker trossalt om en 24 timer i døgnet sport, og de som lykkes med å forme kroppen sin som de vil har all grunn til å være stolte av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du motsier meg hva SATS og lignende studioer anngår i forhold til kompetanse, så kan du umulig vite hva du snakker om i forhold til trening.

Jeg kjenner en som jobbet på SATS. Han hadde flerårig utdannelse, blant annet medisinsk utdannelse og noe lærerutdanning, bak seg da han tok seg jobb der (på SATS). I dag jobber han som personlig trener på et medisinsk senter for rehabilitering av skadde pasienter (muskler, skader, rehabilitering osv osv).

Jeg synes ikke akkurat han passer inn under din beskrivelse av det generelle nivået på SATS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt da, drit i hva de andre har på seg! Hva er grunnen til at du er på treningssenteret? For å trene vel? Så konsentrer deg om det da!

Jeg trener foressten på SATS i Stavanger og på Forus og syns det er vel verdt pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...