Gå til innhold

Provosert av treningssenter!


Gjest Sportygirl

Anbefalte innlegg

"Jeg er enig i at det er mye inkompetanse hos styrkeinstruktørene på SATS, der var Elixia noe bedre. Men det blir litt sånn når alle der er fysioterapeuter at alt blir for mye etter boka, etter min smak."

Jeg har så vidt vært innom Elexia noen få ganger, og det virket helt likt SATS.

"Treningsgleden kommer når man finner ut hva som funker i forhold til din egen kropp, og det kan jo ingen fortelle deg om på forhånd, men kommer kun av erfaring. Derfor synes jeg ikke de ansatte har så mye å si uansett hvor man trener."

Det er jeg helt enig med deg i, men det er lett for meg og deg å si i og med at vi har trent i mange år, og falt virkelig for denne formen for trening.

Det gjør derimot ikke 95 % av alle andre, og de gjør derfor det man slavisk blir fortalt at man skal gjøre. Og det blir det ikke resultater av.

Hadde alle vært som meg og deg hadde det knapt vært behov for instruktører :)

"Instrukørene i sal der er veldig flinke, forøvrig, og har en mye mer motiverende stil enn styrkeinstruktørene. Hadde noen av dem vært personlige trenere hadde kanskje det vært mer populært.."

Det med personlige trenere synes jeg også er en uting. Dette fordi de personlige trenerne ikke gir råd annet enn når du betaler dem for det, og enkelte idioter er faktisk dumme nok til å betale mange hundre kroner for en time med disse gutta. Og når instruktørene og de personlige trenerne i tillegg er samme personer, da sier det seg selv at de ikke gir mye gratis når de bare har en vanlig instruktør time.

Jeg lurer for øvrig på om jeg skal ta et PT kurst, da det faktisk er så mye dumme pengesterke folk rundt forbi, at de faktisk gladelig betaler 3-400 kroner for en time :)

Det har jeg også tenkt på å gjøre. Du kan ta kun det kurset faktisk, på SAFE, og kalle deg PT. Da kan du jo få din egen lille business med en gang :)

Har tenkt på det mange ganger... Men nå har jo "karrieren" tatt en annen vei, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    34

  • conan

    5

  • molli

    3

  • leenie

    3

Mest aktive i denne tråden

Hvis man er stolt av kroppen sin og det man har fått til etter mange timer med svette og slit, så er vel treningsstudioet det mest naturlige stedet å vise det frem på?

For hvis det provoserer deg - hva da med stranden om sommeren eller bygatene for den saks skyld?

På treningsstudioet så vanker det i hvert fall mennesker med noe av den samme målsetting. Og siden det også der finnes mennesker med forskjellige forutsetninger, utgangspunkt og "idealer", så har jo nettopp slike kjeder som SATS og Elixia dukket opp som konkurrenter eller alternativer til de mer "ekstreme" treningssentrene.

Så ærlig talt kan jeg ikke forstå hvorfor noen kan la seg provosere av at noen benytter anledningen til å vise frem en kropp de er stolte over på slike steder.

Det gjøres jo "alle" andre steder også når det gjelder bilen du er stolt av, øynene du er stolt av, rumpa du er stolt av, den nye jakka du er stolt av, huset du er stolt av, barnet ditt som du er stolt av osv....

De aller fleste har noe de er stolte av og som de liker å vise frem. Noen ganger der det "passer seg", og andre ganger der det kanskje ikke passer seg.

Og hva er da galt med å vise frem kroppen du er stolt av på et treningssenter????

Mvh

Jeg blir ikke veldig provosert men jeg skjønner tankegangen.

Mange er svært sjenerte og/eller har et dårlig selvbilde. Da er det ikke så veldig gøy å prøve å gjøre noe med, det hvis man føler at man har havnet på feil planet ved å entre et helsestudio fullt av hollywoodske glansbilder.

Selv jeg som er så gjennomsnittlig at man ikke hadde sett meg i mengden om jeg hadde gått naken med bare juletrelys i håret, føler meg særlig vel på et sted hvor folk kappes om å vise seg frem.

Dermed lar mange vær å trene fordi de føler at de blir "sett ned på" hvis de ikke ser ut som et glansbilde. Eller enda verre; ledd av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også tenkt på å gjøre. Du kan ta kun det kurset faktisk, på SAFE, og kalle deg PT. Da kan du jo få din egen lille business med en gang :)

Har tenkt på det mange ganger... Men nå har jo "karrieren" tatt en annen vei, da.

Jeg så også kurset på SAFE, og det var der jeg vurderte å ta det.

Vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også kurset på SAFE, og det var der jeg vurderte å ta det.

Vi får se! :)

Det var faktisk ikke så dyrt heller.. Med safe-kurs er du også nesten garantert jobb.

Og du kan jo ha dine egne kunder privat. Ser deg for deg der du betjener de rike Asker-fruene, på flere måter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes unntak, men etter 6 år på et SATS gym ser jeg dem sånn ca 1 gang i året, til tross for at de skifter ut ansatte veldig ofte.

Jeg kan 10 ganger mer om trening og kosthold (se bortifra aerobic...) enn alle de ansatte der jeg trener, til sammen.

Nå må det sies at medisinsk utdannelse i forhold til å skulle lære folk å trene riktig, i forhold til hva folks mål ofte er (få av seg fett, legge på seg muskler, stramme opp kroppen), så betyr det tilnærmet lik 0.

Det som derimot har noe å si er mange års personlig erfaring med trening, teori rundt dette og det får man om man er interessert og leser, stiller seg krititisk til det man leser og prøver ut de forskjellige teoriene i jungelen av vranglære som er å finne der ute, for selv å finne ut hva som best funker i forhold til seg selv, og forskjellige kroppstyper.

Mange av de som flyr rundt på SATS har kanskje trent vekter ett år, noe som overhodet ikke er nok, og deres kompetanse strekker seg til 100 timer på kurs.

Dette hjelper ikke en dritt.

Uten å ta stilling til de "kraftigste" av dine uttalelser her, så er jeg veldig enig med deg i at instruktørene på SATS ofte har begrenset med kunnskaper og erfaring i det å være en treningsinstruktør.

Selv har jeg trent på diverse treningssentre i over 20 år - og på flere forskjellige SATS sentre. Jeg har også blitt godt kjent med mange instruktører, og kjenner til hvor mange "begrensninger" en del av disse innehar.

Spesielt på kjedesentrene skiftes instruktørene ofte ut, og mange er unge og veldig ferske som instruktører.

Det er svært lenge siden jeg følte at de kunne bidra til noe vedrørende min egen trening - med visse hederlige unntak:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk ikke så dyrt heller.. Med safe-kurs er du også nesten garantert jobb.

Og du kan jo ha dine egne kunder privat. Ser deg for deg der du betjener de rike Asker-fruene, på flere måter ;)

Hey...:)

Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke veldig provosert men jeg skjønner tankegangen.

Mange er svært sjenerte og/eller har et dårlig selvbilde. Da er det ikke så veldig gøy å prøve å gjøre noe med, det hvis man føler at man har havnet på feil planet ved å entre et helsestudio fullt av hollywoodske glansbilder.

Selv jeg som er så gjennomsnittlig at man ikke hadde sett meg i mengden om jeg hadde gått naken med bare juletrelys i håret, føler meg særlig vel på et sted hvor folk kappes om å vise seg frem.

Dermed lar mange vær å trene fordi de føler at de blir "sett ned på" hvis de ikke ser ut som et glansbilde. Eller enda verre; ledd av!

Og nettopp derfor har vel SATS og Elixia fått så mange medlemmer.....

Poenget mitt er jo nettopp at man må finne det treningssenteret som passer en selv best - eller utestedet - eller nabolaget - eller vennene - eller badestranden osv som passer inn i ens egen "stil".

Å bli provosert av at noen viser frem det de er stolte av på et dertil "egnet sted" er noe som jeg synes bærer preg av "lite tolleranse" overfor det faktum at vi alle er forskjellige og har forskjellige ting vi er opptatt av eller stolte av.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey...:)

Hvor mye koster det?

Skal vi se....

http://www.safe-education.no

De har faktisk klart å "glemme" å ha med prisene sine på nettsidene. Jeg hadde papirutgaven av katalogen inntil nylig, men den er kastet nå. Send en mail, kanskje? Jeg TROR det var snakk om 4-6000 kroner. Og det er ikke dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt det bare er pent med muskler og veltrente kropper!

Etter å ha trent flere år sammen med pensjonister som hadde kaffeslaberas mellom rundene(!) synes jeg det nå er en fin avveksling å se mer lettkledde og muskuløse kropper:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...