Gjest ikke undertegnet Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Bare lurer, men har noen sagt noe om ønsket alder på barnet i følgebrevet til ICBF(les:baby), eller har man ikke nevnt dette spesielt siden man allerede er godkjent for en bestemt alderskategori av BUFA??? Vet at AF ikke anbefaler dette, og at ICBF ikke nødvendigvis tar hensyn til ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72977-alder-icbf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiva Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 "Vet at AF ikke anbefaler dette, og at ICBF ikke nødvendigvis tar hensyn til ønsker." .....hva er da vitsen? Det eneste dere sannsynligvis oppnår er å være med på å bryte ned Norges gode rykte hos ICBF. Mye av grunnen til at Norge har et godt rennomè hos ICBF er at søkerene ikke stiller for mange spesifike krav til alder, kjønn osv. Jeg sier ikke at den enkelte søkers kommentarer spiller en avgjørende rolle, men de holdningene norske søkere formidler er viktige for AFs søkeres gode rykte. Desom dere har et stort ønske om å få en baby burde dere nok velge et privat barnehjem i stede for ICBF. De fleste av barna fra ICBF er i alderen 1 1/2 - 2 år. Større barn trenger også foreldre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72977-alder-icbf/#findComment-359433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hei! Hvis dette er noe som oppleves som viktig for deg/dere å få gitt uttrykk for, foreslår jeg at der utarbeider en formulering dere selv opplever som akseptable, både i forhold til hva dere selv ønsker å gi uttrykk for, og i forhold til å respektere AF/ICBFs ønsker. Mail den over til Irene Hertzberg og få hennes kommentar. Det er jo ikke slik at ikke dere kan ha en begrunnelse for deres ønske som ICBF vil se verdt å hensynta. Og man er slett ikke noe dåligere som foreldre om man ønsker seg en baby, synes nå jeg. Det jeg derimot synes dere bør være sikre på, og som der må få helt klart frem i brevet deres, er at dere er 100% åpne for det barnet som dere til slutt skal få være foreldre til uavhengig av alder. Lykke til! Det blir nok akkurat den ungen som skal være hos dere, enten den er 10 mnd eller 2 år skal du se! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72977-alder-icbf/#findComment-359618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerstorm Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 "Vet at AF ikke anbefaler dette, og at ICBF ikke nødvendigvis tar hensyn til ønsker." .....hva er da vitsen? Det eneste dere sannsynligvis oppnår er å være med på å bryte ned Norges gode rykte hos ICBF. Mye av grunnen til at Norge har et godt rennomè hos ICBF er at søkerene ikke stiller for mange spesifike krav til alder, kjønn osv. Jeg sier ikke at den enkelte søkers kommentarer spiller en avgjørende rolle, men de holdningene norske søkere formidler er viktige for AFs søkeres gode rykte. Desom dere har et stort ønske om å få en baby burde dere nok velge et privat barnehjem i stede for ICBF. De fleste av barna fra ICBF er i alderen 1 1/2 - 2 år. Større barn trenger også foreldre! Hvilket "godt navn og rykte" - kan ikke se at man ødelegger noe rykte for hele AF ved at enkeltsøkere ANTYDER at de ønsker et så lite barn som mulig. Enig i at det kanskje ikke går an å spesifikt si at man ønsker seg en baby. Men det er det jo ikke alle som gjør - jeg er sikker på at det er mange preferanser ute og går når det gjelder alder også. Har til og med hørt om folk som ble skuffet når barn nummer to var en baby, for den første ungen var ca. 1,5-2 år - og det syntes de var helt perfekt! På den annen side har jeg inntrykk av svært mange søkere er innstilt på å få en baby når de starter adopsjonsprosessen. Men når man har kommet et stykke ut i prosessen, så tror jeg alder spiller mindre og mindre rolle. Selv tror jeg ikke at vi kommer til å få et av de minste barna, men det har jo sine fordeler det også. Jeg gleder meg til et år hjemme sammen med et barn som jeg forhåpentligvis kan ta med på mange *ting og tang*. Liker godt å være aktiv og gå tur i skog og mark, og det er jo enklere å ha med en unge i bæremeis når den er et par år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72977-alder-icbf/#findComment-359641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wasserfaldfelder Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Hei! Vi har noen venner som nevnte i følgebrevet at det betydde noe for dem at det var muligheter til å få et spedbarn når en adopterte fra Colombia( under en av begrunnelsene for hvorfor de valgte land). Tidligere i rapporten nevnte de også at det hadde vært kjekt med en jente i familien, siden det bare var gutter fra før. De fikk tildelt en jente på 8-9 måneder, og selv tror de at ICBF egentlig ser litt på ønskene til søkerne fra Norge også. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Har hørt at i de fleste land krysser de av på alder, kjønn, hudfarge etc. og forventer at det blir etterfulgt. Det blir litt kynisk synes jeg. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/72977-alder-icbf/#findComment-360067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.