Gå til innhold

"Store" barn med på hentereise.

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut som om vi kommer avgårde til Kina midt i oktober.

Gleder meg utrolig mye, men trenger et par tips.

Vi skal ha med vår sønn på 10,5 år og det er vist ikke mulig å få familierom i Kina.

Vi skal reise sammen med et par som har to jenter på 8.

Begge tilfellene kan det bli innmari knotete å være 4 hhv 5 på et rom.

Noen som har noe erfaring med deling av familien på flere rom.

Går det bra? vil ungene være der? må en av de voksne sove sammen med det/de store barna?

Vi har også tenkt på å la de 3 store barna sove sammen, men det er jo heller ingen garanti for at de faktisk får sovet --og tør å være der.

Vi må bestemme oss snart, så jeg er veldig interessert i innspill på dette.

jeg har mail

[email protected]

et par spørsmål til:

*har det noe for seg å prøve å booke krybbe på flyet til en 1åring?

* er det vannkoker på alle hotellrom?

* flere tips enn gameboy og lydbøker/bøker som tidsfordriv for de store

hodet er stoppfullt av spørsmål men jeg får stoppe her i første omgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/73038-store-barn-med-p%C3%A5-hentereise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kanne!

Ja, jeg tenker at spenningen stiger nå som avreisedato nærmer seg. Føler selv at vi nettopp har vært i Kina, samtidig som det virker så uendelig lenge siden.....(i dag er det fire uker siden vi kom hjem)

På romspørsmålet ditt kan jeg nok ikke bidra med noe. Alle som hadde med søsken, bodde på vanlige dobbelrom.

Vi prøvde å booke krybbe på forhånd, men fikk beskjed om at alle (2.stk), allerede var opptatt. Men det viste seg at da vi sjekket inn i Beijing fikk to barn til egen krybbe. (Det gjelder da å være først i køen.......men du må be om det selv)

Vi hadde ikke med egen vannkoker. Det var å finne på alle rom på begge hotellene vi bodde på.

Når det gjelder tidsfordriv for de store, kommer det jo veldig an på barnet da. Hvis de er flere på samme alder kan de vel ta med et par spill. Spørrebøker er litt mere sosialt, i tillegg til vanlige.

Ville du klare å få poden til å skrive dagbok? Til seg selv, klassen eller kanskje til lillesøster. (Litt av en konfirmasjonsgave fra storebror!!) La han ha eget kamera (evt.engangskamera), sånn at han kan ta sine egene bilder. Disse kan jo også gjøres plass til i en evt. dagbok.

Lykke til i pakkingen!!

Klem fra

Vil gjerne få ønske dere lykke til på reisen !

og så tror jeg at de tre storesøskenenenene ville fått det kjekt sammen. Det går gjerne en natt eller to uten FOR mye søvn, men jeg tipper det jevner seg ut etter hvert. Kan tenke meg at de vil være rimelig slitne etter lange dager... Når det gjelder å tørre å være der; de er jo tre stk, og rommene er vel ikke så langt i fra hverandre at han ikke kan komme inn til dere om det skulle være krise? I så fall ville jeg være litt mer skeptisk. Han bør vite at han har en nødløsning, synes jeg.

Ha en skikkelig god tur, og kos dere sammen med lillesøster ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...