Gå til innhold

Handlevaner, kjenner noen seg igjen?


amber sun

Anbefalte innlegg

Følgende har jeg registrert i løpet av de månedene jeg har jobbet på Rema:

-folk kjøper utrolige mengder av brus, sjokolade, potetgull osv. Om det handles en eller flere ganger i uken; - det blir flere halvannen litere med brus, flere poser potetgull, flere av de store platene med sjokolade osv.

Alle er vel ikke storfamilier, vel??

-Det går veldig mye boller og cola til skoleungdom. Storefri er igang, og så kjøpes det en pose boller og en cola. Hver dag...

-Menn generelt misliker å måtte bruke handlepose. De fleste vil helst holde alt i armene, og ber bare om pose dersom det virkelig er mange varer. Blir det spørsmål om pose, er det som om de er redd jeg skal tro de ikke har krefter til å bære varene, og at det er derfor jeg spør om de vil ha pose...

Kvinner, derimot, vil som regel ha pose om de bare kjøper en sjokolade og en brus...

-Menn oppbevarer småpengene i lommene. Sedler har de i lommebok, mens myntene puttes i lommen og graves opp ved behov.

-Kvinner fra sånn midt på treet i alder, har ofte en pengepung til småpenger, og lommebok til sedler. Så må de finne fram både lommebok og pengepung for å finne riktig beløp...ganske tungvint, syns jeg, men de liker det vel sånn.

-Noen av barna/ungdommene ber alltid om pose etterat de har betalt, og føler seg _veldig_ lure når de får den uten å betale for den. Som om de har funnet opp kruttet, i følge den fornøyde minen de setter opp når de får en pose gratis...

Noen som kjenner seg igjen i noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    27

  • flisa

    9

  • Anki

    5

  • shandy

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg har litt angst for å gå å handle mat jeg. Føler at butikkdama analyserer meg ut og inn, alt fra hva jeg har på meg, hvorrdan jeg oppbevarer pengene og ikke minst: "Vis meg din handlekurv og jeg skal si deg hvem du er" Nå beviste du at jeg ikke bare er paranoid, men faktisk hadde helt rett! Grøss og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alexsandra

Kjenner ikke meg så mye igjen i det du har noterte ned men kan ramse opp en hel liste over hva som kjennetegner en kassadame på rema:

-smøret blir kastet ned på samlebåndet slik at en måskrape det opp igjen.

-Brusen blir veltet med et brak slik at spruten står i taket når en kommer hjem.

-12 pakkningen med egg havner alltid under 2 kg posen med hvetemel.

-summen blir 1399 kr og du har i allfirfjamselse glemt å ta poser,så kommer 1000 kroners spørsmålet "skal du ha pose",neeeeei jeg tok opå meg bukse med extra store lommer i dag,så det går nok bra skal du se.....hø.

-Såkommer det andre 1000 kroners spørsmålet,hvor mange trenger du??øæeee...

snakker om "sløkkete kassadamer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt angst for å gå å handle mat jeg. Føler at butikkdama analyserer meg ut og inn, alt fra hva jeg har på meg, hvorrdan jeg oppbevarer pengene og ikke minst: "Vis meg din handlekurv og jeg skal si deg hvem du er" Nå beviste du at jeg ikke bare er paranoid, men faktisk hadde helt rett! Grøss og gru!

Nei, du kan ta det helt med ro. Jeg analyserer ikke hver kunde sånn, da. Dette var bare sånn som gjentar seg veldig ofte, og ikke ment negativt.

Selvfølgelig kan en ikke stemple noen utfra hva de har i handlekurven! Du så vel at dette var sånne ting som gikk igjen, ikke en personlig analyse av hver kunde. :-) Det var heller ikke meningen å tråkke på noen her, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke meg så mye igjen i det du har noterte ned men kan ramse opp en hel liste over hva som kjennetegner en kassadame på rema:

-smøret blir kastet ned på samlebåndet slik at en måskrape det opp igjen.

-Brusen blir veltet med et brak slik at spruten står i taket når en kommer hjem.

-12 pakkningen med egg havner alltid under 2 kg posen med hvetemel.

-summen blir 1399 kr og du har i allfirfjamselse glemt å ta poser,så kommer 1000 kroners spørsmålet "skal du ha pose",neeeeei jeg tok opå meg bukse med extra store lommer i dag,så det går nok bra skal du se.....hø.

-Såkommer det andre 1000 kroners spørsmålet,hvor mange trenger du??øæeee...

snakker om "sløkkete kassadamer"...

Vel, kanskje noen gjør det. Jeg gjør det ikke. Jeg legger chips, kjeks, tomater og andre knusenlige ting til side, så det ikke skal bli ødelagt av tunge ting. Så sender jeg dem ned tilslutt.

Brusen legger jeg ned, jada, men jeg kaster den ikke.

Faktisk tenker jeg det sånn at jeg sender det ned som jeg ville likt å få det sendt selv.

Det med 1000kr. totalt, og så pose til 50 øre, da kommer det litt an på, da. Dropper gjerne den poseprisen hvis kunden har en tusenlapp e.l., det må da være måte på å være firkantet også, da.

Men de koster nå eg. 50 øre, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Joda, det hadde vært hyggeligere å kunne dele ut posene gratis. Personlig syns jeg de burde være gratis, men det er ikke opp til meg å bestemme.

Men selv om en som regel tar betalt for posene, trenger en ikke alltid være like firkantet med det, heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...kjenner meg i grunnen ikke igjen, men jeg blir fryyyktelig nysgjerrig! Jobber du på Rema på J?

Kanskje jeg har SETT deg da ;-)

Mener du Jessheim? Jeg bor på Jessheim, men jobber ikke her. :-) Men ikke så langt unna, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter av og til i kassa på prix, det der med posene er jeg ikke så veldig nøye på.

Om noen handler for 155,5( med pose) hender det at jeg sletter posen igjen.

MEn det er helst fordi det blir lettere for meg.

Mye bedre å slenge opp en femmer enn å grave etteer fire kronestykker og en femtiøring..

Ja, jeg vet jeg er lat LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ber ofte om pose etter at summen er slått inn, men ikke for å få den gratis..så grisk er jeg ikke :) men når jeg har handla mye regner jeg jo med at de slenger ned noen poser, hvor skulle jeg liksom ellers gjøre av varene? men de gjør altså ikke det, så da må jeg spørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter av og til i kassa på prix, det der med posene er jeg ikke så veldig nøye på.

Om noen handler for 155,5( med pose) hender det at jeg sletter posen igjen.

MEn det er helst fordi det blir lettere for meg.

Mye bedre å slenge opp en femmer enn å grave etteer fire kronestykker og en femtiøring..

Ja, jeg vet jeg er lat LOL

Det gjør jeg også. Ingen grunn til å være så veldig firkanta med det med posene, da. .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen med potetgullet og brusen gitt ;op

Hehe. Jeg har selv jobbet som kassadame, men jeg la ikke merke til noe spesielt.

Bra at du tok det humoristisk ;-)

For det var sånn ment, ikke som noe kritikk av kundene og hva de handler.

Og bare for å ha det sagt, jeg elsker tortillachips, og har også handlet både en og to poser av den når jeg handler selv.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ber ofte om pose etter at summen er slått inn, men ikke for å få den gratis..så grisk er jeg ikke :) men når jeg har handla mye regner jeg jo med at de slenger ned noen poser, hvor skulle jeg liksom ellers gjøre av varene? men de gjør altså ikke det, så da må jeg spørre

Nei, og vet du hvorfor? Det er faktisk noen som kunne finne på å bli litt snurt fordi jeg gir dem pose, også, for de har jo med nett/poser/kurv etc etc.

Så det er ikke alltid like lett å vite hvem som vil like å få poser, og hvem som aldeles ikke vil ha dem... :-) Så derfor spør jeg gjerne, og vil de ha flere etterat det er betalt, så får de det, såklart. Uten å betale for den, med mindre de insisterer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Skjønner ikke hvorfor du m.fl. gidder å bruke energi på å irritere seg over å betale 50 øre for en pose. Femti øre!! "Det er prisippet!" sier du kanskje - men ærlig talt: om du betaler 50 øre mer for leverposteien, eller for posen, spiller det egentlig noen stor rolle??

Den eneste butikken i nærområdet hos oss som har gratis poser, har til gjengjeld *veldig* mye høyere priser på varene, så sluttsummen på varene vil garantert overstige hva RIMI kan skilte med, men joda - posene er gratis, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsliv!!!

Du må virkelig ha det morsomt der du sitter og registrerer både det ene og det andre.

Og ja, du har rett, vi mennesker er noen rare dyr!!!!

Kjempemorsomt å lese, kom med flere observasjoner etterhvert, er du snill!

Hilsen Bente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...